I znowu preloader... |
Autor |
Wiadomość |
Nox
Początkujący

Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 5
|
Wysłany: Wto 27 Lis, 2007 17:30 I znowu preloader...
|
|
|
Witam, robie bardzo prosta stronke dla nie wymagajacego Irlandczyka. Stronke mam ale potrzeba preloadre. Chcialem zrobic takiego ze no logo firmy bedzie sie powoli pojawialo lub bedzie na poczatku bardzo slabo widoczne i z czasem sie odsloni cale + moze odliczani kb. Czy ktos moglby opisac jak to zrobic krok po kroku. Przejzalem juz forum w temacie preloaderow ale jakos nic mi to nie pomoglo. Logo mam w formacie jpeg.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Seb
Ekspert


Pomógł: 28 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Paź 2005 Posty: 591 Skąd: takie pytanie?
|
Wysłany: Wto 27 Lis, 2007 23:31
|
|
|
na logo maska lub efekt pojawiania
odliczanie procentów jest na bank na forum
tu podstawy http://swish.wodip.opole.pl reszta na forum w zakładce szukaj |
|
|
|
 |
Archon
Bywalec

Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 15 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: Sro 28 Lis, 2007 19:57
|
|
|
stworz jako pierwsza scene np. "PreLoader", dodaj dynamiczne pole tekstowe dla zmiennej procenty a nastepnie w wscenie wpisz taki kod:
Kod: |
onframe(1) {
loaded = getpercentLoaded();
if (loaded==100) gotosceneandplay("nastepna_scena",1);
}
onframe(3) {
procenty = loaded+"% loaded..."; //procenty - zmienna dla tego pola tekstowego
gotosceneandplay("PreLoader",1);
}
|
jako rozjasnienie napisu mozesz zastosowac chociazby wspolczynnik przezroczystosci (alpha):
Kod: |
onload(){
loaded = 0; loaded2 = 0;
napis_logo._alpha = 0; // jako napis_logo odpowiedni sprite ktory ma sie rozjasniac, btw. tu mozesz wpisac jakakolwiek poczatkowa wartosc
}
onframe(1) {
loaded = getpercentLoaded();
if (loaded==100) gotosceneandplay("nastepna_scena",1);
}
onframe(3) {
napis_logo._alpha += (loaded-loaded2);
loaded2 = loaded;
procenty = loaded+"% loaded..."; //procenty - zmienna dla tego pola tekstowego
gotosceneandplay("PreLoader",1);
}
|
gwoli jasnosci, efekty zobaczysz tylko wtedy jak zaladujesz swoj .swf na serwer (przeciez nie musisz nic sciagac majac wszystko na kompie) lub tymczasowo dla testu opoznisz dzialanie animacji.
pozdro |
|
|
|
 |
maciey75
Mistrz


Pomógł: 15 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Lip 2005 Posty: 151 Skąd: pyra w wawie
|
Wysłany: Sro 28 Lis, 2007 20:08
|
|
|
Archon napisał/a: |
gwoli jasnosci, efekty zobaczysz tylko wtedy jak zaladujesz swoj .swf na serwer (przeciez nie musisz nic sciagac majac wszystko na kompie) lub tymczasowo dla testu opoznisz dzialanie animacji.
pozdro |
lub w SM2 z zakładce Debug ustawisz sobie symulowana predkosc transferu
Nox jak zrobisz tego preloadera to pokaz wszystkim |
|
|
|
 |
Nox
Początkujący

Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 5
|
Wysłany: Sro 28 Lis, 2007 21:14
|
|
|
Jesli mi sie uda oczywiscie pokaze
[ Dodano: Czw 29 Lis, 2007 10:36 ]
Powiedzcie mi jeszcze jak wstawiacie grafike do swisha?Czy robicie pliki jpeg w photoshopie czy wszystko w swishu zrobione jest? Ja generealnie w photoshopie ale nawet jesli w PS ustawie warstwe tla jako przezroczysta to jak wstawie jpega do swisha to tlo zawsze biale jest i normalnie az sie gotuje jak to widze... |
|
|
|
 |
maciey75
Mistrz


Pomógł: 15 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Lip 2005 Posty: 151 Skąd: pyra w wawie
|
Wysłany: Czw 29 Lis, 2007 18:27
|
|
|
Nox napisał/a: | [ Dodano: Czw 29 Lis, 2007 10:36 ]
Powiedzcie mi jeszcze jak wstawiacie grafike do swisha?Czy robicie pliki jpeg w photoshopie czy wszystko w swishu zrobione jest? Ja generealnie w photoshopie ale nawet jesli w PS ustawie warstwe tla jako przezroczysta to jak wstawie jpega do swisha to tlo zawsze biale jest i normalnie az sie gotuje jak to widze... |
najlepiej wstaw PNG w ktorym ustawisz w PS przezroczyste tlo i nie bedzie problemu |
|
|
|
 |
Nox
Początkujący

Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 5
|
Wysłany: Czw 29 Lis, 2007 19:28
|
|
|
Hmm ok ale rozumiem ze pliku PNG nie robie w PS tylko inny program jest?? Przerobilem jpega na PNG i nie moge tego otworzyc w PS bo ze niby pisze ze nie wlasciwy format Jakies sugestie co do tego??
[ Dodano: Pią 30 Lis, 2007 12:54 ]
Archon napisał/a: | stworz jako pierwsza scene np. "PreLoader", dodaj dynamiczne pole tekstowe dla zmiennej procenty a nastepnie w wscenie wpisz taki kod:
Kod: |
onframe(1) {
loaded = getpercentLoaded();
if (loaded==100) gotosceneandplay("nastepna_scena",1);
}
onframe(3) {
procenty = loaded+"% loaded..."; //procenty - zmienna dla tego pola tekstowego
gotosceneandplay("PreLoader",1);
}
|
jako rozjasnienie napisu mozesz zastosowac chociazby wspolczynnik przezroczystosci (alpha):
Kod: |
onload(){
loaded = 0; loaded2 = 0;
napis_logo._alpha = 0; // jako napis_logo odpowiedni sprite ktory ma sie rozjasniac, btw. tu mozesz wpisac jakakolwiek poczatkowa wartosc
}
onframe(1) {
loaded = getpercentLoaded();
if (loaded==100) gotosceneandplay("nastepna_scena",1);
}
onframe(3) {
napis_logo._alpha += (loaded-loaded2);
loaded2 = loaded;
procenty = loaded+"% loaded..."; //procenty - zmienna dla tego pola tekstowego
gotosceneandplay("PreLoader",1);
}
|
gwoli jasnosci, efekty zobaczysz tylko wtedy jak zaladujesz swoj .swf na serwer (przeciez nie musisz nic sciagac majac wszystko na kompie) lub tymczasowo dla testu opoznisz dzialanie animacji.
pozdro |
Mecze sie z tym i mecze moze dalby rade jakis przyklad takiego preloadera do wgladu? Bylbym wdzieczny. |
|
|
|
 |
maciey75
Mistrz


Pomógł: 15 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Lip 2005 Posty: 151 Skąd: pyra w wawie
|
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007 20:51
|
|
|
PNG robisz z PSie... otworz tego JPG zapiasz jako PNG i edytuj PNG. stworz przezroczystosc dla tla i takiego PNG zaciagnij to SM. |
|
|
|
 |
Seb
Ekspert


Pomógł: 28 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Paź 2005 Posty: 591 Skąd: takie pytanie?
|
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007 21:51
|
|
|
w sumie z tymi png róznie bywa w PS. mi też czasami nie czyta cs3, a jak wrzucę do 6.01 to jest ok. lub zależy od dnia, dziś nie otwiera, jutro tak, mimo że przed chwilą był zrobiony z PS.
przerób sobie z przeźroczystym tłem jak pisane bylo wyzej w PS i zapisz jako png od nowa ten jpg |
|
|
|
 |
Nox
Początkujący

Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 5
|
Wysłany: Pią 07 Gru, 2007 10:57
|
|
|
Nox napisał/a: | Hmm ok ale rozumiem ze pliku PNG nie robie w PS tylko inny program jest?? Przerobilem jpega na PNG i nie moge tego otworzyc w PS bo ze niby pisze ze nie wlasciwy format Jakies sugestie co do tego??
[ Dodano: Pią 30 Lis, 2007 12:54 ]
Archon napisał/a: | stworz jako pierwsza scene np. "PreLoader", dodaj dynamiczne pole tekstowe dla zmiennej procenty a nastepnie w wscenie wpisz taki kod:
Kod: |
onframe(1) {
loaded = getpercentLoaded();
if (loaded==100) gotosceneandplay("nastepna_scena",1);
}
onframe(3) {
procenty = loaded+"% loaded..."; //procenty - zmienna dla tego pola tekstowego
gotosceneandplay("PreLoader",1);
}
|
jako rozjasnienie napisu mozesz zastosowac chociazby wspolczynnik przezroczystosci (alpha):
Kod: |
onload(){
loaded = 0; loaded2 = 0;
napis_logo._alpha = 0; // jako napis_logo odpowiedni sprite ktory ma sie rozjasniac, btw. tu mozesz wpisac jakakolwiek poczatkowa wartosc
}
onframe(1) {
loaded = getpercentLoaded();
if (loaded==100) gotosceneandplay("nastepna_scena",1);
}
onframe(3) {
napis_logo._alpha += (loaded-loaded2);
loaded2 = loaded;
procenty = loaded+"% loaded..."; //procenty - zmienna dla tego pola tekstowego
gotosceneandplay("PreLoader",1);
}
|
gwoli jasnosci, efekty zobaczysz tylko wtedy jak zaladujesz swoj .swf na serwer (przeciez nie musisz nic sciagac majac wszystko na kompie) lub tymczasowo dla testu opoznisz dzialanie animacji.
pozdro |
Mecze sie z tym i mecze moze dalby rade jakis przyklad takiego preloadera do wgladu? Bylbym wdzieczny. |
Dynamiczne pole tekstowe - czyli mam stworzyc plik txt z czyms w srodku i go wstawic na ta stronke?? |
|
|
|
 |
|