|
SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH
|
galeria ładowana z folderu, automat dopasowana do roz ekranu |
Autor |
Wiadomość |
adamoppl
Bywalec
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2009 19:01 galeria ładowana z folderu, automat dopasowana do roz ekranu
|
|
|
Bardzo proszę o pomoc.
Potrzebuję, aby ktoś krok po kroku opisał mi jak mam zrobić galerię do której zdjęcia ładują się z folderu ( to mniej więcej wiem jak zrobić, loadMovie itp) i automatycznie dopasowują się do wielkości ekranu (maksymalnie do rozdzielczości ekranu, ale bez zniekształcania zdjęć, by zachowały proporcje).
Na pewno jeszcze komuś się coś takiego przyda.
Przez ostatnie 3 dni szukałem tego na forum, ale znajdywałem niekompletne rzeczy i napisana jak dla mnie za profesjonalnie.
Z góry dziękuję za pomoc
galeria.rar to co zrobiłem |
Pobierz Plik ściągnięto 276 raz(y) 222.76 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez adamoppl Sob 04 Lip, 2009 10:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
^shastaan
Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009 02:02
|
|
|
No dobra,
Krok po kroku...
Najpierw otwieramy słisza i klikamy file/new...
Widzisz, nie wiem co wiesz, domyślam się, że coś już wiesz więc nie wiem co Ci powiedzieć.
Jakiś rok temu zbudowałem taką galerię opierając się na wiedzy, która już tu jest, nie zadając żadnego pytania, po prostu używając "search", więc wiem że się da. Jeśli nie dałeś/aś sobie rady (a to się zdarza nawet najlepszym), to zapodaj swi z tym do czego doszedłeś/aś i jasno opisz co potrzebujesz w nim zmienić a chętnie Ci powiemy co trzeba poprawić.
"Krok po kroku" znaczy wszystko i nic - czyli nic.
P.S. Mógłbym, tak jak wtedy, poszukać linków do konkretnych wątków, ale musze za 3 godziny wstać i jechać 350km na sesję więc to oleję i zostawie szukanie Tobie ;] Jak nie dasz rady to wklej swoje swi. |
|
|
|
|
eden
Ekspert
Pomógł: 35 razy Dołączył: 04 Sty 2008 Posty: 265 Skąd: warsaw
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009 06:05
|
|
|
krok 1, a może nawet krok 0, to zrezygnowanie z loadmovie na rzecz obiektu moviecliploader. |
|
|
|
|
UndefinedMan
Mistrz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 154 Skąd: Nysa City
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009 23:44
|
|
|
eden napisał/a: | zrezygnowanie z loadmovie na rzecz obiektu moviecliploader |
Mógłbyś wyjaśnić to zdanie bardziej? Bo budując strony używam loadMovie praktycznie wszędzie, cóż powoduje moviecliploader? |
|
|
|
|
eden
Ekspert
Pomógł: 35 razy Dołączył: 04 Sty 2008 Posty: 265 Skąd: warsaw
|
Wysłany: Nie 05 Lip, 2009 05:51
|
|
|
loadmovie i moviecliploader docelowo służą do tego samego. Oba umożliwiają wczytanie zewnętrznych danych w postaci swf, jpg, gif(nieanimowany), png (od flash 8 bodajze).
Zasadnicza roznica między nimi jest taka ze loadmovie to funkcja globalna, a moviecliploader jest klasą, która posiada kilka wygodnych metod znacznie wspomagających proces wczytywania. ( w wolnym tłumaczeniu, moviecliploader jest nastepcą funkcji loadmovie po wprowadzeniu obiektowości przez flash8)
tyle teori. w praktyce wygląda to tak:
Kod: | loader_obj = new MovieClipLoader(); // tworzymy obiekt klasy
loader_obj.loadClip([String:sciezka], [String:kontener]); // wywołujemy motode |
to najprostszy przykład zastosowania tej klasy. Rezultat będzie identyczny co w przypadku loadmovie. Jesli nic wam więcej niepotrzebna to niema różnicy co użyjecie. Jesli natomiast wczytujesz fotkę do galerii, chciałbyś miec do tego ładnych loader, skalowanie z zachowaniem proporcji i na koniec elegancki efekt wejścia wczytanego obrazu, to użycie obiektu klasy moviecliploader znaczni ci to ułatwi dzięki funkcją callbackowym i listenerom eventu.
przykład:
chcemy wczytac fotkę do klipa i zeskalować do potrzebnych rozmiarów.
Kod: | loader_obj = new MovieClipLoader();
loader_L = new Object();
loader_L.onLoadInit = function(target) {
funkcja skalująca(target);
}
loader_obj.addListener(loader_L);
loader_obj.loadClip([String:sciezka], [String:kontener]); |
|
|
|
|
|
adamoppl
Bywalec
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Nie 05 Lip, 2009 12:42
|
|
|
zrobię inaczej, zdjęcia wstawię normalnie do swisha, powiedzcie tylko jak mam zrobić by dopasowywały się do wielkości ekranu.
PROSZĘ |
|
|
|
|
UndefinedMan
Mistrz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 154 Skąd: Nysa City
|
Wysłany: Nie 05 Lip, 2009 13:48
|
|
|
eden, kocham Cię! ułatwi mi to w stu procentach zycie!!!!!!! :* |
|
|
|
|
adamoppl
Bywalec
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Nie 05 Lip, 2009 22:58 plik
|
|
|
eden napisał/a: | loadmovie i moviecliploader docelowo służą do tego samego. Oba umożliwiają wczytanie zewnętrznych danych w postaci swf, jpg, gif(nieanimowany), png (od flash 8 bodajze).
Zasadnicza roznica między nimi jest taka ze loadmovie to funkcja globalna, a moviecliploader jest klasą, która posiada kilka wygodnych metod znacznie wspomagających proces wczytywania. ( w wolnym tłumaczeniu, moviecliploader jest nastepcą funkcji loadmovie po wprowadzeniu obiektowości przez flash8)
tyle teori. w praktyce wygląda to tak:
Kod: | loader_obj = new MovieClipLoader(); // tworzymy obiekt klasy
loader_obj.loadClip([String:sciezka], [String:kontener]); // wywołujemy motode |
to najprostszy przykład zastosowania tej klasy. Rezultat będzie identyczny co w przypadku loadmovie. Jesli nic wam więcej niepotrzebna to niema różnicy co użyjecie. Jesli natomiast wczytujesz fotkę do galerii, chciałbyś miec do tego ładnych loader, skalowanie z zachowaniem proporcji i na koniec elegancki efekt wejścia wczytanego obrazu, to użycie obiektu klasy moviecliploader znaczni ci to ułatwi dzięki funkcją callbackowym i listenerom eventu.
przykład:
chcemy wczytac fotkę do klipa i zeskalować do potrzebnych rozmiarów.
Kod: | loader_obj = new MovieClipLoader();
loader_L = new Object();
loader_L.onLoadInit = function(target) {
funkcja skalująca(target);
}
loader_obj.addListener(loader_L);
loader_obj.loadClip([String:sciezka], [String:kontener]); |
|
mogę prosić o plik????????????? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|
|
|
|
|
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
| Strona wygenerowana w 0.78 sekundy. Zapytań do SQL: 16 |
|
|