SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zdezenia obiektow - jak zoptymalizowac kod
Autor Wiadomość
maru 
Przyjaciel


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: 3M
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2007 13:19   zdezenia obiektow - jak zoptymalizowac kod

witam

pisal ktos z was gre w swishu? taka z masą obiektow ktore moga ze soba kolidowac?

zukam sposobu zeby nie obciazac za bardzo procka bo zeby zrobic kolizje to w jednym z obiektow kolidujacych w kazdej klatce musi smigac kod ktory sprawdza czy doszlo czy nie do kolizji. do tego jest tam jeszcze kod ktory mowi co ma sie stac jesli doszlo a co jesli nie. a co jesli doszlo od tej strony a co jak od tamtej, gdzie sie znajduja obiekty wobec siebie zeby obliczyc odbijanie sie, eh... ':-| !tragedia :evil: :shock: :P :-/ !hmm :-

i w koncu girka zaczyna lekko mulic bo masz 120 obiektow w ktorych lata kod albo postac playera w ktorym lata 120 razy kod sprawdzajacy kazda mozliwa kolizje.

proba zoptymalizowania:
zaczalem od tego ze sprawdzane sa kolizje tylko wtedy kiedy sa naciskane klawisze ruchu playera i kilka klatek puzniej (na wypadek wbicia sie w sciane i puszczenia klawiszy - puki kod dziala to nas ze sciany wypchnie).

jak tos ma jeszcze jakis pomysl na optymalizowanie takiego kodu to proooosze o help! bedzie fajna gierka i oczywiscie udostenie ja na forum.
 
     
CZikEN 
Początkujący


Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: Kąty Rybackie
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2007 15:38   

Wykorzystując średnio zaawansowane techniki programowania ja bym utworzył klasę zdarzeń i do niej odwołał się w każdym obiekcie. Jeszcze bardziej można by było zoptymalizować wykorzystując dziedziczenie noi oczywiście konstruktory i destruktory, z tym, że nie jestem pewien czy w SWiSHu można programować obiektowo, bo dopiero zaczynam przygodę z tym softem.
 
     
maru 
Przyjaciel


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: 3M
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2007 16:13   

studia mi sie znudzily zanim skonczylo sie obiektowe...

to znaczy ze masz kod w jakims miejscu i jesli dochodzi do zdazemia okreslonego to on sie odpala w danym spritecie ktorego dotyczy zdazenie? ale i tak musisz w kazdej klatce zbadac wszystkie obiekty i jakos niemoglem tego zaprogramowac... niewiem czemu kod wykonywal sie tylko dla ostaatniego obiektu... a mial sprawdzac wszystkie:/

a klasy? jak to zrobic? co to to jest?
ja tez dopiero zaczynam:P i to calkiem zaczynam bo na studiach kumple pisali mi programy:P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 15