zdezenia obiektow - jak zoptymalizowac kod |
Autor |
Wiadomość |
maru
Przyjaciel

Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: 3M
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2007 13:19 zdezenia obiektow - jak zoptymalizowac kod
|
|
|
witam
pisal ktos z was gre w swishu? taka z masą obiektow ktore moga ze soba kolidowac?
zukam sposobu zeby nie obciazac za bardzo procka bo zeby zrobic kolizje to w jednym z obiektow kolidujacych w kazdej klatce musi smigac kod ktory sprawdza czy doszlo czy nie do kolizji. do tego jest tam jeszcze kod ktory mowi co ma sie stac jesli doszlo a co jesli nie. a co jesli doszlo od tej strony a co jak od tamtej, gdzie sie znajduja obiekty wobec siebie zeby obliczyc odbijanie sie, eh...
i w koncu girka zaczyna lekko mulic bo masz 120 obiektow w ktorych lata kod albo postac playera w ktorym lata 120 razy kod sprawdzajacy kazda mozliwa kolizje.
proba zoptymalizowania:
zaczalem od tego ze sprawdzane sa kolizje tylko wtedy kiedy sa naciskane klawisze ruchu playera i kilka klatek puzniej (na wypadek wbicia sie w sciane i puszczenia klawiszy - puki kod dziala to nas ze sciany wypchnie).
jak tos ma jeszcze jakis pomysl na optymalizowanie takiego kodu to proooosze o help! bedzie fajna gierka i oczywiscie udostenie ja na forum. |
|
|
|
 |
CZikEN
Początkujący

Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 9 Skąd: Kąty Rybackie
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2007 15:38
|
|
|
Wykorzystując średnio zaawansowane techniki programowania ja bym utworzył klasę zdarzeń i do niej odwołał się w każdym obiekcie. Jeszcze bardziej można by było zoptymalizować wykorzystując dziedziczenie noi oczywiście konstruktory i destruktory, z tym, że nie jestem pewien czy w SWiSHu można programować obiektowo, bo dopiero zaczynam przygodę z tym softem. |
|
|
|
 |
maru
Przyjaciel

Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: 3M
|
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2007 16:13
|
|
|
studia mi sie znudzily zanim skonczylo sie obiektowe...
to znaczy ze masz kod w jakims miejscu i jesli dochodzi do zdazemia okreslonego to on sie odpala w danym spritecie ktorego dotyczy zdazenie? ale i tak musisz w kazdej klatce zbadac wszystkie obiekty i jakos niemoglem tego zaprogramowac... niewiem czemu kod wykonywal sie tylko dla ostaatniego obiektu... a mial sprawdzac wszystkie:/
a klasy? jak to zrobic? co to to jest?
ja tez dopiero zaczynam:P i to calkiem zaczynam bo na studiach kumple pisali mi programy:P |
|
|
|
 |
|