[WIELKI PROBLEM] Przypisywanie akcji do buttonów, trick zua! |
Autor |
Wiadomość |
Vialix
Bywalec

Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Czarnobyl
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2007 12:48 [WIELKI PROBLEM] Przypisywanie akcji do buttonów, trick zua!
|
|
|
Nie wiem jak zrobić takie "coś", trudno to sprecyzować więc wyszukiwarka odpada. Szukałem oczywiście, ale nic nie znalazłem bo takiego specyficznego problemu raczej nikt nie miał. Jeśli nie zrozumiecie o co chodzi dajcie link do jakiejś strony o buttonach.
Załóżmy,
mam obiekt (biurko) oraz Pana Edka. Chcę, by po naciśnięciu na biurko po prostu włączyła się animacja (którą wcześniej zrobiłem) w której Pan Edek idzie do biurka. Myślałem tak - zrobię przezroczysty button w miejscu gdzie jest biurko i... no właśnie! Jak mam przypisać animację [ Pan Edek - biurko ] do danego buttonu? To tylko przykład, chcę zrobić takich rzeczy mnóstwo. Wyjdzie pewnie takie "drzewo".
Zapewne widzieliście wiele razy gry polegające tylko na rozmowie, wszystko zależało od kliknięcia odp. buttona obok wypowiedzi którą mamy powiedzieć. Idzie sobie Pan Mieciu, spotyka Pana Franka. Klika na niego i uruchamia się animacja (akcja?) w której wychodzi mu z gęby chmurka i tam są dwa buttony:
- Hej, Franek, daj na wino. (1)
- Hej, Franek, daj na bułkę. (2)
Po naciśnięciu opcji 1 uruchamia się animacja w której Franek zabija Miecia. Po naciśnięciu wypowiedzi 2 uruchamia się animacja w której Franek daje bułkę Mieciowi, Miecio ją je i idzie dalej, gdzie spotyka Jądrka na którego klika i uruchamia się akcja w której wychodzi mu z gęby chmurka... i tak w kółko.
Właśnie to chcę osiągnąć. Z pomocą takiego "triku" można zrobić (trochę prymitywną) gierkę bez znajomości żadnego z języków programowań C++ czy innych trudnych pierdół.
Podsumowując,
jak zrobić tak, by po naciśnięciu buttona X wyświetliła się animacja X, a po naciśnięciu buttona Y wyświetliła się animacja Y prowadząca do następnego "rozwidlenia".
Gdybym znał sposób przypisywania akcji do buttonów reszty bym się już jakoś domyślił. Ale uwaga! Pomysł z przekierowywaniem na następną podstronę www gdzie znajduje się następna animacja odpada. Co wy myślicie, na jednym "etapie" trzeba kliknąć 50 razy więc 50 podstron gracz będzie musiał otworzyć? Będę musiał robić 50 podstron i uploadować 50 animacji? Oo Odpada ten pomysł...
Mam nadzieję, że dobrze mnie zrozumieliście i jakoś poratujecie linkiem/tutorialem/gotowcem/wytłumaczeniem/bóg wie czym. Nie będę żałował punktów pomógł dla tych, którzy rzeczywiście pomogą.
Vial |
|
|
|
 |
wojasso
Specjalista PsYcHoPaTa

Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 137 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2007 13:32
|
|
|
Zrób sobie osobne sprity i odpowiednie skrypty pod buttonami...
Aha i problem wcale nie specyficzny... i chyba nie szukałeś na forum |
|
|
|
 |
Vialix
Bywalec

Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Czarnobyl
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2007 13:46
|
|
|
No właśnie nic tylko się kołtunię po tym forum szukając ale wyszukiwarka mi daje jakieś głupoty, coś tam o interaktywności buttonów i o stronach niezwiązanych w ogóle z tematem.
EDIT!
W tutku o buttonach, w punkcie w którym trzeba określić akcję autor przedstawił co zrobić, by button przenosił na daną stronę. A jak zrobić by uruchamiał jedną z wielu animacji? Nawet jakbym wiedział którą opcją - bo to można na chybił trafił - to jak określić którą akurat bym chciał animację... domyślam się, że to coś z tej rozwijanej listy...
POMOCY! |
|
|
|
 |
marcino
Mistrz


Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 159 Skąd: Bytów
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2007 01:01
|
|
|
witam,
możesz zrobić to tak ze każde nowe rozegranie akcji Pana Edka i Franka będzie nową scena:
powiedzmy ze jesteś w scenie_1 i w niej jest sobie głowa Pana Edka jak w nią klikasz to przechodzisz do sceny_2 gdzie stoi Pan Franek.
Więc aby to zrobić to w scenie_1 kliknij na utworzona wcześniej głowę pana Edka przejdź do zakładki 'Skrypt' daj tam taki skrypt:
on (press) {
nextSceneAndPlay();
}
teraz po kliknięciu w głowę Edzia będziesz w scenie_2,
ofc, zamiast przechodzenia do następnej sceny możesz przechodzić do następnej klatki.
PS. swoja droga jak robisz 'Shreka 4' to może warto pokręcić się po tutorialach, kursach etc. |
|
|
|
 |
Vialix
Bywalec

Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Czarnobyl
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2007 11:49
|
|
|
A jak będę miał dwie głowy Pana Edka i będę chciał zrobić tak, że po naciśnięciu na pierwszą przenosi mnie do następnej sceny, a jak nacisnę na drugą przenosi do sceny jeszcze dalszej, następnej po tej? Ten skrypt działa, ale z wielokrotnego wyboru nici. Przydałby mi się taki skrypt:
on (press) {
numer scenySceneAndPlay();
}
Ale taki mi nie działa. Żebym się tylko nie zaplątał w tych scenach.
Helpnie ktoś i zarzuci poprawnym skryptem? |
|
|
|
 |
marcino
Mistrz


Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 159 Skąd: Bytów
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2007 16:20
|
|
|
no to napisałem że możesz przechodzić do następnej klatki jak chcesz.
Cytat: | ofc, zamiast przechodzenia do następnej sceny możesz przechodzić do następnej klatki. | [/quote] |
|
|
|
 |
Vialix
Bywalec

Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Czarnobyl
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2007 17:58
|
|
|
A jak będę miał 3 buttony? Wtedy opcja do klatki i opcja do sceny zostanie już zajęta. |
|
|
|
 |
marcino
Mistrz


Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 159 Skąd: Bytów
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2007 22:10
|
|
|
O_o |
|
|
|
 |
|