SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekcja 16. Sterowanie przebiegiem animacji (cz. 2)
Autor Wiadomość
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 57
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 29 Sie, 2005 13:37   Lekcja 16. Sterowanie przebiegiem animacji (cz. 2)

Kolejnymi poleceniami pozwalającymi sterować przebiegiem animacji, są polecenia należące do dwóch grup: gotoAndPlay oraz gotoAndStop. Pozwalają one kolejno przejść do określonego miejsca animacji i kontynuować animację, bądź też się zatrzymać. ponieważ różnią się tylko możliwością kontynuacji bądź zatrzymania animacji, a lokalizacje które możemy wskazać są identyczne, to opiszę jedynie grupę gotoAndPlay:
    • gotoAndPlay(FRAME) – pozwala przejść do określonej klatki,
    • gotoAndPlay(LABEL) – pozwala przejść do klatki posiadającej tak zwaną etykietę o określonej nazwie,
    • nextFrameAndPlay() – przechodzi do następnej klatki,
    • prevFrameAndPlay() – przechodzi do poprzedniej klatki,
    • nextSceneAndPlay() – przechodzi do następnej sceny,
    • prevSceneAndPlay() – przechodzi do następnej sceny.

Jeżeli wprowadzasz jedno z tych poleceń w trybie Guide, to zapewne zwrócisz uwagę, że tak w zasadzie to jedno polecenie, z różnymi opcjami.

Wykorzystując te polecenia, możemy napisać prosty skrypt pozwalający zliczać ilość kliknięć na przycisku. W tym celu tworzymy skrypt, który wpiszemy dla Scene_1:
Kod:
onLoad () {
    licznik=0;
}
onFrame (1) {
    gotoSceneAndPlay("<current scene>",3);
}
onFrame (2) {
    licznik=licznik+1;
    Informacja.text="Kliknięto "+licznik+" razy";
}
onFrame (3) {
    gotoSceneAndPlay("<current scene>",3);
}

Dodatkowo tworzymy obiekt o nazwie Przycisk oraz tekst o nazwie Informacja. Tekst Informacja, powinien zostać ustawiony jako Dynamic Text.

Jedynym skryptem który będziemy musieli wprowadzić, będzie skrypt dla obiektu Przycisk:
Kod:
on (press) {
    gotoSceneAndPlay("<current scene>",2);
}


Zastanówmy się, jak teraz działa nasza animacja. Przy jej rozpoczęciu, ustawiana jest wartość 0 dla zmiennej licznik, która będzie przechowywała ilość kliknięć. W klatce 1 następuje przejście do klatki 3, w wyniku czego pominięta zostanie klatka 2. Klatka 3 powoduje przejście do niej samej, przez co animacja się zapętli właśnie w tej klatce.

Kluczowa jest właśnie klatka 2. W niej to bowiem następuje zwiększenie wartości licznika o 1 oraz wyświetlenie odpowiedniej informacji.

Przejście do klatki 2 nastąpi wyłącznie w wyniku kliknięcia na obiekcie Przycisk.

Przeanalizujmy jeszcze wiersz powodujący wyświetlanie komunikatu w obiekcie tekstowym:
Kod:
Informacja.text="Kliknięto "+licznik+" razy";


Po nazwie zmiennej określono, że odwołujemy się do tekstu, który ona wyświetla. Dzięki temu możemy przypisać nową wartość. Przypisywana wartość składa się z trzech części, dwóch tekstów i zmiennej licznik, połączonych znakami „+”. Dzięki temu przed wyświetleniem zostaną one połączone w jeden łańcuch tekstowy i wyświetlone jako jeden tekst.
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="480" height="210">
<param name="movie" value="http://swish.wodip.opole.pl/forum/_screen/script_licznik.swf">
<param name="quality" value="high">
<embed src="http://swish.wodip.opole.pl/forum/_screen/script_licznik.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="210"></embed>
</object>

Przykładowa animacja jest do pobrania na końcu tej lekcji.

Spróbuj samodzielnie zmodyfikować tą animację, dodając nowy przycisk. Klikając na jednym z nich liczba kliknięć powinna się zwiększać, a klikając na drugim z nich zmniejszymy tą wartość.

script_licznik.zip
Zliczanie kliknięć na przycisku
Pobierz Plik ściągnięto 1554 raz(y) 1.04 KB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 15