SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
strasznie muli ...
Autor Wiadomość
logicboy 
Praktyk


Wiek: 51
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009 23:12   strasznie muli ...
   Moje WWW: hoston.pl


Zabrałem się do robienia całej strony w Swish'u ...

scena 1000 x 650, 25 frames ... oprócz zwykłej grafiki wstawiłem w pięciu miejscach zewnętrzne .swf'y (z animacją dymu) funkcją loadMovie

... i tu się zaczęła dziwna rzecz ... po wstawieniu tych animacji i testowaniu ich w playerze wszystko chodzi ładnie i bez zacięć ... ale gdy otworzę html'a z tą animacją w przeglądarce ... no to już tak ładnie to nie wygląda ... strasznie zacina i skacze ...

Wywaliłem te zewnętrzne swf'y ... no i wtedy przeglądarka odtworzyła to już normalnie |-)

Nie rozumię dwóch rzeczy:
1. dlaczego player to odtwarza bez zacięć ... a w przeglądarce tak muli .. ?
2. czy może mieć na to wpływ zbyt mała liczba klatek na sekundę (25) ?
------------------------------------------------------------------------------

Nie wiele myśląc .. wkurzyłem się (zakładając że problem leży w importowanych swf'ach) ..zrobiłem te efekty samodzielnie (każdy składa się z ok 15 wirujących shape'ów) ...

.. i tu kolejne moje zdziwienie ... efekt jest identyczny jak przy importowaniu swf'ów ..
Moje klipy też powodują straszne skakanie animacji ... ALE TYLKO w przeglądarce www.

gdy odtwarzam animację w Swishu nie widać ŻADNYCH zacięć !?!? ... gdy robię test w playerze ... procek zaczyna być zapracowany w 60% .. ale animacja nadal ładnie się kręci... no ale jak podejrzę wyeksportowanego .swf'a w przeglądarce (obojętnie jakiej) ... no to procek pokazuje 100% zajęcia .. no i jakość animacji jest nieciekawa.

Podpowiedzcie o co może chodzić ... czy zastosowanie do ok 50 kresek efektu Moove ... tak może "rozwalić" animację ?? .... a może procesor mam słaby (1,7 Ghz Sempron AMD)

Jak nie uda mi się nic zrobić ... to będę zmuszony wywalić te "dymiące talerze" ... a szkoda bo w sumie dla tego efektu zdecydowałem się zrobić stronę w Swish'u ...
Ostatnio zmieniony przez logicboy Sro 09 Wrz, 2009 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
UndefinedMan 
Mistrz


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 154
Skąd: Nysa City
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009 21:09   

pokaz strone ktora tak muli to raz, a dwa nie ma tam jakis enterframe funcji?
 
     
^shastaan 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 688
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009 22:08   

Pewnie jest enterframe i pewnie jest maska z gradientem :]
_________________
Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
 
 
     
logicboy 
Praktyk


Wiek: 51
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009 22:19   
   Moje WWW: hoston.pl


nigdzie nie stosuję "enterFrame" !

załączam plik z "problemem" .. u mnie odtworzenie go zajmuje 100% procka ... (1,7 Ghz)


przykład animacji

Zaczynam mieć już jakieś podejrzenia pod adresem zastosowania filtra dla każdej "kreski" w tej animacji ... potwierdzcie tylko czy dobrze kojarzę ...
 
 
     
UndefinedMan 
Mistrz


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 154
Skąd: Nysa City
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2009 17:28   

zamula przez blur i raczej nic z tym nie zrobisz. w ogole to przez Ciebie zglodnialem ;)
 
     
Szymciosek 
Ekspert


Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 248
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2009 18:07   

Nie wiem, ale ja tam nie narzekam, u mnie chodzi płynnie w przeglądarce :P
 
 
     
logicboy 
Praktyk


Wiek: 51
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2009 18:12   
   Moje WWW: hoston.pl


.. już wiem w czym problem ... i uwaga !! ! .. wina u mnie bynajmniej nie leżała po stronie Flash'a .. czy czegokolwiek z nim związanego ...

Po kolei ...

1. Pomyślałem sobie, że zrobię całą stronę we Flashu ... ale aby nie obciążać samej animacji .. zdecydowałem, że sama animacja będzie przezroczysta .. a tło umieszczę w kodzie html.

i wszystko było by ok .. gdyby nie zachciało mi się użyć tła obrazkowego (taka fakturka rozjaśniona na rogach) ...

