|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Jak to zrobic?
dzikul - Sro 07 Gru, 2005 22:35 Temat postu: Jak to zrobic? Elo:) Probowalem i meczylem sie z menu.. chcialem zrobic je tak zeby sie zachowywalo podobnie do tego spod adresu http://www.templatemonste...lates/7436.html
Konkretnie chodzi mi o np to, ze klikam na 001 i wyjezdza text.. a jak klikam na 002 to 001 sie chowa i dopiero 002 wchodzi... ma ktos pomysla jak to zrobic?:| Pozdrawiam=)
romekrtk - Sro 07 Gru, 2005 23:51
masta nugatt ma to na stronie:D a jak to rpzerobisz to juz od ciebie zalezy
//skasowałem plik bo był tam stary engine = zły
// sori
//masta
dzikul - Czw 08 Gru, 2005 18:36
Hmmm.. sciagnalem... porozkminialem.. chcialem zrobic u siebie.. i zonk.. otoz.. nazwalem wszystko jak w przykladzie.. powklejalem skrypty.. i nie dziala.. tzn nie pokazuja sie paski menu.. mam je zrobione jako buttony w spricie.. i nie wiem co jest zle...?:| jestem poczatkujacy wiec nie bic =P
romekrtk - Czw 08 Gru, 2005 18:45
w sumie sam nieczaje tego przykladu tzn czaje ale nieumiem zrobic zeby bylo wiecej niz 3 przyciski i okienka i zeby dzialalo dobrze.. a wstawienie przyciskow do tego nie powinno byc az takie trudne
pokmin dobze
nugatt - Czw 08 Gru, 2005 21:27
kiedyś jak powstał almost_template pisałem, że ma 'buga'.
teraz jest wersja beta 2. z guzikami. trochę cięższa (trudniejsza). prościej nie umiałem. chociaz skrypt z _currentframe się uprościł:
Kod: | onFrame (1) {
stop();
}
onFrame (2) {
ppp = _parent.loader._currentframe;
if (ppp == 1) {
_parent.s1.gotoAndPlay("go");
gotoAndStop(1);
_parent.buttons.gotoAndStop(2);
}
if ((ppp == 2) or (ppp ==4) or (ppp == 6)) {
_parent.loader.nextFrameAndStop();
}
}
onFrame (3) {
gotoAndPlay(2);
} |
bo tak było wcześniej:
Kod: | onSelfEvent (press) {
gotoAndPlay(2);
}
onFrame (1) {
stop();
}
onFrame (2) {
zzz = _parent.s1._currentframe;
if (zzz == 26) {
gotoAndStop(1);
}
}
onFrame (3) {
ppp = _parent.s2._currentframe;
if (ppp == 26) {
_parent.s2.gotoAndPlay(27);
}
sss = _parent.s3._currentframe;
if (sss == 26) {
_parent.s3.gotoAndPlay(27);
}
if ((ppp == 1) and (sss == 1)) {
_parent.s1.gotoAndPlay("go");
gotoAndStop(1);
}
}
onFrame (4) {
gotoAndPlay(3);
} |
dodałem 2 sprite'y o niefortunnych nazwach 'loader' i 'cache' (w sumie to powinny nazywać się odwrotnie).
może być więcej niż 3 guziki i 3 'działy' tylko trzeba przerobić.
zastosowałem ukrywanie guzików, żeby wyeliminować wyżej wspomniany błąd.
niedługo powinna powstać wersja alpha -> ndat site engine one
skasowałem stary plik - idź na koniec topiku
dzikul - Pią 09 Gru, 2005 23:21
dzieki bardzo=) menu zrobione=) jeszcze tylko jedno male pytanie.. jak zlikwidowac to... ze jezeli klikam na przycisk 1.. wyjezdza text.. i jezeli jeszcze raz na przycisk 1 nacisne.. znowu text wyjezdza.. tzn chodzi mi o to zeby po kliknieciu powtornie na button1 nic sie juz nie dzialo... hmm.. chyba nie umiem tlumaczyc =P
pozdr=)
romekrtk - Sob 10 Gru, 2005 15:06
prosze:D
//skasowałem plik bo był tam stary engine = zły
// sori
//masta
dzikul - Nie 11 Gru, 2005 12:18
dzieki bardzo za pomoc=) menu zrobione, a ja zadowolony=P hehe pozdrawiam=)
nugatt - Sob 11 Lut, 2006 15:21
nie wiem czy kogoś to jeszcze interesuje, ale powstał:
almost template v3™ codenamed: ndat site engine one™
(ale wiocha)
jakby były jakieś pytania jak to działa to walić śmiało jak w ogień.
