SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mielu
Wto 14 Gru, 2010 08:21
Ładowanie zewnętrznego pliku swf do movieclipu - loadMovie()
Autor Wiadomość
^shastaan 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 688
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010 23:32   Ładowanie zewnętrznego pliku swf do movieclipu - loadMovie()

To absolutna podstawa, każdy to musi rozumieć doskonale, jeśli chce się bawić w strony w swishu, flashu czy jakiekolwiek inne. Omawiam na szybko najprostszą możliwą formę ładowania pliku z zewnątrz. Zapoznajcie się też koniecznie z loadMovieNum(); - ładowaniem na poziom (level).

Do rzeczy:

SETUP SCENY:

1.Tworzę nowy dokument w swishu, zmieniam wielkość na 800x600. Tło czarne.
2.Tworzę biały prostokąt i w panelu reshape zmieniam jego rozmiary na 800x600, położenie (transformation point - lewy, górny) x=0, y=0. Dzięki temu bedziecie na pierwszy rzut oka widzieć gdzie jest html (czarne tło) a gdzie element flash (biały prostokąt).

TWORZYMY KONTENER: (Movie Clip, do którego będziemy ładować pliki)

3. Tworzę kolejny prostokąt, wypełnienie przezroczyste, obrys szary. W panelu reshape ustawiam punkt transformacji na lewy górny, x=50, y=100, szerokość = 700, wysokość = 450.
4. Konwertuję przezroczysty prostokąt z szarym obrysem na movie clip (klikam prawym i daję convert > convert to movie clip)
5. nadaję mu nazwę kontener - do niego będziemy ładować zewnętrzne pliki.
6. upewniam się, ponad wszelką wątpliwość, że punkt transformacji movie clipu kontener jest ustalony na lewy górny róg - pozwoli nam to kontrolować pozycję ładowanego pliku pozycją movie clipu kontener.

TWORZYMY MENU:

7. tworzymy obiekt tekstowy o treści "niebieski".
8. konwertujemy na przycisk - prawy przycisk myszy i Convert > convert to button.
9. nadajemy przyciskowi nazwę niebieski i przechodzimy do panelu script (cały czas zaznaczony mamy przycisk "niebieski")
10. wpisujemy skrypt:
Kod:
on(release) {
kontener.loadMovie("niebieski.swf");
}

Innymi słowy kazaliśmy przyciskowi "niebieski", gdy go ktoś puści po wciśnięciu, powiedzieć "kontenerowi" by załadował "niebieski.swf".

11. tworzymy obiekt tekstowy o treści "czerwony z tekstem" .
12. konwertujemy na przycisk
13. nadajemy przyciskowi nazwę "czerwony"
14. w panelu script wpisujemy nowemu guzikowi analogiczny skrypt:
Kod:
on(release) {
kontener.loadMovie("czerwony.swf");
}

Innymi słowy kazaliśmy przyciskowi "czerwony", gdy go ktoś puści po wciśnięciu, uprzejmie poprosić "kontener" by załadował plik "czerowny.swf".

15. tworzymy obiekt tekstowy o treści "bitmapa"
16. tak! dobrze się domyślacie! konwertujemy go na przycisk
17. nadajemy mu nazwę "bitmapa"
18. analogicznie, dodajemy skrypt:
Kod:
on(release) {
kontener.loadMovie("bitmapa.jpg");
}

zwróćcie, z łaski swojej, uwagę, iż ładujemy dla odmiany plik jpg - tak też można!

19. tworzymy kolejny obiekt tekstowy o treści "wyładuj" i konwertujemy go na przycisk
20. nadajemy mu nazwę "unload"
21. dodajemy skrypt:
Kod:
on(release) {
    kontener.unloadMovie();
}


22. Nasz plik główny jest gotowy więc zapisujemy i eksportujemy do html+swf.

TWORZYMY PODSTRONY:

23. Tworzymy nowy dokument w swish.
24. zmieniamy szerokość i wysokość dokumentu na 700x450 - dlaczego właśnie taki rozmiar? bardzo dobrze, brawo, piątka, dlatego że taki rozmiar ma movie Clip "kontener" w głównym swfie a to on właśnie będzie ładował ten plik!
25. tworzymy niebieski prostokąt i w panelu reshape zmieniamy co należy: x=0, y=0, width=700, height= 450. :]
26. eksportujemy do swf o nazwie "niebieski.swf" (do tego samego katalogu w którym znajduje się główny swf)

27. zmieniamy kolor prostokąta na czerwony
28. dodajemy tekst, jak nie mamy fantazji to wchodzimy na www.lipsum.com albo piszemy to co wszyscy: "dupa".
29. eksportujemy do swf o nazwie "czerwony.swf" (do tego samego katalogu)

30. bierzemy jakiegoś jpga, zmieniamy nazwę pliku na "bitmapa.jpg" i wrzucamy do katalogu z naszymi swf'ami.
Dzięki temu, że jest to jakikolwiek jpg możemy zaobserwować co się stanie gdy ładowany obiekt będzie miał inne rozmiary niż nasz Movie Clip "kontener".

Odpalamy plik i:
a) jesteśmy oświeceni i możemy zadawać mądre pytania by dowiedzieć się więcej,
b) nie jesteśmy oświeceni i możemy przeczytać to jeszcze raz, powoli by:
- poczuć się oświeconymi i móc zadawać mądre pytania i dowiedzieć się więcej;
- poczuć, że się staraliśmy i, że się nie udało (wtedy możemy zadawać niekoniecznie mądre pytania)

Pliki w załączniku.
Pozdrawiam.
Co prawda ja to nie administracja, ale przeniosłem

loadmovie.rar
Pobierz Plik ściągnięto 1041 raz(y) 73.33 KB

_________________
Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
Ostatnio zmieniony przez mielu Wto 14 Gru, 2010 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Wto 14 Gru, 2010 07:09   

Z mojego punktu widzenia masz za dużo czasu :)
Wydaje mi się, że bardziej edu było by, gdybyś podał ścieżki do plików, które są w katalogach - nie tylko w jednym, tym samym co plik, do którego ładujesz.
Nie widzę "pomógł" bo bym Ci kliknął punkt :)
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 18