zmienna w sprite? |
Autor |
Wiadomość |
ora
Przyjaciel
Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 53 Skąd: wawa
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2007 15:45 zmienna w sprite?
Moje WWW: www.4f.vel.pl |
|
|
potrzebuję na scenie głównej odczytywać zmienną: krok i jeśli przyjmuje odpowiednie wartości wczytać za pomocą loadMovie plik swf
w duszku mam umieszczony kod który odpowiednio mi zmienną krok kształtuje
na początku zauważyłem że zmienna "krok" która jest w duszku, nie była w ogóle widziana na scenie głównej
zmieniłem w duszku akcję(konkretnie zmienną) z krok na:
_root.krok ale dalej polecenie mi nie działa na scenie głównej:
Kod: |
if(krok>9 && krok <=20 )
{
duch.loadMovie("sw.swf");
}
|
jeśli zmienię warunek , to swf się wczytuje,
sprawdzałem też wyświetlając sobie w dynamicznym polu tekstowym czy zmienna krok osiąga wartości od 10 do 20 i je odbiera lecz nic sie nie wczytuje, jakby zmienna ni była brana pod uwagę
b. proszę o pomoc
//edit mam nadzieję że się nie mylę: Zmienne są globalne jesli używam zmiennej na duszku (AS) to jest ona , powinna być widoczna w całej scenie |
|
|
|
|
nugatt
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2007 17:50
|
|
|
zmienne nie są globalne.
trochę się pogubiłem.
gdzie masz zmienna a gdzie masz "if".
wogóle prześlij przykładowy plik.
może chodzi o to, że "if przeleciał, a ty dopiero ustawiasz ta zmienną"? |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
|
ora
Przyjaciel
Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 53 Skąd: wawa
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2007 19:09
Moje WWW: www.4f.vel.pl |
|
|
dzięki Nugatt , zmienna nie przelatuje jest ustawiana na samym początku, pliku nie mogę zamieścić ma około 5 mega a to jest mały wycinek
udało mi sie ustawić ale nie rozumiem czemu nie działało i tak
jak if był taki:
Kod: | if (a==1 && b>=10 && b<20 )
duch.loadMovie("sw.swf"); |
to nie działało
dopiero tak :
Kod: | if (a==1)
{
if(b==10) duch.loadMovie("sw.swf");
}
|
zaczęło wczytywać "sw.swf"
ale w duszku, inkrementacja zmiennej działała tylko
poprzez: _root.b++;
nie rozumiem czemu tak, czyżby swish nie przyjmował
takiego zapisu: if(a==1 && b>=10 && b<20) ....
chodzi mi o and'y (&&) |
|
|
|
|
nugatt
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2007 23:23
|
|
|
Kod: | onFrame (1) {
a = 1;
b = 10;
}
onFrame (2) {
if (a == 1 && b >= 10 && b < 20) {
trace("Ala ma kota.");
}
} | swish bardzo dobrze to czai |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
|
ora
Przyjaciel
Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 53 Skąd: wawa
|
Wysłany: Nie 06 Maj, 2007 11:42
Moje WWW: www.4f.vel.pl |
|
|
skoro tak to dziękuję, wiem czemu nie chciało działać
problem tkwił w: OnFrame(25)
jak zmieniłem na OnEnterFrame() zaczął pokazywać,
w klatce 25 mam stop();
czym faktycznie (oprócz działania na wszystkich klatkach) różnią się te polecenia |
|
|
|
|
|