SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

SWiSH Max - Play na wybraną animacje

modrzewik - Pon 05 Gru, 2005 12:09
Temat postu: Play na wybraną animacje
chce w jednej scenie używajac "przyciskow" aktywowac wybrane animacje.Sadze ze mozna aktywowac animacje konwertowana do sprite, aktywowac pojedynczo z calej sceny, ale jakos mi nie wychodzi.Jesli juz mi powiecie jak to zrobic, to jeszcze jedno pytanie.Jak zrobic by animacja wlaczala sie tylko po wcisnieciu przycisku, a nie sama na poczatku wlaczenia sceny.Jakis stop sprite(by nie startowalo). Zaznaczam ze chce zrobic to by poprostu nie dzielic sceny i robic linkow do jej czesci po STOPie.Z gory dziekuje

[ Dodano: Pon 05 Gru, 2005 19:37 ]
Poznałem komende nazwa_sprite.loadMovie("plik.swf"); ale to powoduje uruchomienie danej animacji tylko ze w innym miejscu a nawet klonuje inne elementy. Prosze o jakas konkretna instrukcje by ew. problemy byly w niej wyjasnione

kuleszka - Pon 19 Gru, 2005 14:59

Tworzysz tyle sprit-ów ile jest animacji, nazywasz je inaczej.
W SPRIT w pierwszej klatce animacji dajesz STOP. Od drugiej klatki funkcja PLACE.
W danycm przycisku aktywującym daną animację nadajesz parametry:

on (press) {
animacja01.gotoAndPlay(2);
}

Sprite "animacja01" jest aktywny bezpośrednio po uruchomieniu sceny. Jednak nie uruchamia się od razu bo w 1 klatce ma stop. Przycisk np. "play" odsyła akcje do 2 klatki SPRITa gdzie jest funkcja PLACE - uruchamia się animacja.
Można kopiować wiele animacji - należy im nadać inne nazwy.

W dowolnej klatce pierwszej sceny należy wstawić STOP aby scena nie zapętlała się.

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group