trzeba skasować sprite 'delete_me', bo jest niepotrzebny, jest w nim pętla (może przycinać animację). przydaje się żeby zrozumieć jak to działa.
aby szybko dołożyć 'podstrony' trzeba:
- dodać więcej guzików z odpowiednik skryptem
- w 'state1' i 'state2' trzeba dołożyć parę 'stopów'
- dodać sprite'y w 'container' z odpowiednią nazwą i skryptem i efektami.
skasowałem stary plik - idź na koniec topiku
maciey75 - Pią 17 Lut, 2006 11:41
Dla mnie bobmastic
mam jedno pytanko przypuscmy ze wszytkie podstrony maja taki sam kolor. jak zrobic aby button od aktywnej mial inny kolor? no i coby zmienialy sie dynamicznie z zaleznosci od aktywnej podstrony.
nugatt - Pią 17 Lut, 2006 12:52
można zrobić maskę taką jak w przykładzie, która będzie zakrywała to co trzeba
tom - Pią 24 Mar, 2006 06:28
Witam . A czy jest mozliwość zrobić jakos tak żeby po zaladowaniu się sceny zaraz uruchamiało sie to co jest pod bierwszym buttonem ? próbowalem jakoś sam ale nie idzie . Ewentualnie może jakoś z intra buttona zrobić tylko nie mam pojęcia jak
nugatt - Sob 25 Mar, 2006 15:52
w wersji 3 almost template (jedyna która naprawdę działa) trzeba dodać w 2 klatce sceny Kod: | onFrame (2) {
engine.state1.gotoAndStop(2);
engine.validate.gotoAndPlay(1);
stop();
} |
w 1 klatce nie działa
tom - Sob 25 Mar, 2006 20:29
Dziala wielkie dzieki jesteś wielki
nugatt - Nie 26 Mar, 2006 18:13
wiem wiem
metr dziewięćdziesiat
sto kilo
Crusher - Wto 18 Lip, 2006 07:39
templaczek super - ale potrzebuję pomocy bo nie umiem sobie poradzić by po wejściu na stronę zrobioną na podstawie v3 automatycznie ładowała się zawartość container-c1 - - Panowie pomocy
nugatt - Wto 18 Lip, 2006 18:49
Cytat: | w wersji 3 almost template (jedyna która naprawdę działa) trzeba dodać w 2 klatce sceny Kod: | onFrame (2) {
engine.state1.gotoAndStop(2);
engine.validate.gotoAndPlay(1);
stop();
} |
w 1 klatce nie działa | w 2 klatce sceny daj ten script i będzie git
Crusher - Sro 19 Lip, 2006 09:39
wielki dzięki i wielki szacuneczek - działa jak ta lala
nugatt - Pią 08 Gru, 2006 12:07
almost template version 4 full final
"changes in this release"
łatwiejsze dodawanie: guzik z odpowiednim skryptem i dołożenie "contentu" w spricie container
nastąpiła optymalizacja i odchudzenie skryptu.
uwaga użyłem przekazywania zmiennych ze sprite'a do sprite'a - to sie moze komuś przydać gdzie indziej
klusmen - Nie 17 Gru, 2006 19:02
nugatt,
Ty tu jesteś bosem mógłbyś wiecej tutoriali wystawiac :D:D jezeli Swish ma sie rozwijac w polsce (i na swiecie) to tylko Dzięki Tobie
Dzieki tobie życie jest latwiejsze twoje rozwiazania pomogly mi niejednokrotnie
wystawiasz sporo moglbys wystawic najnowsze rozwiazania mam na mysli rozwiazania z Twojej strony
www.czujny.prv.pl
YO
a tak wogole Dzieki za wszystko co zrobiles do tej pory ))) duzo sie nauczylem dzieki twoim pracom i opisom.. a takze gotowych plikach Browar for YOU oczywiscie na koszt firmy SWISH
[ Dodano: Nie 17 Gru, 2006 19:03 ]
chodzi o zdjecia i ich powiuekszanie
stefcio - Nie 17 Gru, 2006 19:06
Życie niejest takie piękne bo Nugatt przechodzi na flasha , ja zresztą też
nugatt - Nie 17 Gru, 2006 19:32
thx
klusmen napisał/a: | chodzi o zdjecia i ich powiekszanie | najpierw preloader do miniatur
a potem jak ktoś naciśnie zoom to preloader do dużych zdjęć + rozmycie tła.
semir444 - Pon 25 Gru, 2006 20:22
mam pytanie.
jak w almost_template_v4_final zrobic aby np dane sceny (tła danej podstrony zamieniłem na zdjecia) i tutaj pytanie jak zrobic aby np w jednej scenie tła czyli zdjecia zmienialy sie co jakies nie wiem np 5 sekund ?
