Tworzenie banera |
Autor |
Wiadomość |
atom
Początkujący

Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sro 06 Sty, 2010 18:57 Tworzenie banera
|
|
|
Na początku witam wszystkich.
Mam pytanie dotyczące tworzenia banerów zgodnych z wymaganiami sieci reklamowych.
Czy da się zrobić odpowiednik tych działań we flashu w swishmax3 (jeżeli tak to proszę o instrukcję)?
1. Nad wszystkimi warstwami zdefiniować dodatkową warstwę przeźroczystą (Alpha = 0%) i ustawić jako button.
2. Na tej warstwie umieścić akcję getURL na następującymi parametrami:
- URL: clickTag
- Window: _blank
- Expression w polu URL: zaznaczone (we flash 5)
- Variables: Don't send
Nie mam doświadczenia w tego typu programach. Wiem tylko, że agencja reklamowa wymaga takiego czegoś. Zastanawiam się na zakupie SwishMax i chciałbym mieć pewność, że takie coś będą mógł zrobić. Jeżeli ktoś może mi odpowiedzieć to bardzo bym prosił.
Atom |
|
|
|
 |
eden
Ekspert

Pomógł: 35 razy Dołączył: 04 Sty 2008 Posty: 265 Skąd: warsaw
|
Wysłany: Sro 06 Sty, 2010 22:41
|
|
|
Jak najbardziej sie da. Te specyfikacje reklamowe z portali zawsze wszystkich dezorientuja.
W praktyce oni chca by na calym banerze dalo sie klinkac i wykonala sie akcja taka:
Kod: | on (release) {
getURL(_root.clickTAG,"_blank");
} |
Dlatego robisz poprostu jakis przezroczysty shape na cala wielkosc baneru i dajesz go najwyzej, zeby nic go niezaslanialo. "clickTAG" to zmienna pod ktora podstawia adress dla baneru przy pomocy flashvars.
Sprawdz tylko czy Twoja specyfikacja dotyczy AS2 czy AS3 |
|
|
|
 |
atom
Początkujący

Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 07 Sty, 2010 21:35
|
|
|
Sprawdz tylko czy Twoja specyfikacja dotyczy AS2 czy AS3
Nie wiem co oznacza AS2 i AS3 (co to za skróty)? |
|
|
|
 |
eden
Ekspert

Pomógł: 35 razy Dołączył: 04 Sty 2008 Posty: 265 Skąd: warsaw
|
Wysłany: Pią 08 Sty, 2010 00:40
|
|
|
AS = ActionScript |
|
|
|
 |
atom
Początkujący

Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pią 08 Sty, 2010 13:21
|
|
|
Właśnie znalazłem na ich stronie taki zapis, że przyjmują do emisji reklamy wykonane w formata: JPEG, GIF, PNG, SWF (Macromedia Flash, SWiSH); czyli można zrobić w SWISH.
Dziękuję za pomoc!
Atom |
|
|
|
 |
pietrek337
Bywalec

Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Łodź
|
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 21:04
|
|
|
Potrzebuję zrobić w swishMax baner dla mojej firmy. W otrzymanej specyfikacji technicznej form reklamy w sieci reklamowej jest zawarty punkt:
"Kreacja w formacie SWF musi być zgodna z wytycznymi zawartymi w powyższej tabeli oraz musi zostać przygotowana zgodnie ze specyfikacja Macromedia Flash. ".
Czy pliki wykonane w swishMax są zgodne ze specyfikacją Macromedia Flash? |
|
|
|
 |
^Januszr


Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 22:38
|
|
|
hehehhe... To zależy czy chcą źródła czy nie. Po za tym - macromedia flash to chyba okolice 7 wersji playera. Więc, skoro ma być zgodne z wersją playera, jak jeszcze robiła to firma macromedia to z pewnością w SM da się przygotować. Może autor specyfikacji to biurwa zwykła a może chodzi o to co by np GlowFilter nie używać??? Bóg wie...
Chyba najłatwiej zapytać poety "Co autor miał na myśli" pisząc o macromedia, która to firma od kilku ładnych lat nie istnieje.... |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 |
|
|
|
 |
eden
Ekspert

Pomógł: 35 razy Dołączył: 04 Sty 2008 Posty: 265 Skąd: warsaw
|
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 23:24
|
|
|
Za dużo dajecie kredytu umysłowego dla tego dokumentu. "zgodnie ze specyfikacja Macromedia Flash" oznacza tylko to, ze plik swf przygotowany przy pomocy Swishmax czy Twojego własnego amatorskiego C++ kompilatora - ma poprostu działać w flashplayer i koniec. |
|
|
|
 |
|