|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
SWiSH Max - Losowe pojawianie się kształtów
marianw - Pią 11 Gru, 2015 22:31 Temat postu: Losowe pojawianie się kształtów Witam,
Jak w temacie czy istnieje możliwość w Swishu zrobić taki skrypt aby dzięki wylosowanej liczby wstawił odpowiednia liczbę kształtów lub je uwidocznił, np. klikamy start i pojawia się 5 żabek, klikamy ponownie start pojawia się 7 żabek itd.
Januszr - Pią 18 Gru, 2015 22:04
tak.
marianw - Pon 21 Gru, 2015 12:00
a konkretnie?
eden - Czw 24 Gru, 2015 01:57
wykonam za 50 PLN X D
Januszr - Pon 28 Gru, 2015 18:37
Raaannyyy co konkretnie? - Jak pytasz tak konkretnie to masz taką konkretną odpowiedź. Jak masz swishmax4 wersję beta to zrób sobie (dla 4 kształtów) 4 sceny i nazwij je kolejno jeden, dwa, trzy, cztery. W każdej scenie wrzuć jakiś kształt, film, obiekt, cokolwiek. Na końcu każdej sceny - np na klatce 5 daj stop.
A potem zrób sobie jeszcze jedną scenę, zaznacz 'use as background', nazwij ją np. BACK i przenieś na samą górę. Potem strzel sobie w tej scenie jakiś kształt, który ma wielkość sceny. Do skryptu tego kształtu wklej to:
on (release) {
if (int (LOS) == 1) {
gotoSceneAndPlay("jeden", 1);
} else if (int (LOS)==2) {
gotoSceneAndPlay("dwa", 1);
} else if (int (LOS) ==3) {
gotoSceneAndPlay("trzy", 1);
} else if (int (LOS) == 4) {
gotoSceneAndPlay("cztery", 1);
}
}
on (press) {
LOS=Math.randomRange(1,4);
//los.text = int (LOS);
}
Potem ctrl+s i ctrl+shift+t - jak działa to masz z głowy jak nie to załącz SWI i naprawimy.
Możesz także zrobić to wszystko w wersji nie BETA, ale wtedy nie będziemy mogli Ci pomóc. Jeżeli masz oprogramowanie za które nie zapłaciłeś (czyli kody z generatorów) to na 99% nie będzie śmigać.
Opisaną metodę użyłem do napisania kostki do gry dla Córki i jak dotąd kostka śmiga na Nokia N8.
|
|