SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowanie animacji w animacji
Autor Wiadomość
PrzeMass 
Praktyk



Wiek: 48
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 15:49   ładowanie animacji w animacji

Witam,
mam problem z załadowaniem animacji do animacji głównej. Gdy w skrypcie zaznaczę
on (press) {
test.loadMovie("realizacje_1.swf");
}

animacja wgrana nie działa tzn. nie zmieniają się w niej wykonalne części - jest statyczna.
gdy on (press) {
_root.loadMovie("realizacje_1.swf");
}

wgrana animacja działa jednak zakrywa główną - tzn. wygrywa się na główną.

Jak rozwiązac ten problem? - prosze o pomoc.
Być moze jest jakiś inny skrypt, który rozwiąże ten problem.
Pozdrawiam[/b]
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 17:04   

a masz sprite, który sie nazywa test ??
bo tam Ci się powinna załadować ta twoja realizacja_1
 
     
agula-7
Bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: white-stok
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 17:14   

Podpisuje sie pod tym mam identyczny problem:( mam zrobiony scroll w zewnetrznym pliku swf i jak wcztuje go do index za pomoca load movie staje sie martwy i nie trybi nic a nic, wcztuje go oczywiscie tam gdzie chce w miejsce wskazane duszkiem ale nie dziala w nim przewijanie.CO moze byc nie halo??:( dolaczam scrolla jakby ktos by mogl sprawdzic i rozwiazac ten problem.pozdrawiam
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 17:16   

to pozmieniajcie nazwy zmiennych z uwzględnieniem sprite do którego go ładujecie swoje swf'y
 
     
agula-7
Bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: white-stok
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 18:57   

hm...czytalam o tych zmiennych juz na forum i nie bardzo rozumiem czy moglbys podac dokladnie na zasadzie np przykladu:

X-plik swf ze scrollem
Y-plik index.

Jak zapisac te zmienne do pliku??
 
     
Grzesiek82 
Fachowiec



Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 101
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 18:58   

Cytat:
to pozmieniajcie nazwy zmiennych z uwzględnieniem sprite do którego go ładujecie swoje swf'y
słuszna uwaga kolegi, w załączniku mała podpowiedz ;)
 
     
PrzeMass 
Praktyk



Wiek: 48
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 19:16   

"test" jest nazwą duszka, na którym ma zostać odtworzona animacja.
 
     
agula-7
Bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: white-stok
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 19:23   

zrobilam u siebie tak jak w przykladzie i niestety wczytuje mi scroola ale jest dalej martwy:( robie wszystko tak jak piszecie:

gora.swf - to plik ze scrolem

w indexie mam zrobiony sprite GO i do niego mam wczytany ten pliczek zewnetrzny. Jak klikam w buton ktory ma mi go odpalic odpala owszem ale nic w nim nie dziala :(

Juz mi rece opadaja:(
poniezj macie tego scrolla z ktorym tak walcze moze mozecie go sprawdzic??

http://www.sendspace.com/file/ww4vc1
Ostatnio zmieniony przez agula-7 Wto 04 Wrz, 2007 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PrzeMass 
Praktyk



Wiek: 48
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 19:26   

Załączam plik testowy, na którym staram się nauczyć tego rozwiązania.
Z góry przepraszam za jego "wagę" - to przez zdjęcia, które tam są.

plik - test

[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 19:28 ]
agula-7 napisał/a:
zrobilam u siebie tak jak w przykladzie i niestety wczytuje mi scroola ale jest dalej martwy:( robie wszystko tak jak piszecie:

gora.swf - to plik ze scrolem

w indexie mam zrobiony sprite GO i do niego mam wczytany ten pliczek zewnetrzny. Jak klikam w buton ktory ma mi go odpalic odpala owszem ale nic w nim nie dziala :(

Juz mi rece opadaja:(
poniezj macie tego scrolla z ktorym tak walcze moze mozecie go sprawdzic??

http://www.sendspace.com/file/ww4vc1


identycznie jak i u mnie :(
a książkowy przykład tak ładnie działa...
 
     
agula-7
Bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: white-stok
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 19:32   

kurcze robie identycznie jak podajecie przyklady i nie dziala nic a nic :(
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 19:36   

te zmienne trzeba pozmieniać w pliku, który ładujecie czyli u PrzeMass'a w pliku realizacje_1.swf

np masz coś takiego
Kod:

 _root.JakiśSPRITE.jakaśtamzmiena

i trzeba to zmienić na 

_root.SPRITE_DO_KRÓREGO_to_się_ładuje_w głównym_swf'ie.JakiśSPRITE.jakaśtamzmiena

mam nadzieje że jest to jasne, a jak nie to piszcie

[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 20:48 ]
http://swish.wodip.opole....ighlight=#14245

[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 20:49 ]
podobny problem po załadowaniu nie działał guzik wyślij
 
     
PrzeMass 
Praktyk



Wiek: 48
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 19:51   

ja zmienię na on (press) {
_root.loadMovie("realizacje_1.swf");
}


to wgrywana animacja czyli realizacje_1.swf działa z tym, że "znika" animacja główna :(

a gdy pozostawię tak jak jest - animacja wgrywana nie działa.

