SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
większe pole reakcji kursora
Autor Wiadomość
Piotrek 
Doradca



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Krakow
Wysłany: Czw 25 Cze, 2009 11:21   większe pole reakcji kursora

Witam,

Mam ambitny plan stworzenia nie ambitnej gry. Więc, standardowo, coś omija przeszkody na dole i górze przewijającego się pola. Obiekt do omijania przeszkód w moim zamyśle miałby być przypięty do kursora myszki. W momencie kiedy obiekt najeżdża na przeszkodę to koniec gry. Próbowałem zrobić to sposobem on roll over, niestety obszar działania takiego obiektu podpiętego zamiast kursora to 1 px dokładnie tak jak w kursorze. Powoduje to że najechanie na przeszkodę zakończy grę tylko w przypadku kiedy najedziemy samym środkiem obiektu, a chodzi o to żeby jego krawędzie też reagowały. :( Co zatem można zrobić aby taki animowany kursor miał obszar działania równy animacji jaką on jet a nie jak kursor zwykły 1 px. Może istnieje jakaś inna metoda? Obiekt z pewnym kodem "drag + coś jeszcze" kiedy nachodzi na obiekt z podobnym kodem to coś się wydarzy?

Proszę o pomoc.
 
     
^shastaan 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 688
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 25 Cze, 2009 11:52   

Zobacz swi.
Problemu Ci właściwie nie rozwiązuję bo wziąłem pod uwagę tylko _x i to tylko z lewej strony ale to powinno Ci podpowiedzieć co zrobić.

Pozdrawiam.

wiekszepolekursora.swi
Pobierz Plik ściągnięto 128 raz(y) 8.62 KB

 
 
     
Piotrek 
Doradca



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Krakow
Wysłany: Czw 25 Cze, 2009 12:11   

Mógłbyś może zapisać w jakiejś starszej wersji ?
 
     
^shastaan 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 688
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 25 Cze, 2009 20:45   

Generalnie sobie zrobiłem okrąg o wymiarach 40x40 gdzieś na x=30, nazwałem go "kursor". Potem zrobilem prostokąt o wymiarach 100x100 gdzieś na x=750 i nazwałem go przeszkoda. Jedno i drugie target.

Na scene wrzucasz:
Kod:

onSelfEvent(enterFrame) {
    kursor._x=_xMouse;
    kursor._y=_yMouse;
    if(przeszkoda._x-kursor._x<70) {kursor._alpha=30};
    }



Efekt ma być taki że przesuwając myszkę w stronę kwadratu (w prawo), on sobie liczy dystans od środka kwadrata do środka okręgu. Jak dystans zmniejszy się do 70ciu - gdy zetkną się krawędziami - wykonuje się warunek: alpha=30.

Nigdy tego nie robiłem i poświęciłem temu z 5 minut ale myślę, że tą metodą się da dojść do Twojego celu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 16