SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ruch kolisty
Autor Wiadomość
mobby 
Specjalista


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 16:06   ruch kolisty

witam,

jak zrobic idealny ruch obiektu tak aby ruszal sie po lini kola? nie wiem czy jest mozliwosc w swishu zeby polaczyc obiekt ELIPSE z motion patch i wtedy mialbym idealny ruch wedlug kola. help.

ps. pytanie pewnie banalne ale juz siedze tyle w swishu ze chyba zmeczenie daje znac o sobie ;)
 
     
erbe 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 527
Skąd: Poznań / Londyn
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 16:34   

Ustaw odpowiednio anchor point.
_________________
erbe
http://www.d-t-h.prv.pl
 
     
mobby 
Specjalista


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 19:47   

wydaje mi sie ze nie zrozumiales, nie chodzi mi o to zeby obiekt sie krecil o 360stopni tylko zeby obiekt ruszal sie po lini Eclipse zeby taki byl tor obiektu. anchor point chyba nie ma z tym nic wspolnego a jesli ma to co? jakis przyklad?
 
     
krzyked 
Przyjaciel



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Cze 2005
Posty: 45
Skąd: Sulisławice
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 20:12   

Witam, jeżeli chodzi ci o ruch po okręgu, to zobacz tutaj
_________________

 
     
mobby 
Specjalista


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 21:10   

no tak ale to skrypt a czy nie mozna tego zrobic na zasadzie np efektu w swishu? byloby latwiej
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 21:41   

Cytat:
Ustaw odpowiednio anchor point.


i ._rotation lub move z obrotem
 
     
mobby 
Specjalista


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007 22:15   

Mielu zrob jakiegos przyklada bede wdzieczny
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 11:09   

nie wiem czy o coś takiego Ci chodzi ale zobacz
 
     
mobby 
Specjalista


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 12:51   

Mielu no wlasnie nie o to chodzilo.. obiekt ma sie nie krecic o 360stopni obiekt ma byc statyczny.. obiekt ma robic ruch okrezny wedlug swojej osi.. wyobraz sobie ze bierzesz szklanke na stole i krecisz nia po stole nie ruszajac sie z miejsca.. szklanka nie kreci sie tylko robi ruch okrezny ;) dasz rade cos takiego zrobic?
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 13:08   

nie wiem czy dobrze rozumnie ale dziś nie jest mój dzień wiec jak to nie to to narysuj mi w Paint o co chodzi
 
     
mobby 
Specjalista


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 19:05   

mielu przesylam Ci w zalaczniku probke ;) bedziesz wiedzial o co mi chodzi.. nie wiem tylko jak to zrobic dokladnie zeby sie tak krecilo..
 
     
Seb 
Ekspert



Pomógł: 28 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 591
Skąd: takie pytanie?
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 19:17   

wystarczy dać efekt rotate efektowi move na 360 i ustawić anchor point z altem
zaraz wrzucę pliczek i odciążę miela chociaż w tym ;-)

[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 19:19 ]
tu masz chyba czytelne wszystko

[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 19:20 ]
btw. moze o tym nie wisz.. ale jak klikniesz na efekt move w linii czasu, to ukaze Ci się mozliwość ustawienia rotate na 360 i wiele roznych innych popierdułek
 
     
mobby 
Specjalista


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 20:39   

dzieki sliczne o to wlasnie chodzilo ;) zabieram sie do pracy. :)

[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 22:19 ]
ehh.. przyjzalem sie dokladnie SEB.. to jednak dalej nie o to mi chodzilo.. owszem kreci sie tak jak chce ale obiekt caly przekreca sie o 360stopni a mi chodzi zeby ruch byl taki jak zrobiles ale zeby obiekt sie nie krecil.. zaradzisz cos na to?
 
     
Kermit 
Profesjonalista


Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 176
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 22:32   
   Moje WWW: www.tsi.f6.pl


oto efekt
 
 
     
mobby 
Specjalista


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 23:13   

Kermit o to chodzilo! dokladnie taki efekt chcialem uzyskac.. teraz pytanko.. jak przyspieszyc ten ruch bo zasieg sobie zmienilem na taki jak chcialem a co z predkoscia?
 
     
Kermit 
Profesjonalista


Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 176
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 09 Lis, 2007 01:00   
   Moje WWW: www.tsi.f6.pl


tam gdzie masz k++; zamien to na np k = k + x; X to liczba predkosci
 
 
     
mobby 
Specjalista


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Lis, 2007 08:18   

dzieki wielkie, jest super!

[ Dodano: Pią 09 Lis, 2007 11:07 ]
a jeszcze jednak jedno pytanie.. wszystko jest ok ale chcialbym aby ruch odbywal sie tam gdzie wstawie obiekt (chodzi o polozenie) a tymczasem skrypt startuje od swojej pozycji.. czy mozna jakos zmodyfikowac zeby krecilo sie ale w miejscu w ktorym ustale?

aha i jeszcze jedno.. chce wprowadzic ruch dla kilku obiektow ktore tworza jednego sprite.. ale kiedy dodaje skrypt dla kazdego z obiektow to wszystkie laduja w jednym polozeniu :( zostala kwestia polozenia..

[ Dodano: Pią 09 Lis, 2007 11:18 ]
dodaje zalacznik o jakie obiekty mi chodzi zeby sie krecily.. w .swi kazdy z obiektow jest osobno i zalezy mi na tym zeby kazdy z nich krecil sie osobno
 
     
Seb 
Ekspert



Pomógł: 28 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 591
Skąd: takie pytanie?
Wysłany: Pią 09 Lis, 2007 15:25   

ja to tak bym zrobil, ale nie pytaj dlaczego bo nie wiem...

teoria jest wtedy kiedy.... ;-)
 
     
Kermit 
Profesjonalista


Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 176
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 09 Lis, 2007 19:22   
   Moje WWW: www.tsi.f6.pl


sorki zapomnialem wyjasnic ze obiekt na tym skrypcie kreci sie wookol anchor pointa wiec jezeli obieknt masz w _root a nie w jakims spricie to leci odrazu w lewy gorny rog :D poprostu zrob sprity, daj anchor point i wstaw ten kod do obiektu w tym spricie
 
 
     
mezon 
Praktyk



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007 00:05   

Szacuneczek dla tych co skryptami swoje problemy rozwiązują, ja nie umiem i muszę radzić sobie inaczej, to moja wersja :-)
Obiekt możemy sobie dowolnie odsuwać o osi obrotu, ważne żeby"sprajt" i obiekt miały tyle samo "framków" ruchu (krawędź okręgu widoczna oczywiście w celach poglądowych), a co ja będę gadał tu plik:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.69 sekundy. Zapytań do SQL: 14