SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd skryptu :/ może ktoś pomóć??
Autor Wiadomość
rockrobin 
Praktyk



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 10:11   Błąd skryptu :/ może ktoś pomóć??

Hej,

Czy mógłby ktoś mi poprawić ten skrypt i wytłumaczyć o co chodzi i dlaczego to nie chodzi? Chciałem zrobić dym papierosowy. Załączam plik.
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 10:31   

Najłatwiej zapyta autora albo podaj linka do autora tego skryptu/pliku źródłowego.
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
rockrobin 
Praktyk



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 10:45   

Dzięki działa:D Choć przepisałem wydaje mi się dokładnie wszystko "litera w literę" z tego tutorialu - http://www.youtube.com/wa...player_embedded

Reszta, żeby wszystko ładnie wyglądało, to chyba tylko kwestia dopasowania odpowiednio parametrów. Jednak nie wiem dlaczego jak wklejam ten dym w nowe okno animacji to domyślnie, wyświetla mi ją w lewym górnym rogu:/ mimo iż przesuwam ją w miejsce w którym chcę żeby była.
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 11:45   

Przepisanie to nie wszystko :)
Do programu wektorowego wkleiłeś jakiś bitmapy z wizerunkiem "dymka" - w którym miejscu w tutorialu to jest?
Gdzie jest efekt polecenia:
"Use pencil tool to create this kind of shape" ?? ??
Gdzie dodałeś efekt blur?

Chyba jednak nie do końca kierowałeś się tutorialem...

Bo widzisz, to tak jakbyś zamiast silnika do samochodu włożył fotografię tego silnika i dziwił się, że nie działa...
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
rockrobin 
Praktyk



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 12:26   

Po prostu myślałem, że jak użyje lepszego wyglądem pliku jpg to będzie znacznie lepszy efekt;) Widocznie przedobrzyłem trochę:) Dzięki za podpowiedź zaraz sprawdzę oryginalny sposób jak działa.


Sprawdziłem. Nie działa.
W ogóle nic się nie dzieje.
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 14:11   

To może załącz problematyczne SWI, bo jasnowidz to jednak ze mnie kiepski...
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
rockrobin 
Praktyk



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 15:00   

Proszę..
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 15:19   

To nadal jakaś bitmapa a nie wektor narysowany poprzez pencil tool, jak Craig wskazał...
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
espe1
Profesjonalista


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 175
Skąd: łódzkie
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 22:14   

1. Źle wstawiłeś skrypt - powinno być do smoke, a nie do plume
2. Wywal zdjęcie dymu, narysuj sobie trzy białe kreski, zgrupuj w plume, dodaj filtr blur
3. Wywal ze skryptu w smoke rotację

Scena_1 kod:
Kod:

onFrame (1) {
for (i=0; i<50; i++) {
duplicateMovieClip("smoke", "smoke"+i, i);
}
}


smoke, kod:

Kod:

onFrame (1) {
    ran=randomRange(50,100);
    alp=randomRange(0,1);
    xpos=random(15);
    plume._x=xpos;
    spd=randomRange(1,2);
    plume._xscale=50
    plume._yscale=plume._xscale;
}
onSelfEvent (enterFrame) {
    if(plume._y<ran){
        plume._y-=spd;
        plume._alpha-=alp;
}
    if(plume._alpha<=0){
        plume._alpha=30;
        plume._y=0;
        gotoAndPlay(1);
}
}
 
     
rockrobin 
Praktyk



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 05 Lut, 2012 13:03   

Dzięki. Całkiem dobrze to wygląda.
 
     
espe1
Profesjonalista


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 175
Skąd: łódzkie
Wysłany: Nie 05 Lut, 2012 13:50   

wysoki realizm otrzymamy modyfikując parametry:

Kod:

onFrame (1) {
    plume._x=random(15); //szerokość dymu w poziomie
    plume._xscale=70;  //skala x w %
    plume._yscale=70;  //skala y w %
    plume._alpha=40;   //przezroczystość początkowa
}
onSelfEvent (enterFrame) {
    //randomRange(min, max) - tj. przedział wartości od min do max
    if(plume._y<randomRange(30,100)){ //przesunięcie do góry
       plume._y-=randomRange(0,20); //szybkość dymu do góry
       plume._alpha-=randomRange(0,2); //pojawianie się i znikanie
}
    if(plume._alpha<=0){
       plume._alpha=40; //przezroczystość końcowa (do 100)
       plume._y=0;      //przesunięcie w pionie, względem poczatku
       gotoAndPlay(1);
}
}
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 11