I tak w każdej z 4 podstron tam....
Bo jak widze w efektach to tam jest remove wiec nie wiem jak by tam wpakowac kolejne zdjecie
nugatt - Wto 26 Gru, 2006 21:37
almost_template_v4_final jest efekt fade_in i fade_out dla shape'a (ty wsadziłeś tam obrazki), dla prawidłowego działania zamiast tych przykładowych shape'ów powinny być sprite'y z fade'ami a w nich zawartości "podstron".
naraaya - Pią 02 Lut, 2007 14:03
Witam. Próbowałem ale nie idzie w wersji 4 ten skrypt żeby zaraz ladowalo sie C1 nie działa
nugatt - Pią 02 Lut, 2007 14:10
o co ci dokładnie chodziło?
naraaya - Pią 02 Lut, 2007 14:52
onFrame (2) {
engine.state1.gotoAndStop(2);
engine.validate.gotoAndPlay(1);
stop();
}
O to. Nie działa wywala błędy.To chyba tylko do wer3 było dobre co
nugatt - Pią 02 Lut, 2007 23:44
naraaya napisał/a: | To chyba tylko do wer3 było dobre co | no tak. do wersji 4 trza
Kod: | onFrame (2) {
stop();
_root.engine.a = 2;
engine.gotoAndPlay(3);
} | to chyba logiczne. po prostu część kodu z danego guzika
naraaya - Sob 03 Lut, 2007 13:38
fakt dzieki teraz to jest jasne
FliSs_tCv - Sro 12 Wrz, 2007 20:01 Temat postu: ehhh a ja mam problem z tym ... :( Witam wszystkich. Ja wprobuje zastopsowac ten przyklad ale mi sie nie udaje tak jak jest gotowy to mi dziala lecz gdy tylko skopiuje go do Siebie nie dziala wiem dlaczego może nie działać chodzi o to że tutaj jest on odrazu w scenie tak jak nizej na obrazku prezedstawione
Natomiast ja mam tak jak w obrazku ponizej
no i kłopot polegał(no jescze troche polega bo nie dokonca mi wyszlo:( ) na tym ze tak jak mam teraz to mi wyswietla tak jak w tatmym pliku zoltego kwadrata ale jak klikne na inne butony to juz inne sie nie pokazuja dotad juz jakos mi sie udalo ale dalej juz nie moge 48 bedzie za 2 godziny jak to robie i mi sie nie udaje pprostu juz nie mam pomysłów może wy mi pomożecie jest mi to potrzebne do projektu no i stoje a musze go oddac jest to moja tam 3 strona w swishu i nie miałem jescze potrzeby tego używać czekam na wasza pomoc pozdrawiam
chodzi o ten przykład http://www.czujny.webd.pl...te_v4_final.swf
mielu - Sro 12 Wrz, 2007 21:30
zobacz jak są zmienne w przykładzie a jakie u Ciebie
jeśli w przykładzie jest tak
to ty musisz miecz tak Kod: | _root.mstudio.menu2.podstrony.engine.a = 2; |
FliSs_tCv - Sro 12 Wrz, 2007 21:53
Ok ::D jest gites ja poprostu wszedzie zmieniałem na taka sciezke ;D::D i dlatego nie działało ale teraz zmieniłem tylkop przy tym root pozdro i dzieki wielkie
nugatt - Czw 13 Wrz, 2007 10:07
będę musiał chyba przerobić te przykłady żeby zamiast _root było _parent.
