Rożne funkcje dla przycisku w innych klatkach animacji |
Autor |
Wiadomość |
Grog
Początkujący
Wiek: 43 Dołączył: 08 Cze 2007 Posty: 2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 08 Cze, 2007 22:36 Rożne funkcje dla przycisku w innych klatkach animacji
|
|
|
Chcialbym wiedziec czy to w ogole mozliwe.
Efekt ktory chce uzyskac zwiazany jest z galeria - po lewej stronie mam pasek z miniaturkami (4 miniaturki w slupku), oraz dwie strzalki (sprajty) do zmiany zawartosci slupka. Przejscie pomiedzy slupkami to animacja, w ktorej najpierw 4 pierwsze miniaturki odjezdzaja a na ich miejsce pojawiaja sie cztery nastepne. Powiedzmy ze takich zestawow miniaturek bede miec 3-4 i chcialbym poruszac sie pomiedzy nimi za pomoca dolnych strzalek (lewo - prawo). Jako ze jestem zupelnie poczatkujacy jezeli chodzi o flasha i swisha wpadlo mi do glowy takie rozwiazanie (mam wrazenie ze kompletenie amatorskie )
Ustawienie kolejnych animacji:
- przejscie od slupka pierwszego do drugiego. stop
- przejscie od slupka drugiego do trzeciego. stop
- przejscie od slupka trzeciego do czwartego. stop
- strzalki nawigacyjne po kazdej animacji zastepowane sa nowym sprajtem (sprajt odpalajacy animacje pierwsza znika i pojawia sie sprajt odpalajacy druga jej czesc) itd.
No i tu pojawiaja sie moje pytania
- czy da sie zrobic tak aby strzalki nawigacyjne byly caly czas jednym sprajtem a zachowywaly sie inaczej w zaleznosci od klatki animacji aktualnie wyswietlonej ?
(moze jakies zachowania warunkowe w stylu - jezeli klatka animacji to koncowa klatka animacji przejscia pierwszego slupka do drugiego wtedy zachowanie sprajta to gotoAndPlay(21_klatke animacji czyli przejscie z drugiego do trzeciego slupka))
- czy jest mozliwosc odpalania animacji wstecz ? czyli na przyklad od klatki 40 w dol do 20 ?
tak, aby wystarczylo zrobienie animacji tylko dla przejsc z 1 do 2, z 2 do 3 i z 3 do 4.
uffff...
mam nadzieje ze opisalem to w miare jasno... |
|
|
|
|
mielu
Pomógł: 131 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 08 Cze, 2007 22:51
|
|
|
Grog napisał/a: | czy da sie zrobic tak aby strzalki nawigacyjne byly caly czas jednym sprajtem a zachowywaly sie inaczej w zaleznosci od klatki animacji aktualnie wyswietlonej ? |
tak-używając zmiennych i zmieniając ich zawartość
Grog napisał/a: | - czy jest mozliwosc odpalania animacji wstecz ? |
tak - użyj opcji szukaj było na forum |
|
|
|
|
Grog
Początkujący
Wiek: 43 Dołączył: 08 Cze 2007 Posty: 2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 08 Cze, 2007 23:13
|
|
|
mielu napisał/a: | Grog napisał/a: | czy da sie zrobic tak aby strzalki nawigacyjne byly caly czas jednym sprajtem a zachowywaly sie inaczej w zaleznosci od klatki animacji aktualnie wyswietlonej ? |
tak-używając zmiennych i zmieniając ich zawartość
|
takiej odpowiedzi wlasnie sie obawialem
nie mam zielonego pojecia jak sie za to zabrac i od ktorej strony to ugrysc. Jezeli chodzi o moja znajomosc zwiazana z uzywaniem zmiennych, to sprowadza sie ona do tego, ze wiem iz one istnieja.
mielu napisał/a: | Grog napisał/a: | - czy jest mozliwosc odpalania animacji wstecz ? |
tak - użyj opcji szukaj było na forum |
tej tez sie obawialem
przyznaje moje niedopatrzenie, nie doszukalem sie tego wczeniej
natomiast chcialbym, o ile to mozliwe, zeby ktos wyjasnil mi zasade dzialania tego:
Kod: |
on (rollOver) {
opak.onEnterFrame = function()
{this._currentframe >= 2 ? this.prevFrame() : this.onEnterFrame = null};
}
|
oraz tego:
Kod: |
on (rollOver) {
opak.onEnterFrame = function()
{this._currentframe >= 1 ? this.nextFrame() : this.onEnterFrame = null};
}
|
czymze jest przede wszystkim to "this" ?
edit:
skopiowalem poedytowalem. dziala. odtwarza animacje do przodu i do tylu - jednak skrypt nie uwzglednia, ze po drodze moga znajdowac sie znaczniki "stop" i dochodzac do takiej klatki dalej sprawdza warunek currentframe >= 1
Przez to odtwarza mi najpierw animacje przejscia pierwszego slupka w drugi a potem od razu drugiego w trzeci itd.
Jak z tego wybrnac ? |
|
|
|
|
|