SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z eksportem pliku
Autor Wiadomość
wojtal 
Początkujący


Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 11:21   Problem z eksportem pliku

Witam,
użytkuję swish'a 4.
Zrobiłem prezentację i bez przerwy (przy eksporcie) dostaję komunikat, że "Za mało pamięci".
Odchudzilem system juz ze wszystkiego, ale eksport zatrzymuje sie jedna, dwie sceny dalej i znow komunikat.
Zdjecia zmniejszone, ich jakosc tez. Obiekty poza scena program usuwa - dalej nic to nie daje.
Mam 2 Gb RAM, win7, procek Intel Core 2 Duo 2.2 GHz, grafike NVidia GT 220 1 GB.

Jest jakis sposob, zeby na czas eksportu przydzielic w Swish'u wiecej zasobów pamięci?
Albo jeszcze bardziej uszczuplic zapotrzebowania Windy?

Pozdrawiam i czekam na pomocne odpowiedzi, bo mnie juz krew zalewa...
 
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 11:46   

Najlepiej jak zassasz betę ze strony producenta - update jest za free. A do czego exportujesz (GIF, PNG, AVI, EXE)?
Jak chcesz to podaj linka do zassania tego Twojego SWI i spróbuję u siebie, bo być może to nie jest problem ze swish?
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
wojtal 
Początkujący


Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 16:33   

Eksportuje do *.swf, bo o AVI moge zapomniec (jakies problemy z przechwytywaniem dzwieku, ktorych nie rozumiem...).
Wg producenta (mam oryginalny soft) posiadam aktualna wersje oprogramowania.
Acha - probowalem wyeksportowac ów plik na sporo szybszym kompie, nizeli moj i pojawial sie ten sam komunikat (o zbyt malej ilosci pamieci).

Jeszcze jedno-gdzie ustawic jakosc obrazkow tak, zeby mialy po 24 bpp, zamiast obecnych 32 bpp?
 
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 18:11   

To dziwne... może napisz do SupportCall? Zwykle znajdują rozwiązanie...
Swish nie ma możliwości zmiany kolorystyki (chyba, że coś przeoczyłem). A ustawienia smoooth, jasność, etc ustawić można w dosyć upośledzony sposób:
zaznacz obrazek, kliknij na "wiaderko" a potem pierwsza ikona w drugim rzędzie "modify the details of the selected image" :)

Tak z innej beczki: czy nie wyłączyłeś sobie tzw "pamięci wirtualnej" w windowze?
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
wojtal 
Początkujący


Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 19:28   

Plik stronicowania mam ustawiony nastepująco:
fizyczna pamiec 2048
wirtualna pamiec: 3076

Jesli mozez podac mi fizycznie swoj adres e-mail, wygeneruje linka, pod ktorym bedzie przez 7 dni dostepny moj plik; a nuż, moze uda Ci sie cos z tym wykombinowac.
Docelowo, potrzebny mi jest plik SWF (z całości).

Wojtek
PS. Nie pomoglo nawet zmniejszenie wagi plikow muzycznych uzytych w prezentacji :[
 
 
     
espe1
Profesjonalista


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 175
Skąd: łódzkie
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 19:39   

24 bpp ustawia się we właściwościach obrazka - kompresja (Compression)
Dlaczego chcesz 24 zamiast 32bpp???
Napisz ile plik swi ma kb, mb, gb (czy ile waży plik swi, rozmiar)?
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 20:07   

wirtualna pamiec: 3076

No ok, ale czy to sam windowze ustawia czy Ty mu zadałeś tyle i nie więcej?

Swego czasu był problem ze SWI wielkości ponad 20mb, ale beta to rozwiązała... No ale jak rozwiązuje się jeden problem to pojawia się następny.
Obecnie BETA to to samo co offcial :(

espe1 słusznie zauważył, że jest jednak opcja, o której pisałem, ze nie ma :)

Mój adres to swish_m "at" gazeta.pl :P
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
wojtal 
Początkujący


Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 21:52   

espe1
Plik SWI ma 94,3 MB.
24 bpp, zeby odchudzic eksport do SWF.

Janusz - okej, zaraz generuje link do pobrania.
3076 (mialo byc 3072) ustawilem recznie. Przy opcji kontroli pliku stronicowania przez system wywalalo plik prawie od ręki.

;)
 
 
     
espe1
Profesjonalista


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 175
Skąd: łódzkie
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 22:04   

Plik SWI ma 94,3 MB :shock: :shock: :shock:

jeśli tam jest nawalone muzyki i zdjęć, to nawet jeśli wyjdzie 50MB plik swf to jest bardzo, bardzo dużo.

swf to skrót small web file, czyli mały plik internetowy, z reguły max rozmiar to 1,5 MB i max rozdzielczość nie przekraczająca 4000.

