SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyrównanie obiektu do "pełnego X i Y"
Autor Wiadomość
cammil 
Praktyk


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 39
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009 12:56   Wyrównanie obiektu do "pełnego X i Y"

Ponieważ nie jestem skryptowym geniuszem proszę o pomoc.
Mam sprite, do którego wczytuję zewnętrzny .swf
Sprite nazywa się "srodek" i jest automatycznie umiejscawiany na środku strony (głównej animacji)
Robię to skryptem omawianym niegdyś na forum
_root.Swidth = Stage.width;
_root.Sheight = Stage.height;
_parent.srodek._y = Stage.height / 2;
_parent.srodek._x = Stage.width / 2;

Problem polega tym iż sprite ten (szczególnie jeśli otwieram stronę w zakładce przeglądarki) jest na środku ale nie w pozycji pełnych X i Y, co powoduje że wczytywany w ten sprite plik swf ma rozmazane zawarte w sobie pixelfonty (sam swf ma na pixelfontach pełne X i Y).
Proszę o pomoc w dopisaniu skryptu, który by umieszczał sprite "srodek" na środku strony ale dociągał go do pełnych X i Y.

Reasumując:
Jak ekran ma height=253 a width=444
to sprite "srodek" jest na pozycji height=126.5 a width=222
pixelfonty wczytanego do sprite "srodek" swfa są rozmazane.
Jak zrobić żeby w takich przypadkach dociągał np. z tego 126.5 na pełne 127 lub w dół na 126 :) ?

Z góry dzięki!
Pozdrawiam
Kamil
 
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009 13:29   

Math.ceil( 4 . 2 ); // returns 5

lub

Math.round( 4 . 8 ); // returns the value 5
Math.round( 4 . 2 ); // returns the value 4
Math.round(- 4 . 8 ); // returns the value -5
 
     
cammil 
Praktyk


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 39
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009 15:10   

Mielu wielkie dzięki ale...

można bardziej łopatologicznie?

Bo nie rozumiem funkcji.

Z góry dzięki.
 
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009 17:43   

_parent.srodek._y = Math.round( Stage.height / 2);

nie sprawdzałem, ale powinno zadziałać
 
     
cammil 
Praktyk


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 39
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sro 18 Mar, 2009 11:23   

Dziękuję Ci bardzo za pomoc. Wszystko działa jak należy. :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.56 sekundy. Zapytań do SQL: 14