SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Strona - Sceny.
Autor Wiadomość
jazzy 
Początkujący


Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 4
Skąd: Rybnik
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007 12:23   Strona - Sceny.

Witam. Jestem w trakcie tworzenia strony mojej grupy, oczywiscie w Swishu. Zastanawia mnie jeden fakt (nie mam zbyt duzego doswiadczenia we flashu) - Po wpisaniu adresu strony zaczyna sie animacja itd, potem pojawia sie menu - klik - i pojawia sie "ramka" z odczytanym tekstem z pliku. Tyle zrobilem. Teraz pytanie - zastanawia mnie jedno - czy jesli potrzebuje roznych tekstow do roznych podstron (co jest oczywiste) musze te podstrony zrobic (skopiowac i odpowiednio dostosowac) ze strony glownej? Jesli tak - to oznacza, ze przy 7 podstronach bede musial powielac wszystko 7 razy i do tego uwzglednic animacje z kazdej do kazdej z osobna? Czy jest inna, prostsza droga? (np. wspolna animacja ramki (jej wejscie i jej wyjscie), lecz tylko tekst inny - odczyt z innego pliku, w zaleznosci od tego, ktory element menu klikne). Czy musze to wszystko zrobic na osobnych scenach czy wystarczy odpowiednio zrobiona jedna scena?

Dzieki z gory!


--
Jazzy/pozdro!

[ Dodano: Wto 03 Lip, 2007 13:26 ]
Zapomnialem dodac - uzywam SwishMax.
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007 13:57   

jazzy napisał/a:
Czy musze to wszystko zrobic na osobnych scenach czy wystarczy odpowiednio zrobiona jedna scena?
robienie na scenach jest lame a na jednej pro. spokojnie mozna zrobic na jednej
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
jazzy 
Początkujący


Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 4
Skąd: Rybnik
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007 14:12   

Dzieki.

Witam, wpadlem wlasnie na pomysl (nie wiem czy do konca wykonalny, ale tak czy siak...):

Jedna scena - i zmienna, ktora przyjmuje rozna wartosc (np. nazwy plikow) - w zaleznosci od tego, ktory przycisk nacisne, i akcja - otwarcie ramki, odczyt z pliku - a przy nastepnym kliknieciu najpierw zamkniecie ramki - potem odczyt z pliku (innego, gdyz zmienna bedzie miala inna wartosc) itd.

Dobrze mysle?


--
Jazzy/pozdro!
 
     
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007 18:21   

jazzy napisał/a:
Dobrze mysle?

Dobrze. Ale nawet nie musisz robić zmiennej. Wystarczy, że pod przycisk dasz akcję z nazwą pliku do wczytania. Tekst z pliku wczytujesz oczywiście do pola tekstowego i gotowe.
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007 18:50   

do przejść między działami możesz przystosować http://swish.wodip.opole....p?p=10213#10213 albo http://swish.wodip.opole....p?p=10214#10214
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
jazzy 
Początkujący


Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 4
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pią 17 Sie, 2007 09:59   

Witam ponownie. Zastosowalem sie do rad. Teraz mam kolejny problem - chce zrobic podstrone w podstronie (przyklad: dzial download podzielony na dziedziny - muzyka, grafika itd.) za pomoca podobnego skryptu jak zaproponowany przez Nuggat - za pomoca containera i skryptu engine. Co powinienem zmienic, by dzialalo podobnie jak zmiana podstron na stronie glownej - skrypt przerobilem - i dziala do strony glownej, ale nie do dzialu download (dziala tylko raz - za drugim juz nic nie da sie zrobic). Dzieki za pomoc.
Zawartosc container2 (bedacej w jednej z podstron):

onFrame (1) {
stop();
}

Zawartosc engine2 (w tej samej podstronie):

onFrame (1) {
b = 1;
c = 1;
stop();
}
onFrame (2) {
stop();
}
onFrame (8) {
c = 2;
if (b == 1) {
("_parent.container2.c" add (a - 1)).gotoAndPlay(2);
b = a;
gotoAndStop(3);
} else {
gotoAndPlay(9);
}
}
onFrame (9) {
("_parent.container2.c" add (b - 1)).nextFrameAndPlay();
gotoAndStop(3);
}

Zawartosc jednej z podstron w dziale download (c1):

onFrame (1) {
stop();
}
onFrame (20) {
_root.engine2.c = 1;
stop();
}
onFrame (33) {
_root.engine2.b = 1;
_parent._parent.engine2.gotoAndPlay(3);
gotoAndStop(1);
}

Dla informacji zalaczylem takze zrzut.
_________________
--

Jazzy / pozdro!
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 20 Sie, 2007 08:44   

masz tu przykład bo tego twojego wywodu nie bardzo zrozumiałem
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
jazzy 
Początkujący


Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 4
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pon 20 Sie, 2007 11:55   

Dzieki, dokladnie o to mi chodzilo!
_________________
--

Jazzy / pozdro!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
 

ABC CorelDRAW X6 PL

ABC CorelDRAW X6 PL
Roland Zimek

Cena: 39.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

CorelDRAW X6 PL. �wiczenia praktyczne

CorelDRAW X6 PL. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 24.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 34.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

PowerPoint 2010 PL. �wiczenia

PowerPoint 2010 PL. �wiczenia
Roland Zimek

Cena: 21.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi

Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi
Penny de Byl

Cena: 44.50 zł
zobacz opis

Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 15