poprosimy kolejna lekcje skryptowania i skrypczenia |
Autor |
Wiadomość |
maru
Przyjaciel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: 3M
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2007 20:09 poprosimy kolejna lekcje skryptowania i skrypczenia
|
|
|
witam
uprzejmie prosze naszych bogów i innych guru o podzielenie sie z nami odrobinka wiedzy
w miare jak zaczynam poznawac ta cala zabawe ze swishem coraz bardziej brakuje mi wiedzy jak np stworzyc nazwe zduplikowanego sprajta tak by utworzyla ja zmienna. cos w tym guscie: "DUPLIKAT" add "zmienna"; zakladajac ze zmienna zawiera liczne 21 nazwa powinna byc: DUPLIKAT21 ale nie wychodzi.
w innym miejscu potrzebowalem zeby dany kod wykonywal sie kolejno na roznych sprajtach w ktorych nazwy roznily sie liczba na koncu. probowalem zrobic tak:
tellTarget (_parent. add "zmienna") {
gotoAndPlay(7);
}
wiadomo o co chodzi? kombinowalem na rozne sposoby. chodzi o to zeby kod wskazywal na innego sprajta jak zmieni sie zmienna.
do tego dochodza jeszcze inne przypadki gdzie fajnie bylo by wlaczyc zmienna jako czesc komendy ale... trzeba by umiec:) pewnie sa proste zasady jak to pisac, co w nawiasach z co w cudzyslowach i kiedy.
czy jakis mily guru sprobuje sprawe naswietlic? |
|
|
|
|
nugatt
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2007 18:20
|
|
|
popatrz w te pliki |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
|
maru
Przyjaciel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: 3M
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2007 00:49
|
|
|
"12 małp":) dooobry film:) bardzo dobry:) polecam tym co nie widzieli:)
(dla wyjasnienia - 12 małp pojawia sie w powyzszych plikach)
nie jestem pewien ale chyba znalazlem tam to czego szukam, jak nie zadziala to bede dalej drazył temat.
[ Dodano: Nie 11 Mar, 2007 18:28 ]
znalazlem odpowiedz:) juz tlumacze jaki byl prawdziwy problem i zwracam uwage innym co tez nad ty mózgowali.
problem nie lezal w odniesieniu sie do danego skopiowanego spajta tylko w tym ze on sie nie skopiowal... tz kazdy kolejny kopiowal sie usuwajac poprzedni bo wszystkie mialy wpisane ze maja sie pojawic na głębokości 1 (w mojej animacji tych sprajtów nie bylo widac wszystkich naraz dlatego nie widzialem ze pojawiaja sie usuwajac poprzedni).
w powyzszym pliku zastosowano zmienna "i" ktora powiekszana jest o 1 (i++) po kazdy dodaniu sprajta i kazdy kolejny sprajt ma wpisane w głębokości na jakiej ma sie pojawić tą zmienną "i". ot rozwiazanie problemu. przy okazji tej samej zmiennej uzyto to tworzenia nazw sprajtów.
dzieki:) |
|
|
|
|
|