SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak rozciągnać animację zawsze do granic ekranu?
Autor Wiadomość
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Sob 05 Sty, 2008 12:19   Jak rozciągnać animację zawsze do granic ekranu?

Jak zrobic aby animacja zawsze była na całym ekranie? W jakiej wielkosci ja tworzyc?
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 05 Sty, 2008 13:56   

zobacz na malwy nugatta
 
     
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Nie 06 Sty, 2008 23:20   

no tak, ale jak to zastosowac do całej sceny i jej wszystkich elementów a nie tylko jednego obiektu jakim jest w malwy sześcian?
 
     
^sl01k 



Pomógł: 42 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 355
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon 07 Sty, 2008 15:14   
   Moje WWW: cześć prac w stopce :)


jezeli robisz cos na caly ekran to niektore elementy chcesz miec na srdku inne po lewej czy po parawej a jeszcze inne np 10% od gory i 20% od dolu ... więc
tak jak szesican malwy tak ty musisz kazdy swoj objekt zadeklarowac z osobna w engine ... aby uzyskac pozadany efekt.
moje strony wykonane za pomoca tej techniki
www.sl01k.cal.pl
www.lamdrew.cal.pl

[ Dodano: Pon 07 Sty, 2008 15:17 ]
zapomnialem dopisac ...
aby nie wlaczaly sie scrolle rob strone o malej wielkosci np 200x300 a na niej duze sprite takie ay w kazdej rozdzielczosci byly widoczne i ustawiane byly przez engin
_________________
mam 12 lat i dopiero się uczę

http://sl01k.cal.pl/portfolio/
http://fachowo.co
 
     
webciodk 
Praktyk



Wiek: 30
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Ołownik
Wysłany: Sro 16 Sty, 2008 09:16   

Można spróbować w opcjach exportu wybrać "100%", wtedy animacja zawsze bedzie się dostosowywała do rozmiaru okna w jekim się znajduje.
_________________
http://www.dexterdk.yoyo.pl
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 16 Sty, 2008 11:10   

webciodk napisał/a:
Można spróbować w opcjach exportu wybrać "100%", wtedy animacja zawsze bedzie się dostosowywała do rozmiaru okna w jekim się znajduje.


tak tylko potem pod ie trzeba uaktywnić okno ;)
 
     
Dariusz
Początkujący


Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 8
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Wto 10 Lut, 2009 19:35   

No super, a prosze o podpowiedz jak dopasować np do prawej strony na dole, górze, czy lewa na dole.
Nie wiem czemu, ale dopasowanie do lewej na górze wychodzi bez problemu, a z resztą nie moge sobie poradzic...

onSelfEvent (enterFrame) {
this._x = Math.approach(this._x, Stage.width / 700, 0.90);
this._y = Math.approach(this._y, Stage.height / 700, 0.90);
}

tym kodem, bez problemu dopasowywuje się jakikolwiek obiekt do lewej na górze...

z gory dzieki za podpowiedzi
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 11 Lut, 2009 15:04   

zobacz przykład, ktoś kiedyś na forum to dawał
 
     
Dariusz
Początkujący


Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 8
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sro 11 Lut, 2009 16:06   

No dzięki serdecznie..., niestety do końca nie rozumię, ale działa, to jest dokładnie to czego szukałem, jeszcze raz OGROMNE DZIEKI

pozdrawiam
 
     
^sl01k 



Pomógł: 42 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 355
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sro 11 Lut, 2009 18:03   
   Moje WWW: cześć prac w stopce :)


Cytat:
ktoś kiedyś na forum to dawał
chyba nawet ja ... wiec jak cos to pytaj ... ogolnie wszystko jest w mc engine ... engine nadzoruje rozkladem calosci
_________________
mam 12 lat i dopiero się uczę

http://sl01k.cal.pl/portfolio/
http://fachowo.co
 
     
Dariusz
Początkujący


Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 8
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sro 11 Lut, 2009 18:13   

a jest szansa jeszcze na jakiś inny podobny przykład ...

właśnie na Twoich sl01k stronkach jest dokładnie to co chcę uzyskać /szacunek /
 
     
^sl01k 



Pomógł: 42 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 355
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sro 11 Lut, 2009 18:24   
   Moje WWW: cześć prac w stopce :)


hmm wszystkie inne przyklady wygladaly by dokladnie identycznie
wiec
Kod:
_parent.srodek._y = Stage.height / 2;
_parent.srodek._x = Stage.width / 2;
jezeli masz taki kod w engin to zchodzi on o jedna 'warstwe' w dol za co odpowiada parent i kieruje z niej do sprita o nazwie srodek a nastepnie odpowiednio ustawia y i x w tym przypadku szerokosc i wysokosc animacji dzieli na dwa ...
ten kod musi byc na 5 kladce i na onload zeby sie nic niekrzaczylo wiec mamy to samo na on load i to samo na 5tej klatce ... w tym przypadku ... bo moze byc na dowolnej klatce...
aby wszystko dobrze dzialalo w pierwszej scenie musisz umiescic
Kod:
onSelfEvent (load) {
    Stage.scaleMode = "noScale";
    Stage.align = "TL";
}

dzieki temu animacja sie nierozciaga a wspolzedne sa liczone od TL czyli top left czyli lewy gorny rog to x=0 y=0 i od tego zaczyna nam sie nasz uklad kartezjanski...

hmm
inaczej tego nieumiem wytlumaczyc
_________________
mam 12 lat i dopiero się uczę

http://sl01k.cal.pl/portfolio/
http://fachowo.co
 
     
Dariusz
Początkujący


Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 8
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sro 11 Lut, 2009 18:34   

myslę że dosyć jasno wytłumaczone, jednak nie ukrywam że przydałby sie jakiś przykład czterech obiektów, prawy góra, lewy góra, prawy dół, lewy dół...

jednak tak, żeby podczas robienia animacji, przsunięcie obiektów nie miało znaczenia.
Ostatnio zmieniony przez Dariusz Czw 12 Lut, 2009 18:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Johanson 
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 56
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Sro 11 Lut, 2009 19:27   

Uwaga WIRUS !! !

Na stronach

www.sl01k.cal.pl
www.lamdrew.cal.pl

Kaspersky wykrył wirusa
 
     
oskarlelystad
Początkujący


Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 4
Skąd: Lelystad
Wysłany: Nie 08 Lis, 2009 13:24   

Z gory sry za "odkopywanie", ale chce uzyc tego z tym ze moje tlo to jpg, rozmiar 1440x900 skalowany do 480x300. Chcialbym aby powiekszal sie do pelnego ekranu. Jezeli juz mam gotowy engine to jak ustawiac obiekty? Napewno ze skryptu, ale jak mam gotowa strone i znam rozmieszczenie to jak policzyc to do skryptu?
 
     
hubaiitv 
Doradca



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 74
Skąd: Puławy/Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2009 13:50   
   Moje WWW: http://www.hubaiitv.pl


Johanson, to nie wirus tyko javascript
_________________
Małe przydatne skrypty Forum
Zombi!!!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 15