SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekcja 10. Inne właściwości obiektu
Autor Wiadomość
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 22 Sie, 2005 09:45   Lekcja 10. Inne właściwości obiektu

Oczywiście obrót obiektu nie jest jedyną właściwością jakie możemy zmieniać. Opiszę teraz jeszcze kilka dodatkowych, które mogą okazać się przydatne (choć nie są to jeszcze wszystkie dostępne):
    •_x – przesunięcie punktu zakotwiczenia obiektu (którym najczęściej jest środek obiektu), do podanej współrzędnej na osi poziomej. Punkt (0,0) znajduje się w lewym górnym rogu obszaru animacji,
    •_y – przesunięcie punktu zakotwiczenia obiektu do podanej współrzędnej na osi pionowej,
    •_xscale – zmiana poziomej skali obiektu. Wprowadzane wartości oznaczają procent oryginalnego rozmiaru obiektu.
    •_yscale – zmiana pionowej skali obiektu,
    •_rotation – zmiana kąta obrotu obiektu podawana w kątach,
    •_alpha – zmiana przezroczystości obiektu. Wartość 100 oznacza obiekt całkowicie nieprzezroczysty, a 0 obiekt całkowicie przezroczysty,
    •_visible – zmiana widoczności obiektu. Przypisując true, obiekt stanie się widoczny, a wpisując false obiekt będzie niewidoczny (zamiast true i false możemy używać odpowiedników w postaci liczb 1 i 0, inne wartości liczbowe są traktowane tak samo jak true).

Jaka będzie różnica pomiędzy dwoma poleceniami:
Prostokat._alpha=0;
Prostokat._visible=false;
przecież zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku obiekt nie będzie widoczny? Otóż ustalając przezroczystość na 0, obiekt staje się przezroczysty, ale dalej znajduje się w animacji, o czym łatwo możesz się przekonać przesuwając kursor myszy w miejsce gdzie poprzedni się znajdował. Kursor myszy będzie się ciągle zmieniał na „łapkę”, więc obiekt tam ciągle się znajduje, tylko jest przezroczysty. Wybierając jednak niewidoczność obiektu, spowodujesz, że także kursor myszy nie będzie go widział i tym samy nie będzie się zmieniał w „łapkę”.

Oto kilka przykładowych skryptów (pamiętaj, aby je wpisywać dla właściwego obiektu, wybierając go na karcie Outline):
Kod:
on (press) {
    Prostokat._x = 0;
    Prostokat._y = 0;
}

spowoduje przesunięcie punktu zakotwiczenia obiektu do lewego górnego narożnika obszaru animacji.

Kod:
on (press) {
    Prostokat._xscale = 50;
    Prostokat._yscale = 200;
}

spowoduje zmniejszenie o połowę aktualnej poziomej skali wyświetlania obiektu, jednocześnie powiększając dwukrotnie pionową skalę wyświetlania obiektu.

Kod:
on (press) {
    Prostokat._alpha = Prostokat._alpha-10;
}

spowoduje, że każde kliknięcie na obiekcie zmniejszy przezroczystość obiektu o 10. Tak więc po 10 kliknięciu obiekt stanie się całkowicie przezroczysty.
 
     
Delinquent 
Doradca
Finansowy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sty 2005
Posty: 72
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sro 24 Sie, 2005 23:03   

Mam pytanie, co należy zrobić aby zmiany na danym obiekcie dokonywały się płynnie. Mam na myśli sytuację w której widzimy całą transformację obiektu a nie tylko jej końcowy efekt.
 
     
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 25 Sie, 2005 05:53   

Cytat:
co należy zrobić aby zmiany na danym obiekcie dokonywały się płynnie


Zmiany właściwości o których piszę powyżej, są niejako zdublowaniem możliwości efektu Move. Efekt ten można dowolnie rozciągnąć w czasie, a tym samym obserwować płynne przejście zmian.

Jeżeli jednak chcielibyśmy, aby te zmiany nastąpiły dopiero po wykonaniu pewnej akcji, np. kliknięcie na innym obiekcie, wtedy należy utworzyć duszka i dla obiektu w nim się znajdującym zastosować efekt Move. Duszka będzie można wtedy wywołać dopiero po kliknięciu (a tym samym wykonać efekt tam zastosowany).
 
     
babatunde
Bywalec


Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 18
Wysłany: Czw 15 Cze, 2006 11:33   

A czy mozna przez AS procz zmiany parametru alpha zmienic kolor obiektu?
Zalozmy ze chcialbym aby obiekt przesuwajacy sie po osi poziomej (AS) przy lewej krawedzi obszaru mial kolor czerwony a przy prawej zielony...
 
     
aniesia
Początkujący


Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2006 07:49   

no własnie tez mnie to interesuje. czy da sie zmienic kolor obiektu z poziomu kodu?
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2006 11:38   

tak poszukaj w helpie. np. setRGB czy jakoś tak
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 14