Zegarek cyfrowy |
Autor |
Wiadomość |
bulion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2005 Posty: 269 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2005 22:12 Zegarek cyfrowy
|
|
|
W tym przypadku rozdzielony jest zegar wraz z datownikiem.
A więc Tworzymy sobie dwa pola tekstowe które odpowiednio
konfigurujemy wizualnie i technicznie.
- wizualnie w zależności od własnych upodobań
- technicznie: ustawiamy jako dynamic text; i w polu variables wpisujemy nazwe zmiennej za którą będzie podstawiany czas i data (w tym przypadku jest to zegar).
Po wykonaniu tych czynności oba pola textowe grupujemy jako spite (każdy musi miec unikalną nazwę dla siebie {tutaj jest to datownik i czas} i te dwa sprajty znowusz grupujemy jako sprite. Przechodzimy w zakładke script i wpusujemy:
Kod: |
onFrame (1) {
data=new date(); [zmienna data]
rok=data.getutcfullyear(); [zczytanie i podstawienie za zmienną rok pelego formatu roku bierzącego]
miesiac=data.getMonth(); [zczytanie i podstawienie za zmienną miesiac numeru miesiąca bierzącego]
dzien=data.getdate(); [zczytanie i podstawienie za zmienną dzien numeru dnia aktualnego]
godzina=data.gethours(); [zczytanie i podstawienie za zmienną godzina aktualnej godziny]
minuta=data.getminutes(); [zczytanie i podstawienie za zmienną minuta aktualnej minuty]
sekunda=data.getseconds(); [zczytanie i podstawienie za zmienną sekunda aktualnej sekundy]
m=miesiac+(+1); [w zwiazku z tym, ze swish zczytuje miesiące w liczbach od 0 do 11 (0=styczen.....11=grudzień) należy zwięklszyć wartość wyświetlaną]
if (minuta < 10) { [aby nie pojaiwała nam się minuta (i w dalszym przypadku sekunda) jednocyfrowa (tzn. "1" zamiast "01") jest instrukcja warunkowa]
minuta = "0" add minuta;
}
if (sekunda < 10) {
sekunda = "0" add sekunda;
}
datownik.zegar=rok add "-" add m add "-" add dzien; [podstawienie wartości do pola tekstowego za zmienną "nazwa sprajta z polem tekstowym.nazwa_zmiennej_(variables)=zmienna_rok "wyświetlany znak".....; itd"
czas.zegark=godzina add ":" add minuta add ":" add sekunda; [patrz wyżej]
}
onFrame (2) { {aby czas był aktualizowany an bierząco należy powrócić do klatki w której jest zczytywana aktualna data z czasem]
gotoAndPlay(1);
}
|
podesłał: taBoon
dziękujemy |
|
|
|
|
filip
Bywalec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2005 Posty: 13 Skąd: Konin
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2005 23:52 poprawka skryptu
|
|
|
Witam,
Skrypt zawieral kilka drobych bledow (typowe literowki).
Gdy zastosowalem skrypt wyswietlala sie tylko data.
Ze skryptu usunalem koment.
Oto poprawiony skrypt:
Kod: | onFrame (1) {
data=new date();
rok=data.getutcfullyear();
miesiac=data.getMonth();
dzien=data.getdate();
godzina=data.gethours();
minuta=data.getminutes();
sekunda=data.getseconds();
m=miesiac+(+1);
if (minuta < 10) {
minuta = "0" add minuta;
}
if (sekunda < 10) {
sekunda = "0" add sekunda;
}
datownik.zegar=rok add "-" add m add "-" add dzien;
czas.zegar=godzina add ":" add minuta add ":" add sekunda;
}
onFrame (2) {
gotoAndPlay(1);
} |
Wszystko dziala OK.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
SaLi
Bywalec
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 14
|
Wysłany: Nie 14 Maj, 2006 14:08
|
|
|
a mogłby ktoś umieścić to w swi? Byłbym bardzo wdzięczny |
|
|
|
|
cactus
Praktyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 35 Skąd: Września
|
Wysłany: Pią 16 Cze, 2006 14:07
|
|
|
Przesylam .swi tego zegara. W miesiacu dodalem "0" przy miesiacach <10. |
|
|
|
|
stefcio
Ekspert
Pomógł: 24 razy Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 530 Skąd: wawa
|
Wysłany: Pią 16 Cze, 2006 21:42
|
|
|
A czas na stronie robi sie tak:
Kod: | onLoad () {
time=0;
timemin=0
}
onFrame (12) {
time+=1;
gotoAndPlay(1);
}
onFrame (12) {
}
onEnterFrame(includingFirstFrame) {
timedis= time add ".sek";
timemindis = timemin add ".min";
if (time==60) {timemin+=1;
time=0;
}
}
|
on frame 12 czyli co 1 sek do zmiennej odpowiadającej za sekundy dodaje sie +1:)) |
_________________ Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:)) |
|
|
|
|
|