roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Sro 29 Cze, 2005 07:09 Warunek switch jest dostępny
|
|
|
List nugatta:
http://swish.wodip.opole....php?p=2382#2382
zainspirował mnie do przetestowania warunku switch.
Przyznam się, że kiedyś zastanawiałem się, czy taki warunek jest dostępny w . Szukałem w helpie i w tutorialu, ale nie było o nim ani słowa. Niestety byłem zbyt leniwy, aby jednak wpisać skrypt i to sprawdzić. Dziś jednak coś mnie tknęło i okazało się, że switch działa. Na obronę SWiSHzone mogę powiedzieć, że opisali go w najnowszym tutorialu, ale dalej nie jest opisany w indeksie helpa do najnowszej wersji (można go znaleźć jedynie poprzez Wyszukaj lub w spisie treści).
Ale wracając do rzeczy. Dla przykładu podam skrypt nugatta z wykorzystaniem switch:
Kod: | onFrame (1,afterPlacedObjectEvents) {
b_random = Math.randomInt(4);
switch (b_random) {
case 0: trace("zero");
break;
case 1: trace("jeden");
break;
case 2: trace("dwa");
break;
case 3: trace("trzy");
break;
}
}
onFrame (2,afterPlacedObjectEvents) {
stop();
} |
Aby zobaczyć efekt, należy uczynić aktywną zakładkę Debug z prawej strony ekranu, gdyż trace kieruje właśnie do niej wyświetlanie komunikatów.
Jak to działa??
switch sprawdza wartość zmiennej b_random
Kod: | case 0: trace("zero"); |
case sprawdza, czy zmienna b_random posiada wartość 0, a jeżeli tak to wykonuje polecenie po dwukropku. W moim przypadku trace("zero") powoduje wyświetlenie komunikatu "zero" w oknie Debug.
powoduje przerwanie wykonywania dalszego sprawdzania i przechodzi do pierwszego polecenia po zakończeniu polecenia switch.
Zdaję sobie sprawę, że wielu z Was korzysta z tego warunku, jednak jest to dla mnie przestroga na przyszłość, aby nie polegać za bardzo na heplie i więcej korzystać z szarych komórek. |
|