Jedyne rozwiązanie to ładowanie plików typu zdjęcia i muzyka z zewnątrz, bo trochę przegiąłeś z rozmiarem.
Np. galerie robi się z wykorzystaniem np. xml i wszystkie zdjęcia ładuje z zewnątrz:
Przykład:
http://www.swish-designs.co.uk/blog/?p=3220

Podobnie z muzyką, duże pliki muzyczne ładuje się z zewnątrz.
Przykład:
Kod:

onFrame (3) {
mySound = new Sound();
mySound.loadSound("song1.mp3"); //plik song1.mp3 w tym samym katalogu co plik swf
mySound.start(0, 5);
}


Kiedyś przekonwertowałem małą animację swi (bardzo mały plik 15 sekund trwania), bez kodowania na avi i wyszedł mi plik przeszło 1 GB, to nic dziwnego, że przy 95 mb wywala komunikat.
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 22:39   

Spróbuj ustawić aby windowze automatycznie dobierało wielkość pamięci wirtualnej. Z takim plikiem... może warto zgłosić się do icm? maja tam komputerek z ok 7000 rdzeni i 11 TB ram ale sądzę, że też by troszkę liczenie zajęło :P :P :P
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
wojtal 
Początkujący


Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 09:43   

espe1 napisał/a:
Plik SWI ma 94,3 MB :shock: :shock: :shock:

jeśli tam jest nawalone muzyki i zdjęć, to nawet jeśli wyjdzie 50MB plik swf to jest bardzo, bardzo dużo.

swf to skrót small web file, czyli mały plik internetowy, z reguły max rozmiar to 1,5 MB i max rozdzielczość nie przekraczająca 4000.

Jedyne rozwiązanie to ładowanie plików typu zdjęcia i muzyka z zewnątrz, bo trochę przegiąłeś z rozmiarem.
Np. galerie robi się z wykorzystaniem np. xml i wszystkie zdjęcia ładuje z zewnątrz:
Przykład:
http://www.swish-designs.co.uk/blog/?p=3220

Podobnie z muzyką, duże pliki muzyczne ładuje się z zewnątrz.
Przykład:
Kod:

onFrame (3) {
mySound = new Sound();
mySound.loadSound("song1.mp3"); //plik song1.mp3 w tym samym katalogu co plik swf
mySound.start(0, 5);
}


Kiedyś przekonwertowałem małą animację swi (bardzo mały plik 15 sekund trwania), bez kodowania na avi i wyszedł mi plik przeszło 1 GB, to nic dziwnego, że przy 95 mb wywala komunikat.




No, to bomba :(
W takim razie inaczej - jak podzielic animacje na mniejsze czesci, np 2-3?
Czy po takim eksporcie beda sie wyswietlaly, jako calosc? Coś widzialem w opc jach filmu, ze jeden moze sie nakladac klatkami na kolejny.

I jeszcze jedno-co to jest to cale przechwytywanie dzwieku przy eksporcie do AVI?
 
 
     
espe1
Profesjonalista


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 175
Skąd: łódzkie
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 13:49   

Przechwytywanie dźwięku to zapisywanie dźwięku do avi, tu się ustala czy ma być zapisywany za pomocą karty dźwiękowej czy sterownika windows (z reguły to nie ma znaczenia, chyba że mamy bardzo słaby sprzęt, żeby odciążyć windows - ustawiamy kartę).

Dzielenie polega na podzieleniu twojego pliku na mniejsze np: 5 szt, wyeksportowaniu do swf każdego i stworzenie odtwarzacza (głównego pliku, który będzie odtwarzał pozostałe), przykład:

Kod:

onFrame (1) {
    maska.loadMovie("plik01.swf");
}


itd.
gdzie maska to pusty movie clip

a najlepiej to:
Kod:

onFrame (1) {
    maska.loadMovie("01.swf"); // 1 klatka ładujemy film 01
    }
onFrame (750,afterPlacedObjectEvents) { //usuwamy po zakończeniu
    maska.unloadMovie();
    }     
onFrame (751) {    //ładujemy następny
    maska.loadMovie("02.swf");
    }
onFrame (1500,afterPlacedObjectEvents) { //usuwamy po zakończeniu
    maska.unloadMovie();
    }     
onFrame (1501) {  //ładujemy następny     
    maska.loadMovie("03.swf");
    }
onFrame (2200,afterPlacedObjectEvents) { //koniec, zatrzymujemy i usuwamy
    stop();
    {
    maska.unloadMovie();
    }
  }
 
     
wojtal 
Początkujący


Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 16:51   

Obawiam sie, ze jestem zbyt cienki, zeby w chwili obecnej pojac AS... :(
Moge Ci podeslac link (z plikiem do przeróbki na części)?

[ Dodano: Sob 21 Sty, 2012 17:08 ]
Posłuchałem Waszych rad i, choc nadal nie umiem dzielic pliku na mniejsze czesci, dalem rade go 'odchudzic' (glownie przez zmiane wielkosci plikow muzycznych oraz odpowiednie ustawienia Eksportu) i wygenerowac caly filmik w SWF.
Waga SWI spadla z 93,4 MB do 49,4 MB.

Temat uwazam za zamkniety.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 14