SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

Podstawy języka skryptowego - Lekcja 9. Obiekt reagujący na kliknięcie

roland - Pon 22 Sie, 2005 10:18
Temat postu: Lekcja 9. Obiekt reagujący na kliknięcie
Do tej pory jedynym zdarzeniem, jakie poznaliśmy było OnLoad (), które zachodzi w momencie uruchomienia animacji. Jednak chyba najczęściej wykorzystywanym zdarzeniem jest klikanie. Oczywiście takie zdarzenie także jest zdefiniowane i nazywa się ono on (press).

Chcąc przykładowo obrócić obiekt o 60 stopni, ale dopiero po kliknięciu na nim, należy wpisać właściwy skrypt dla odpowiedniego obiektu. Obiekt wybierasz na karcie Outline, widocznej z lewej strony ekranu.

Przykładowo chcąc obrócić obiekt o nazwie Prostokat o 60 stopni, odszukaj jego nazwę na karcie Outline i kliknij na niej, a następnie wprowadź poniższy skrypt (uwaga, jeżeli wprowadziłeś do animacji skrypt z poprzedniej lekcji to powinieneś go wcześniej usunąć):
Kod:
on (press) {
    Prostokat._rotation = 60;
}


Po uruchomieniu animacji, zobaczysz, że przesunięcie kursora myszy nad obiekt spowoduje pojawienie się „łapki”. Klikając teraz na obiekcie obrócisz go. Kliknij jednak na obiekcie ponownie, obiekt dalej pozostanie obrócony o 60 stopni. Co zrobić, aby za każdym razem gdy klikniemy na obiekcie, obrócił się on o kolejne 60 stopni? Rozwiązaniem jest poniższy skrypt:
Kod:
on (press) {
    Prostokat._rotation = Prostokat._rotation+60;
}


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group