Błąd skryptu :/ może ktoś pomóć?? |
Autor |
Wiadomość |
rockrobin
Praktyk
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 10:11 Błąd skryptu :/ może ktoś pomóć??
|
|
|
Hej,
Czy mógłby ktoś mi poprawić ten skrypt i wytłumaczyć o co chodzi i dlaczego to nie chodzi? Chciałem zrobić dym papierosowy. Załączam plik. |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 10:31
|
|
|
Najłatwiej zapyta autora albo podaj linka do autora tego skryptu/pliku źródłowego. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
rockrobin
Praktyk
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 10:45
|
|
|
Dzięki działa:D Choć przepisałem wydaje mi się dokładnie wszystko "litera w literę" z tego tutorialu - http://www.youtube.com/wa...player_embedded
Reszta, żeby wszystko ładnie wyglądało, to chyba tylko kwestia dopasowania odpowiednio parametrów. Jednak nie wiem dlaczego jak wklejam ten dym w nowe okno animacji to domyślnie, wyświetla mi ją w lewym górnym rogu:/ mimo iż przesuwam ją w miejsce w którym chcę żeby była. |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 11:45
|
|
|
Przepisanie to nie wszystko
Do programu wektorowego wkleiłeś jakiś bitmapy z wizerunkiem "dymka" - w którym miejscu w tutorialu to jest?
Gdzie jest efekt polecenia:
"Use pencil tool to create this kind of shape"
Gdzie dodałeś efekt blur?
Chyba jednak nie do końca kierowałeś się tutorialem...
Bo widzisz, to tak jakbyś zamiast silnika do samochodu włożył fotografię tego silnika i dziwił się, że nie działa... |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
rockrobin
Praktyk
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 12:26
|
|
|
Po prostu myślałem, że jak użyje lepszego wyglądem pliku jpg to będzie znacznie lepszy efekt;) Widocznie przedobrzyłem trochę:) Dzięki za podpowiedź zaraz sprawdzę oryginalny sposób jak działa.
Sprawdziłem. Nie działa.
W ogóle nic się nie dzieje. |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 14:11
|
|
|
To może załącz problematyczne SWI, bo jasnowidz to jednak ze mnie kiepski... |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
rockrobin
Praktyk
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 15:00
|
|
|
Proszę.. |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 15:19
|
|
|
To nadal jakaś bitmapa a nie wektor narysowany poprzez pencil tool, jak Craig wskazał... |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
espe1
Profesjonalista
Pomógł: 16 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 175 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 22:14
|
|
|
1. Źle wstawiłeś skrypt - powinno być do smoke, a nie do plume
2. Wywal zdjęcie dymu, narysuj sobie trzy białe kreski, zgrupuj w plume, dodaj filtr blur
3. Wywal ze skryptu w smoke rotację
Scena_1 kod:
Kod: |
onFrame (1) {
for (i=0; i<50; i++) {
duplicateMovieClip("smoke", "smoke"+i, i);
}
} |
smoke, kod:
Kod: |
onFrame (1) {
ran=randomRange(50,100);
alp=randomRange(0,1);
xpos=random(15);
plume._x=xpos;
spd=randomRange(1,2);
plume._xscale=50
plume._yscale=plume._xscale;
}
onSelfEvent (enterFrame) {
if(plume._y<ran){
plume._y-=spd;
plume._alpha-=alp;
}
if(plume._alpha<=0){
plume._alpha=30;
plume._y=0;
gotoAndPlay(1);
}
} |
|
|
|
|
|
rockrobin
Praktyk
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2012 13:03
|
|
|
Dzięki. Całkiem dobrze to wygląda. |
|
|
|
|
espe1
Profesjonalista
Pomógł: 16 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 175 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2012 13:50
|
|
|
wysoki realizm otrzymamy modyfikując parametry:
Kod: |
onFrame (1) {
plume._x=random(15); //szerokość dymu w poziomie
plume._xscale=70; //skala x w %
plume._yscale=70; //skala y w %
plume._alpha=40; //przezroczystość początkowa
}
onSelfEvent (enterFrame) {
//randomRange(min, max) - tj. przedział wartości od min do max
if(plume._y<randomRange(30,100)){ //przesunięcie do góry
plume._y-=randomRange(0,20); //szybkość dymu do góry
plume._alpha-=randomRange(0,2); //pojawianie się i znikanie
}
if(plume._alpha<=0){
plume._alpha=40; //przezroczystość końcowa (do 100)
plume._y=0; //przesunięcie w pionie, względem poczatku
gotoAndPlay(1);
}
} |
|
|
|
|
|
|