zamykanie spritea |
Autor |
Wiadomość |
świniak
Doradca


Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 66
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2006 15:41 zamykanie spritea
|
|
|
jest scena, na niej 15 butonów, każy wywołuje swfa który sie wczytuje i każdy buton wczytuje innego spritea o różnych rozmiarach kod
on (press) {
space.unloadMovie();
space.loadMovie("photo/image_1.jpg");
preloader.gotoAndPlay("fdfd");
}
i teraz jest pytanie: klikam buton 1 wczytuje sie sprite i mam.. ale teraz jak klikne drugiego butona, to chce aby pierwszy sprite zniknął i zaczytał się drugi itd itd..Próbowałęm coś z unload sprite, ale mi nie wyszło..
zamykam temat, sam znalazłem rozwiązanie .. |
|
|
|
 |
kliperjk
Początkujący

Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 3
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2006 19:31
|
|
|
Witam wszystkich
Sprobuj czegos takiego dla przycisku:
on (press) {
nazwaSprite1._visible=false;
nazwaSprite2._visible=true;
} |
|
|
|
 |
pesymistyczny
Początkujący

Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 1 Skąd: Brzozów
|
Wysłany: Pią 21 Mar, 2008 11:54
|
|
|
A co zrobić żeby nie wpisywać do każdego przycisku każdej możliwej kombinacji? |
|
|
|
 |
danielghost
Praktyk

Wiek: 35 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 32 Skąd: rejon Łodzi
|
Wysłany: Pią 21 Mar, 2008 14:53
Moje WWW: www.reverse.com.pl |
|
|
madre pytanie - tez nie wiem jak to zrobic...?! Podaje przyklad:
1. Klikam przycisk nr 1 (otwiera sie sprite)
2. Klikam przycisk nr 2 (zamyka sie 1 i otwiera 2)
3. Kilkam przycisk nr 5 (zamyka sie 2 i otwiera 5 - zeby za kazdym razem jak klikne na przycisk (nie wazne czy po kolei) to zeby poprzedni sprite sie zamknal...)
Ja mam jeszcze taki problem, ze jak zaladuje sprite'a i sprite zachodzi za jaki kolwiek przycik - to najezdzajac na ten przycisk (ktory jest przysloniety przez tego sprite'a) jest aktywny... a ja chcialbym, ze sprite byl jakby taka plachta, ktora zaslania mi wszystkie aktywne przyciski pod nim... Zeby nie dalo rady na niego kliknac..
Jest to mozliwe?! |
_________________ DanielGhost |
|
|
|
 |
Grzesiek82
Fachowiec


Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 101 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008 14:38
|
|
|
kliperjk napisał/a: | i teraz jest pytanie: klikam buton 1 wczytuje sie sprite i mam.. ale teraz jak klikne drugiego butona, to chce aby pierwszy sprite zniknął i zaczytał się drugi itd itd..Próbowałęm coś z unload sprite, ale mi nie wyszło.. |
pesymistyczny napisał/a: | A co zrobić żeby nie wpisywać do każdego przycisku każdej możliwej kombinacji? |
Cytat: | 1. Klikam przycisk nr 1 (otwiera sie sprite)
2. Klikam przycisk nr 2 (zamyka sie 1 i otwiera 2)
3. Kilkam przycisk nr 5 (zamyka sie 2 i otwiera 5 - zeby za kazdym razem jak klikne na przycisk (nie wazne czy po kolei) to zeby poprzedni sprite sie zamknal...)
|
W tym przydatku wydaje mi sie że najlepiej użyć instrukcji warunkowej switch()
ja bym to widział tak:
Kod: | onload ()
{
zmienna=1;
}
onframe(2)
{
_root.strona.s1._visible=false;
_root.strona.s2._visible=false;
_root.strona.s3._visible=false;
}
onFrame (3)
{
switch (zmienna)
{
case 1:
_root.strona.s1._visible=true;
break;
case 2:
_root.strona.s2._visible=true;
break;
case 3:
_root.strona.s3._visible=true;
break;
}
stop();
}
|
gdzie: s1,s2,s3... to nasze sprity i w zależności od wartości zmiennej, która zostanie wywołana przez odpowiedni button dany sprit zostanie wyświetlony, przy jednoczesnym ukryciu pozostałych, dzięki takiemu rozwiązaniu nie będziemy musieli do każdego buttona "wpisywać każdej możliwej kombinacji"
a oprogramowanie buttona wygląda tak:
Kod: |
on (press)
{
_parent.p.gotoAndplay(2);
_parent.p.zmienna=1;
} |
i tutaj tylko w kolejnych buttona zmieniamy wartość zmiennej która de facto jest ścieżka do wyświetlenia danego sprita.
W załączniku oczywiście podaje źródło:) |
_________________ Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona. - Albert Einstein |
|
|
|
 |
|