SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

Podstawy języka skryptowego - Temat 1. Wprowadzanie poleceń

roland - Czw 18 Sie, 2005 12:50
Temat postu: Temat 1. Wprowadzanie poleceń
Wszystkie polecenia języka skryptowego należy wprowadzać w oknie zakładki Script. Domyślnie znajduje się ona w lewym górnym rogu, nad obszarem roboczym.

Na pasku menu zakładki Script, zobaczysz między innymi przycisk z napisem Guided lub Export. Kliknij na nim, a wtedy zobaczysz obie te opcje. Wybierając jedną z nich, decydujesz o sposobie wprowadzania poleceń:
    • Guided – tryb prosty – umożliwia jedynie wprowadzanie poleceń przy pomocy paska menu, nie ma możliwości poprawiania wprowadzonych skryptów ręcznie, z tego względu przeznaczony jest jedynie dla początkujących, ale gwarantuje za to poprawność kodu,
    • Expert – tryb zaawansowany – daje możliwość wprowadzania poleceń zarówno przy pomocy paska menu, jak również ręcznie. Kontrola poprawności wprowadzanych poleceń polega na kolorowaniu kodu:
      kolor niebieski – oznacza kod poprawny,
      kolor czerwony – oznacza kod niepoprawny.

W trakcie ręcznego wprowadzania kodu, będzie on zawsze wyświetlony w kolorze czerwonym, aż do momentu zakończenia wpisywania danego polecenia. Jeżeli polecenie będzie poprawne, kolor skryptu zostanie zmieniony na niebieski.

Możesz oczywiście w dowolnym momencie przełączyć się z trybu Guided na Expert i odwrotnie. Z tym, że w drugim przypadku, nie powiedzie się to, jeżeli skrypt jest nie poprawny.

piecha - Pon 24 Lip, 2006 12:23
Temat postu: Oczekuje na akceptację

JuRgEn - Pon 24 Lip, 2006 16:13

A może jednak zmienisz oprogramowanie na :swishmax ? bo o ile wiem to skrypty opisywane w tym dziale dotyczą właśnie tego programu ...
roland - Pon 21 Sie, 2006 18:53

JuRgEn napisał/a:
A może jednak zmienisz oprogramowanie na :swishmax ? bo o ile wiem to skrypty opisywane w tym dziale dotyczą właśnie tego programu ...

Zgadza się. W SWiSH2 jest bardzo prymitywny sposób wprowadzanie poleceń, których nawet nie można nazwać skryptami.

W SWiSHmax, zakładka okna do wprowadzania skryptów standardowo znajduje się w lewym górnym narożniku okna animacji

shuman - Pią 15 Lut, 2008 15:40

A czy w temacie skryptów coś nowego w wersji SM2 jest?
Bo z tego co widzę to się nie znacznie różni. Moż właśnie by tak zapodać co nowego w SM2?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group