ruch kolisty |
Autor |
Wiadomość |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 16:06 ruch kolisty
|
|
|
witam,
jak zrobic idealny ruch obiektu tak aby ruszal sie po lini kola? nie wiem czy jest mozliwosc w swishu zeby polaczyc obiekt ELIPSE z motion patch i wtedy mialbym idealny ruch wedlug kola. help.
ps. pytanie pewnie banalne ale juz siedze tyle w swishu ze chyba zmeczenie daje znac o sobie |
|
|
|
 |
erbe


Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 27 Sty 2005 Posty: 527 Skąd: Poznań / Londyn
|
|
|
|
 |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 19:47
|
|
|
wydaje mi sie ze nie zrozumiales, nie chodzi mi o to zeby obiekt sie krecil o 360stopni tylko zeby obiekt ruszal sie po lini Eclipse zeby taki byl tor obiektu. anchor point chyba nie ma z tym nic wspolnego a jesli ma to co? jakis przyklad? |
|
|
|
 |
krzyked
Przyjaciel


Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Cze 2005 Posty: 45 Skąd: Sulisławice
|
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 20:12
|
|
|
Witam, jeżeli chodzi ci o ruch po okręgu, to zobacz tutaj |
_________________
 |
|
|
|
 |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 21:10
|
|
|
no tak ale to skrypt a czy nie mozna tego zrobic na zasadzie np efektu w swishu? byloby latwiej |
|
|
|
 |
mielu

Pomógł: 131 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 21:41
|
|
|
Cytat: | Ustaw odpowiednio anchor point. |
i ._rotation lub move z obrotem |
|
|
|
 |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 22:15
|
|
|
Mielu zrob jakiegos przyklada bede wdzieczny |
|
|
|
 |
mielu

Pomógł: 131 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 11:09
|
|
|
nie wiem czy o coś takiego Ci chodzi ale zobacz |
|
|
|
 |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 12:51
|
|
|
Mielu no wlasnie nie o to chodzilo.. obiekt ma sie nie krecic o 360stopni obiekt ma byc statyczny.. obiekt ma robic ruch okrezny wedlug swojej osi.. wyobraz sobie ze bierzesz szklanke na stole i krecisz nia po stole nie ruszajac sie z miejsca.. szklanka nie kreci sie tylko robi ruch okrezny dasz rade cos takiego zrobic? |
|
|
|
 |
mielu

Pomógł: 131 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 13:08
|
|
|
nie wiem czy dobrze rozumnie ale dziś nie jest mój dzień wiec jak to nie to to narysuj mi w Paint o co chodzi |
|
|
|
 |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 19:05
|
|
|
mielu przesylam Ci w zalaczniku probke bedziesz wiedzial o co mi chodzi.. nie wiem tylko jak to zrobic dokladnie zeby sie tak krecilo.. |
|
|
|
 |
Seb
Ekspert


Pomógł: 28 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Paź 2005 Posty: 591 Skąd: takie pytanie?
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 19:17
|
|
|
wystarczy dać efekt rotate efektowi move na 360 i ustawić anchor point z altem
zaraz wrzucę pliczek i odciążę miela chociaż w tym
[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 19:19 ]
tu masz chyba czytelne wszystko
[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 19:20 ]
btw. moze o tym nie wisz.. ale jak klikniesz na efekt move w linii czasu, to ukaze Ci się mozliwość ustawienia rotate na 360 i wiele roznych innych popierdułek |
|
|
|
 |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 20:39
|
|
|
dzieki sliczne o to wlasnie chodzilo zabieram sie do pracy.
[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 22:19 ]
ehh.. przyjzalem sie dokladnie SEB.. to jednak dalej nie o to mi chodzilo.. owszem kreci sie tak jak chce ale obiekt caly przekreca sie o 360stopni a mi chodzi zeby ruch byl taki jak zrobiles ale zeby obiekt sie nie krecil.. zaradzisz cos na to? |
|
|
|
 |
Kermit
Profesjonalista

Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 176 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 22:32
Moje WWW: www.tsi.f6.pl |
|
|
oto efekt |
|
|
|
 |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 23:13
|
|
|
Kermit o to chodzilo! dokladnie taki efekt chcialem uzyskac.. teraz pytanko.. jak przyspieszyc ten ruch bo zasieg sobie zmienilem na taki jak chcialem a co z predkoscia? |
|
|
|
 |
Kermit
Profesjonalista

Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 176 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2007 01:00
Moje WWW: www.tsi.f6.pl |
|
|
tam gdzie masz k++; zamien to na np k = k + x; X to liczba predkosci |
|
|
|
 |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2007 08:18
|
|
|
dzieki wielkie, jest super!
[ Dodano: Pią 09 Lis, 2007 11:07 ]
a jeszcze jednak jedno pytanie.. wszystko jest ok ale chcialbym aby ruch odbywal sie tam gdzie wstawie obiekt (chodzi o polozenie) a tymczasem skrypt startuje od swojej pozycji.. czy mozna jakos zmodyfikowac zeby krecilo sie ale w miejscu w ktorym ustale?
aha i jeszcze jedno.. chce wprowadzic ruch dla kilku obiektow ktore tworza jednego sprite.. ale kiedy dodaje skrypt dla kazdego z obiektow to wszystkie laduja w jednym polozeniu zostala kwestia polozenia..
[ Dodano: Pią 09 Lis, 2007 11:18 ]
dodaje zalacznik o jakie obiekty mi chodzi zeby sie krecily.. w .swi kazdy z obiektow jest osobno i zalezy mi na tym zeby kazdy z nich krecil sie osobno |
|
|
|
 |
Seb
Ekspert


Pomógł: 28 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Paź 2005 Posty: 591 Skąd: takie pytanie?
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2007 15:25
|
|
|
ja to tak bym zrobil, ale nie pytaj dlaczego bo nie wiem...
teoria jest wtedy kiedy.... |
|
|
|
 |
Kermit
Profesjonalista

Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 176 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2007 19:22
Moje WWW: www.tsi.f6.pl |
|
|
sorki zapomnialem wyjasnic ze obiekt na tym skrypcie kreci sie wookol anchor pointa wiec jezeli obieknt masz w _root a nie w jakims spricie to leci odrazu w lewy gorny rog poprostu zrob sprity, daj anchor point i wstaw ten kod do obiektu w tym spricie |
|
|
|
 |
mezon
Praktyk


Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 31 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007 00:05
|
|
|
Szacuneczek dla tych co skryptami swoje problemy rozwiązują, ja nie umiem i muszę radzić sobie inaczej, to moja wersja
Obiekt możemy sobie dowolnie odsuwać o osi obrotu, ważne żeby"sprajt" i obiekt miały tyle samo "framków" ruchu (krawędź okręgu widoczna oczywiście w celach poglądowych), a co ja będę gadał tu plik: |
|
|
|
 |
|