2. Ponieważ tło miało być obrazkowe a nie jednolite .. (co mogłem uzyskać tradycyjnym sposobem przez umieszczenie sąsiadująco "kawałka" tła) ... pojawił się problem różnych rozdzielczości ekranu na których strona mogła być oglądana ... (wiadomo co by się stało gdy tło o szerokości 1024 otwarte zostało na większej rozdz. .. masakra)
.. szukałem sposobu na "dynamiczną" zmianę rozmiaru tła "pod" animacją ... i znalazłem go tutaj

nie myśląc wiele zastosowałem go na swojej stronie ... i gdyby nie to mulenie to efekt byłby całkiem fajny ... niestety okazał się przyczyną niesamowitego spowalniania całej animacji.
Po wywaleniu tej warstwy z "elastycznym" tłem .... animacja dostała nowego życia ... procek też odzyskał życie... .. posądzałem wszystko .. włącznie z swfobject.js ... ale za nic nie podejrzewałbym, że ...
<div style="position: absolute; z-index: 2; width: 100%; height: 100%; overflow: auto">

... czyli linijka z kodem odpowiedzialnym za to "elastyczne" tło .. zamula całą animację we flashu ...
-----------------------------------------------------------------
... a tak apropos stosowania filtrów na obiektach ....

Jak uważacie ? ... Czy lepiej jest umieścić w animacji obiekt (grafikę) który zblurujemy np. w Photoshopie ... a do animacji wstawimy już gotowy "Image" ... czy lepiej zrobić shape'a w swishu i zastosować na nim filtr blur ??
Chodzi mi o efekt na prostych obiektach ... np. kreska narysowana "Pen'em" ..

Inaczej rzecz biorąc ... lepiej (gdy mówimy np. o buttonie) zaimportować do animacji dwa obrazki (w tym jeden już zblurowany) ... czy lepiej wstawić jeden i zastosować blur (np. dla zdarzenia over) ... jak to wygląda pod kątem obciążania samej objętości pliku animacji czy później procka podczas jej odtwarzania ... które podejście jest lepsze..... ?
 
 
     
Szymciosek 
Ekspert


Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 248
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2009 18:46   

1. zobacz co się dzieje z królikiem/zającem czy co to tam jest przy panoramicznych monitorach, rozciągnij okno bardziej ale w jedna stronę tylko.

We flashu też tło możesz rozciągnąć zawsze do granic stage.
 
 
     
^shastaan 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 688
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2009 18:47   

Co do stosowania filtru to sam jestem ciekaw, ale wydaje mi się, że odpowiedz na to pytanie należy poznać robiąc samemu dwie wersje i badając performance proca ;] Ktoś ma czas? :D
_________________
Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
 
 
     
logicboy 
Praktyk


Wiek: 51
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2009 18:50   
   Moje WWW: hoston.pl


Ja już jestem po testach ... zastosowanie rozwiązania "z królikiem" zdecydowanie obciąża procesor ...

Poza tym oprócz kwestii ze stosowaniem (lub też nie) filtrów skryptowych .. bardziej zastanawia mnie możliwość korzystania z tzw. "dynamicznych klipów" ...
Zamiast wstawiania w różnych miejscach identycznych klipów .. można zastosować:

jakisklip.duplicateMovieClip("nazwa_nowego_klipa", 1);

... i tu mam pytanie ... czy "ręcznie" wstawiać w animacji np. 10 klipów z identyczną zawartością "merytoryczną" ... czy nie lepiej go skopiować pow. metodą ... jak takie rozwiązanie rzutuje na "wagę" pliku swf ?? ?? ... ma ktoś jakieś doświadczenia ?

.. tak a propos mojego tła... możecie podpowiedzieć na czym miało by polegać zastosowanie takiego "elastycznego" tła we Flashu ?
Ostatnio zmieniony przez logicboy Pon 07 Wrz, 2009 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Szymciosek 
Ekspert


Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 248
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2009 18:53   

Zaprogramowanie pliku z tłem, tzn już zaimportowanego, żeby zawsze rozciągał się do granic okna

lol._width = Stage.width

czyli szerokość lol, jest równa szerokości Stage, oczywiście samo tak nie będzie działało, trzeba dodać żeby zmienił przy zmianie rozmiaru okna itp
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.4 sekundy. Zapytań do SQL: 15