|
SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH
|
Lekcja 10. Inne właściwości obiektu |
Autor |
Wiadomość |
roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2005 09:45 Lekcja 10. Inne właściwości obiektu
|
|
|
Oczywiście obrót obiektu nie jest jedyną właściwością jakie możemy zmieniać. Opiszę teraz jeszcze kilka dodatkowych, które mogą okazać się przydatne (choć nie są to jeszcze wszystkie dostępne):
•_x – przesunięcie punktu zakotwiczenia obiektu (którym najczęściej jest środek obiektu), do podanej współrzędnej na osi poziomej. Punkt (0,0) znajduje się w lewym górnym rogu obszaru animacji,
•_y – przesunięcie punktu zakotwiczenia obiektu do podanej współrzędnej na osi pionowej,
•_xscale – zmiana poziomej skali obiektu. Wprowadzane wartości oznaczają procent oryginalnego rozmiaru obiektu.
•_yscale – zmiana pionowej skali obiektu,
•_rotation – zmiana kąta obrotu obiektu podawana w kątach,
•_alpha – zmiana przezroczystości obiektu. Wartość 100 oznacza obiekt całkowicie nieprzezroczysty, a 0 obiekt całkowicie przezroczysty,
•_visible – zmiana widoczności obiektu. Przypisując true, obiekt stanie się widoczny, a wpisując false obiekt będzie niewidoczny (zamiast true i false możemy używać odpowiedników w postaci liczb 1 i 0, inne wartości liczbowe są traktowane tak samo jak true).
Jaka będzie różnica pomiędzy dwoma poleceniami:
Prostokat._alpha=0;
Prostokat._visible=false;
przecież zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku obiekt nie będzie widoczny? Otóż ustalając przezroczystość na 0, obiekt staje się przezroczysty, ale dalej znajduje się w animacji, o czym łatwo możesz się przekonać przesuwając kursor myszy w miejsce gdzie poprzedni się znajdował. Kursor myszy będzie się ciągle zmieniał na „łapkę”, więc obiekt tam ciągle się znajduje, tylko jest przezroczysty. Wybierając jednak niewidoczność obiektu, spowodujesz, że także kursor myszy nie będzie go widział i tym samy nie będzie się zmieniał w „łapkę”.
Oto kilka przykładowych skryptów (pamiętaj, aby je wpisywać dla właściwego obiektu, wybierając go na karcie Outline):
Kod: | on (press) {
Prostokat._x = 0;
Prostokat._y = 0;
} |
spowoduje przesunięcie punktu zakotwiczenia obiektu do lewego górnego narożnika obszaru animacji.
Kod: | on (press) {
Prostokat._xscale = 50;
Prostokat._yscale = 200;
} |
spowoduje zmniejszenie o połowę aktualnej poziomej skali wyświetlania obiektu, jednocześnie powiększając dwukrotnie pionową skalę wyświetlania obiektu.
Kod: | on (press) {
Prostokat._alpha = Prostokat._alpha-10;
} |
spowoduje, że każde kliknięcie na obiekcie zmniejszy przezroczystość obiektu o 10. Tak więc po 10 kliknięciu obiekt stanie się całkowicie przezroczysty. |
|
|
|
|
Delinquent
Doradca Finansowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sty 2005 Posty: 72 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Sro 24 Sie, 2005 23:03
|
|
|
Mam pytanie, co należy zrobić aby zmiany na danym obiekcie dokonywały się płynnie. Mam na myśli sytuację w której widzimy całą transformację obiektu a nie tylko jej końcowy efekt. |
|
|
|
|
roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2005 05:53
|
|
|
Cytat: | co należy zrobić aby zmiany na danym obiekcie dokonywały się płynnie |
Zmiany właściwości o których piszę powyżej, są niejako zdublowaniem możliwości efektu Move. Efekt ten można dowolnie rozciągnąć w czasie, a tym samym obserwować płynne przejście zmian.
Jeżeli jednak chcielibyśmy, aby te zmiany nastąpiły dopiero po wykonaniu pewnej akcji, np. kliknięcie na innym obiekcie, wtedy należy utworzyć duszka i dla obiektu w nim się znajdującym zastosować efekt Move. Duszka będzie można wtedy wywołać dopiero po kliknięciu (a tym samym wykonać efekt tam zastosowany). |
|
|
|
|
babatunde
Bywalec
Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 18
|
Wysłany: Czw 15 Cze, 2006 11:33
|
|
|
A czy mozna przez AS procz zmiany parametru alpha zmienic kolor obiektu?
Zalozmy ze chcialbym aby obiekt przesuwajacy sie po osi poziomej (AS) przy lewej krawedzi obszaru mial kolor czerwony a przy prawej zielony... |
|
|
|
|
aniesia
Początkujący
Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2006 07:49
|
|
|
no własnie tez mnie to interesuje. czy da sie zmienic kolor obiektu z poziomu kodu? |
|
|
|
|
nugatt
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2006 11:38
|
|
|
tak poszukaj w helpie. np. setRGB czy jakoś tak |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|
|
|
|
|
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
| Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 14 |
|
|