SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
dlaczego to nie działa?! isNearTarget
Autor Wiadomość
m21 
Początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: aaa
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 15:31   dlaczego to nie działa?! isNearTarget

mam taki kod:
Kod:
onSelfEvent (enterFrame) {
if (_root.obiekt1.isNearTarget(_root.obiekt2._target)) {
    _root.obiekt2._y += -10;
    }
}

chciałem żeby obiekt1 po zderzeniu z obiektem2 przesunął się o 10
ale nie działa :|

od razu po włączeniu animacji obiekt2 leci w górę
 
     
espe1
Profesjonalista


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 175
Skąd: łódzkie
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 20:56   

u mnie działa, ciężko stwierdzić co spierdzieliłeś bo wrzuciłeś tylko fragment kodu
trzeba wrzucać pliki swi, nie wiem czemu wszyscy boją się wrzucać pliki, robicie projekty dla Pentagonu, czy co?

kolizja.swi
Pobierz Plik ściągnięto 458 raz(y) 8.65 KB

 
     
m21 
Początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: aaa
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 21:05   

to mógłbyś zobaczyć, czemu u mnie to nie działa? obiekt 1 to "auto1", obiekt2 - "kolo"

a.swi
Pobierz Plik ściągnięto 452 raz(y) 229.4 KB

 
     
espe1
Profesjonalista


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 175
Skąd: łódzkie
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 21:43   

dlatego, że ruch na twojej scenie to efekty move
i chcesz robić kolizję skryptową z efektami move

albo wszystko za pomocą skrytów: np. ruch samochodu to:
auto._x +=3 //im więcej tym szybciej

albo za pomocą efektów move
jak auto dojedzie do opony np. na 31 klatce efektu move to przesuwasz równocześnie oponę za pomocą efektu move o 10 do góry

radzę zrobić wszystko za pomoca move i wywalić .isNearTarget, bo nie będzie działało
 
     
m21 
Początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: aaa
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 21:54   

ok dzięki, ale jak w takim razie zrobić, żeby jeśli jeden samochód poruszający się za pomocą efektu move zderzy się z drugim, który też się porusza, to np. odtworzyć scenę od nowa

[ Dodano: Sob 24 Mar, 2012 23:26 ]
poradziłem sobie :D zamiast isNearTarget wystarczyło użyć hitTest i wszystko działa :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 16