|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
Podstawy języka skryptowego - Temat 1. Wprowadzanie poleceń
roland - Czw 18 Sie, 2005 12:50 Temat postu: Temat 1. Wprowadzanie poleceń Wszystkie polecenia języka skryptowego należy wprowadzać w oknie zakładki Script. Domyślnie znajduje się ona w lewym górnym rogu, nad obszarem roboczym.
Na pasku menu zakładki Script, zobaczysz między innymi przycisk z napisem Guided lub Export. Kliknij na nim, a wtedy zobaczysz obie te opcje. Wybierając jedną z nich, decydujesz o sposobie wprowadzania poleceń:
• Guided – tryb prosty – umożliwia jedynie wprowadzanie poleceń przy pomocy paska menu, nie ma możliwości poprawiania wprowadzonych skryptów ręcznie, z tego względu przeznaczony jest jedynie dla początkujących, ale gwarantuje za to poprawność kodu,
• Expert – tryb zaawansowany – daje możliwość wprowadzania poleceń zarówno przy pomocy paska menu, jak również ręcznie. Kontrola poprawności wprowadzanych poleceń polega na kolorowaniu kodu:
kolor niebieski – oznacza kod poprawny,
kolor czerwony – oznacza kod niepoprawny.
W trakcie ręcznego wprowadzania kodu, będzie on zawsze wyświetlony w kolorze czerwonym, aż do momentu zakończenia wpisywania danego polecenia. Jeżeli polecenie będzie poprawne, kolor skryptu zostanie zmieniony na niebieski.
Możesz oczywiście w dowolnym momencie przełączyć się z trybu Guided na Expert i odwrotnie. Z tym, że w drugim przypadku, nie powiedzie się to, jeżeli skrypt jest nie poprawny.
piecha - Pon 24 Lip, 2006 12:23 Temat postu: Oczekuje na akceptację
JuRgEn - Pon 24 Lip, 2006 16:13
A może jednak zmienisz oprogramowanie na ? bo o ile wiem to skrypty opisywane w tym dziale dotyczą właśnie tego programu ...
roland - Pon 21 Sie, 2006 18:53
JuRgEn napisał/a: | A może jednak zmienisz oprogramowanie na ? bo o ile wiem to skrypty opisywane w tym dziale dotyczą właśnie tego programu ... |
Zgadza się. W SWiSH2 jest bardzo prymitywny sposób wprowadzanie poleceń, których nawet nie można nazwać skryptami.
W SWiSHmax, zakładka okna do wprowadzania skryptów standardowo znajduje się w lewym górnym narożniku okna animacji
shuman - Pią 15 Lut, 2008 15:40
A czy w temacie skryptów coś nowego w wersji SM2 jest?
Bo z tego co widzę to się nie znacznie różni. Moż właśnie by tak zapodać co nowego w SM2?
|
|