Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2005 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Maj, 2005 10:49 znikająca przeszkoda
Witam
Każdy z nas próbował gierek typu "Blaster ball" wykonanych w technice flash.
Mnie zaintrygował problem zbijania przez piłeczkę zapór (tzw .kolorowych cegiełek).
Przykład takiego rozwiązania zamieściłem na stronie http://www.9sto.edu.pl/pingpong/pingpong1.html
Spakowane źródła mozna pobrać z adresu http://www.rssoft.net/ftp Plik nosi nazwę pingpong.
Rozwiązanie problemu:
Każdej cegiełce została przypisana zmienna s1...s6. Wartość zmiennej = 0 oznacza brak reakcji piłeczki z cegiełką, natomiast "1" oznacza, że nastąpiła taka kolizja.
Dla wartość "0" składowe prędkości piłeczki ruchX i ruchY zmieniają swój znak.
Dla wartości "1" składowe pozostaja bez zmian co do znaku, natomiast zmienia się ich wartość. Dla uatrakcyjnienia efektów na ekranie składowe te zmieniają swoje wartości w wyniku zastosowania generatora liczb (Math.random.Range(min,max).
Cegiełka zaczepiona przez piłeczkę staje sie w tym czasie przezroczysta (_alpha=0). Cegiełki nie są usuwane z ekranu!.
Proszę zainteresowanych o pobranie źródeł. Jesli będą ciekawsze rozwiązania proszę je z powrotem odesłać do ponownego zamieszczenia na stronie.
Rakietka jest obsługiwana przy pomocy klawiszy Right, left lub myszk.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13