SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
losowanie i co dalej
Autor Wiadomość
bartek84 
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: Torun
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 08:24   losowanie i co dalej

Problem mam nastepujacy: losuje ale jak zrobic aby po wylosowaniu 1 nastapilo np przejscie do sceny 2 a po wylosowaniu 0 kolejne losowanie?

Kod:
onFrame (1) {
    stop();
}
onFrame (2) {
    losowanie=new Array(0,1);
    for (k=1; k<=1; k++) {
        los=Math.randomInt(losowanie.length);
        "losowana"+k=losowanie[los];
        losowanie[los]=0;
        losowanie.shift();
        trace(losowanie);
      }
}

}
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 08:38   

if (los==1) to idź tam ;
else if (los==0) to idz tam czyli tu:) tylko napoczątek;
 
     
bartek84 
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: Torun
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 08:42   

super dzieki ! :) walcze dalej

[ Dodano: Pon 28 Maj, 2007 08:50 ]
Super dziala, moze jak dobrze tak idzie to jeszcze jak zrobic licznik ile udanych losowan juz bylo ?

Kod:
onFrame (1) {
    stop();
}
onFrame (2) {
    losowanie=new Array(0,1);
    for (k=1; k<=1; k++) {
        los=Math.randomInt(losowanie.length);
        "losowana"+k=losowanie[los];
        losowanie[los]=0;
        losowanie.shift();
        trace(losowanie);
        if (los==1) {
            gotoSceneAndPlay("Scene_2",1);
        }else if (los==0) {
            gotoSceneAndPlay("Scene_1",1);
           
        }
    }
}
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 09:36   

Kod:
if (los==1) {
ile++;
            gotoSceneAndPlay("Scene_2",1);

        }

i jeszcze zdeklarować początkową wartość ile

Kod:

onLoad () {
    ile=0;
}

 
     
bartek84 
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: Torun
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 10:27   

Cos ma klopot z tym wyswietlaniem. jak ktosby byl taki mily i wiedzial to prosze o poprawke i pare slow na temat co zle zrobilem
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 10:36   

zmieniłem nazwę zmiennej na ile
 
     
bartek84 
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: Torun
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 11:17   

no teraz losuje wyswietla, jest swietnie tylko nie pomyslalem o tym jak zrobic zeby szanse na wylosowanie np 1 byly 60% :(
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 12:14   

no i tu ja Ci nie pomogę ponieważ nie mam pojęcia a zastanawiałem sie przy twym poprzednim poście
 
     
bartek84 
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: Torun
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 12:20   

i tak ci dziekuje za wieka pomoc !
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 12:25   

a może zmieniać tablice na początek zrobić
Array(0,1);

potem

Array(0,1,0,1,0,0,1,0,1,0);

i tak dalej

[ Dodano: Pon 28 Maj, 2007 13:59 ]
Kod:


onLoad () {
    ile=0;
}
onFrame (1) {
    stop();
}
onFrame (2) {
    if (ile==0){
    losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,1,0,1);
    } else
    if (ile==1){
    losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,1,0,0);
    }  else
    if (ile==2){
    losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,1,0,0);
    }   else
    if (ile==3){
    losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,0,0,0);
    }    else
     if (ile==4){
    losowanie=new Array(0,1,0,1,0,0,0,0,0,0);
    }   else
      if (ile==5){
    losowanie=new Array(0,1,0,0,0,0,0,0,0,0);
    }
      los=Math.randomInt(losowanie.length);
     
        if (losowanie[los]==0) {
            gotoSceneAndPlay("Scene_2",1);
        } else if (losowanie[los]==1) {
            ile++;
            gotoSceneAndPlay("Scene_1",1);
        }
   
}




u mnie działa
 
     
bartek84 
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: Torun
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 13:39   

dzialac to dziala ale czy daje 60% ?
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 28 Maj, 2007 14:05   

Kod:


onLoad () {
    ile=0;
}
onFrame (1) {
    stop();
}
onFrame (2) {
    if (ile==0){
    losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,1,0,1); // 50 /50
    } else
    if (ile==1){
    losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,1,0,0); // zero 60/ 40 jeden
    }  else
    if (ile==2){
    losowanie=new Array(0,1,0,1,0,1,0,0,0,0); //zero 70/ 30 jeden
    }   else
    if (ile==3){
    losowanie=new Array(0,1,0,1,0,0,0,0,0,0); //zero 80/ 20 jeden
    }    else
     if (ile==4){
    losowanie=new Array(0,1,0,0,0,0,0,0,0,0);// zero 90/ 10 jeden
    }   
      los=Math.randomInt(losowanie.length);
     
        if (losowanie[los]==0) {
            gotoSceneAndPlay("Scene_2",1);
        } else if (losowanie[los]==1) {
            ile++;
            gotoSceneAndPlay("Scene_1",1);
        }
   
}



[ Dodano: Pon 28 Maj, 2007 15:06 ]
tak bo ile masz szansy że wylosujesz 1 jeśli jedynek jest 6 w zbiorze 10 liczb

[ Dodano: Pon 28 Maj, 2007 15:07 ]
a i w górnym kodzie sie walnąłem dolny jest ok
 
     
bartek84 
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: Torun
Wysłany: Wto 29 Maj, 2007 06:17   

Wszystko dziala, rewelacja :)
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 29 Maj, 2007 07:01   

no to sie ciesze że mogłem pomóc :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 14