[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 19:54 ]
[quote="mielu"
Kod:

 _root.JakiśSPRITE.jakaśtamzmiena

i trzeba to zmienić na 

_root.SPRITE_DO_KRÓREGO_to_się_ładuje_w głównym_swf'ie.JakiśSPRITE.jakaśtamzmiena

[/quote]

poproszę o wersję dla bardziej "odpornych"
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 19:59   

tak ponieważ wtedy nie zmienia Ci sie miejsce "przechowywania" zmiennych a jak załadujesz do sprite test to musisz powiedzieć temu wczytywanemu swf'owi, że zmienna jest dostępna pod innym adresem, oczywiście wtedy tak przygotowany swf może nie działać jako solo i zawsze trzeba go będzie wczytać do drugiego swf'a do sprite test
 
     
PrzeMass 
Praktyk



Wiek: 48
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 20:01   

zmieniłem na:
on (press) {
_root.test.loadMovie("realizacje_1.swf");
}

niestety wgrywana animacja jest nadal statyczna
chyba jestem za tępy aby to zrozumieć :(
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 20:06   

Kod:

on (press) {
_root.test.loadMovie("realizacje_1.swf");
}

to jest ok
a teraz w pliku realizacje_1.swf

jakie polecenie nasz do zmiany fotki, wstaw kod
 
     
Grzesiek82 
Fachowiec



Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 101
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 20:22   

agula-7 w Twoim przypadku do bedzie tak:
Kod:
onLoad () {
    loadMovieNum("News_Scroll.swf",1);
}

myśle że podobna sytuacja bedzie u PrzeMass-a
Kod:

on (press) {
_root.test.loadMovieNum("realizacje_1.swf",1);
}
 
     
PrzeMass 
Praktyk



Wiek: 48
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 20:31   

Za dużo pisania by było - wstawiam zatem link do całej ramki z realizacją.
realizacja

[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 20:35 ]
Kod:
on (press) {
   test.loadMovieNum("realizacje_1.swf",1);
}

jest pewien postęp - animacja działa jednak nie w ramce, w której zakotwiczony jest duszek.
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 20:40   

PrzeMass napisał/a:
jest pewien postęp - animacja działa jednak nie w ramce, w której zakotwiczony jest duszek.

bo jest to ładowanie do levela nie do sprite

a co do pliku to masz to zrobione na scenach i ty jest problem
 
     
PrzeMass 
Praktyk



Wiek: 48
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 20:46   

mielu napisał/a:
PrzeMass napisał/a:
jest pewien postęp - animacja działa jednak nie w ramce, w której zakotwiczony jest duszek.

bo jest to ładowanie do levela nie do sprite

a co do pliku to masz to zrobione na scenach i ty jest problem


:(
Myślałem, że tak będzie dobrze. Jest inna opcja, która da taki sam efekt bez użycia scen?

Chciałem użyć takiego rozwiązania aby cała animacja nie zajmowała gigantycznych rozmiarów. Mam do zrobienia 20 takich animacji dla takiej samej liczby przycisków. Jeśli bym wszystko zrobił w głównej w scenach zajęła by pewnie z 30Mb i nikt nie chciałby czeakć, aż załaduje się strona :)
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 20:55   

tak na maila mogę Ci przesłać poprawioną i działającą wersję
 
     
Grzesiek82 
Fachowiec



Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 101
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 21:03   

Tak w/w skrypt realizuje ładowanie do Levela co pozwala wykonywać operacje na zewnetrznej animacji w głownym swf-ie ale jest na to rada :)
Kod:
onLoad () {
    loadMovieNum("realizacje_ramka1.swf",1);
    _x=0;
    _y=0;
}

gdzie za pomocą _x=jakaś wartość; i _y=jakaś wartość; możemy sobie ustawić współrzędne ładowania zewnętrznej animacji do animacji głównej.
[/code]a co do pliku to masz to zrobione na scenach i ty jest problem[/quote] nie rozumiem co to ma wspólnego z wyżej wymienionym rozwiązaniem, moim zdaniem niema to żadnego znaczenia czy to jest robione na scenach czy nie.
Pozdro
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 21:07   

Grzesiek82 napisał/a:
onLoad () {
loadMovieNum("realizacje_ramka1.swf",1);
_x=0;
_y=0;
}


to też zadziała
 
     
PrzeMass 
Praktyk



Wiek: 48
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 21:18   

Kod:
on (press) {
    loadMovieNum("realizacje_1.swf",1);
    _x=0;
    _y=0;
}


_x ; _y przesuwają ramkę.
Czy jest opcja by przesunąć animację do ramki?

email: przemas737@tenbit.pl
Ostatnio zmieniony przez PrzeMass Wto 04 Wrz, 2007 21:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 21:21   

zobacz do maila
 
     
Grzesiek82 
Fachowiec



Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 101
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2007 21:26   

No niestety to rozwiazanie nie jest idealne
Kod:
on (press) {
    loadMovieNum("realizacje_1.swf",1);
    _x=0;
    _y=0;
}

proponuje zewnętrzną animacje ustawić tak aby po załadowaniu do level'a wpasowała się do animacji głównej...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.39 sekundy. Zapytań do SQL: 15