wtedy zawsze będzie ok
mielu - Czw 13 Wrz, 2007 10:34
właśnie zastanawiam sie nad napisaniem tutka odnośnie zmiany adresów, co ty na to nugatt mogę liczyć na konsultacje z twojej strony
FliSs_tCv - Czw 13 Wrz, 2007 17:19 Temat postu: pytanie odnosnie tego przykładu :) jak zrobic aby w tym np. c1 wczytac zewnetrznego swf? znalazłem tuta na stronie plik pod nazwa swf w swf ale tam jest inaczej to wykonane i nie wiem jak to zrobic własnie na tym przykładzie chodzi mi o to ze tam w scenie jest taki kod
onFrame (1) {
setLabel("info");
mainload.loadMovie("info.swf");
preloader2.gotoAndPlay("prekaka");
}
czyli w pierszej klatce on juz ładuje w tym polu maiload ten plik info a w tym przykladzie jest własnie ze ładuje ten plik c1 no i pytanie co musze wykonac aby w kazdym c1 w zaleznosci od buttona wczytywala sie dana podstrona ? przypomne ze jest to moje 3 zetkniecie sie z swishem wiec prosilbym o nie bicie bo jest mi to ciezko pojac wszystko tak odrazu wychodze z założenia ze kto pyta nie bladzi zas co za duzo to nie zdrowo no ale nie wiem i pytam wiec za duzo nie jest tak mi sie wydaje czekam na pomoc i pozdrawiam serdecznie
nugatt - Czw 13 Wrz, 2007 18:08
mielu napisał/a: | właśnie zastanawiam sie nad napisaniem tutka odnośnie zmiany adresów, co ty na to nugatt mogę liczyć na konsultacje z twojej strony | jak bedzie trzeba to obczaję
ogólnie trzeba się wystrzegać _root lepiej this i _parent
mielu - Czw 13 Wrz, 2007 18:27
nugatt napisał/a: |
ogólnie trzeba się wystrzegać _root lepiej this i _parent |
ja to wiem ale myślałem, żeby napisać takiego tutka żeby każdy zrozumiał i żeby nie wałkować tego samego tematu kilka razy dzięnnie
nugatt - Czw 13 Wrz, 2007 19:31
mielu napisał/a: | co ty na to nugatt mogę liczyć na konsultacje z twojej strony | tak
FliSs_tCv - Pią 14 Wrz, 2007 21:58 Temat postu: witam ponownie :) pomoże mi ktoś ? zadałem 2 posty wyżej pytanie proszę o pomoc
maciey75 - Sro 28 Lis, 2007 20:23
nugatt dodałem do Twojego pliku dodatkowy obiekt (patrz załącznik) i tak jakby nie byl widoczny. buttony mozna spokojnie kliknac (specjalnie je ciut zwiekszylem aby bylo widac kiedy juz "lapie") pomimo tego, ze sa przykryte innym obiektem. rozumiesz cos z tego?
chcialem tak zrobic, ze po kliknieciu na jeden z gornych buttonow pokazuje sie dana podstronka i na niej kolejny wybor gdzie po wybraniu zjezdza obiekt przyslaniajacy cala animacje ale... no wlasnie zauwazylem ze pojawiaja cos takiego.
w gory dzieki za pomoc. aha uzywam SM2
pzdr
m.
fabrykait - Sro 19 Gru, 2007 14:55
Witam wszystkich serdecznie.
Pytanie w zasadzie do nugatta, ale być może ktoś już sobie z tym poradził - byłbym wdzięczny za pomoc. Almost template version 4 full final pieknie działa - wielkie dzięki nugatt, składam szacuneczek. Do szczęścia brakuje jednego szczegółu.Temat już był poruszany w tym wątku, ale odpowiedź chyba nie trafiła na forum. Otóż, chodzi o takie zmodyfikowanie skryptu (ewentualnie dodanie czego trzeba) aby była możliwość zdeaktywowania buttona w taki sposób, aby po otwarciu strony kolejne jego klikanie nie otwierało ponownie tej samej strony - po prostu guzik nie działa w tym momencie, a uaktywnia się dopiero po przejściu do innej podstrony.
Z góry dziękuję za pomoc.
nugatt - Sro 19 Gru, 2007 21:54
Kod: | on (press) {
if (_root.engine.c == "1" && _root.engine.a != 2) {
_root.engine.a = 2;
engine.gotoAndPlay(3);
}
} |
"&& _root.engine.a != 2" - o to chodzi. w tym przypadku 2 w innych kolejno 3,4,5
fabrykait - Czw 20 Gru, 2007 17:29
Bardzo dziękuję nugatt, dokładnie o to chodziło.
Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku życzę.
baniak66 - Czw 17 Sty, 2008 22:09
Przylanczam sie do pytania naraaya...gdzie i jaki skrypt dodac aby automatycznie ladowalo sie C1 w finalnej werski 4 almost_tempelate ...a tak w ogole to wielkie dzieki z aten plik
nugatt - Pią 18 Sty, 2008 18:56
baniak66 napisał/a: | Przylanczam sie do pytania naraaya...gdzie i jaki skrypt dodac aby automatycznie ladowalo sie C1 w finalnej werski 4 almost_tempelate ...a tak w ogole to wielkie dzieki z aten plik | mój drugi post na tej stronie
maciey75 - Pon 24 Maj, 2010 20:30
Ma ktos moze pomysl jak zrobic aby w almost_template_v4_final dodac na kazdym "shape" w kontenerze przycisk zamykajacy zakladke? Probowalem na rozne sposoby ale nie dzialalo.
Chodzi o to aby w dowolnym momencie przekladajacy mogl zamknac zakladke i ogladac to co jest pod nia.
Pzdr
M.
|
|