|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
SWiSH Max - Przesuwanie obiektu - pomocy
Grimmi93 - Pon 27 Sty, 2014 16:13 Temat postu: Przesuwanie obiektu - pomocy Witam !!!!!
Jestem lakiem w sprawie Swishmax i mam taki mały problem odnoście projektu na zaliczenie w tym programie. Zrobiłam już coś takiego: http://kot.ugu.pl/ i chciałabym dodać aby ubrania przy zbliżeniu do ciała i puszczeniu myszki automatycznie "wskakiwały" na odpowiednie miejsce.
Mam taką małą prośbę czy by ktoś pokazał mi jakiego skryptu mogłabym użyć aby to zadziałało.
Z góry dziękuje i życzę wam miłego dnia ;)
Januszr - Wto 28 Sty, 2014 07:37
Tak bez SWI to tylko domysły mogę przesłać i nie będę więcej odnosił do tego tematu. Ja spróbowałbym zrobić to tak:
onSelfEvent (enterFrame) {
if (hitTest(_root.lala1)){
ubranko1._x = punkt_na_lali1_x
ubranko1._y = punkt_na_lali1_y}
else{
ubranko1._x = ubranko1._x
ubranko1._y = ubranko1._y}}
Ale nawet nie wiem czy działa bo z pamięci pisałem - w każdym razie nazwę funkcji masz, co pozwala Ci poszukać jak się ją wykorzystuje.
Albo funkcja NEAR, która jasno jest wyjaśniona tutaj:
http://www.swish.pl/82/tu...olizja-detekcja
Master Xgm - Sro 12 Lut, 2014 19:36
No to ja już sobie z samego skryptu tak szybko nie poradzę.
Chciałbym aby po przesunięciu kółka na kwadrat ustawiał się automatycznie po środku tego kwadratu. Chodzi właściwie o to co napisał założyciel tematu. Oczywiście dodaje swi.
Januszr - Czw 13 Lut, 2014 07:26
Proszę.
Master Xgm - Czw 13 Lut, 2014 12:57
Dziękuję
A mógłbyś mi pokazać, jak zrobić by po kliknięciu w kółko od razu się pojawiał na kwadracie i jak ponownie się kliknie to żeby wracał tam gdzie był wcześniej ustawiony?
Januszr - Czw 13 Lut, 2014 13:12
Nie, za leniwy jestem. Do położenia obiektu używa się Obiekt._x oraz Obiekt._y ...
Jak napiszesz aby _x i _y obiektu 1 po kliknięciu wynosiły wartość _x i _y obiektu 2 to będzie działać. Tymaczasem przejdź przez to:
http://swish.wodip.opole.pl/
dowiesz sięjak działa animacja Swish. Potem będzie Ci (i nam) już łatwiej, bo mam wrażenie, że to "koncert życzeń"
Powodzenia!
Master Xgm - Czw 13 Lut, 2014 15:23
Swietnie . O to mi właśnie chodziło !
Jak dostane jeden przykładam to potem wystarczy mi wytłumaczyć i już sobie dam radę .
A wiesz może jak zrobić żeby po ponownym kliknięciu wyrzucało kółko spowrotem?
Januszr - Czw 13 Lut, 2014 16:28
Cytat: | A wiesz może jak zrobić żeby po ponownym kliknięciu wyrzucało kółko spowrotem? | Wiem jak.
Master Xgm - Czw 13 Lut, 2014 16:53
O ciesze się .
A mógłbyś podsunąć pomysł, co by dodać do tego skryptu?
Januszr - Czw 13 Lut, 2014 19:13
Trzeba zrobić licznik kliknięć i jeżeli wynik będzie 0 to niech skrypt odniesie się do klatki w której dany obiekt pojawia się w założonym miejscu nr 1. Jeżeli wynik będzie 1 to niech skrypt odniesie się do klatki w której obiekt pojawia się w miejscu 2 oraz niech zresetuje się licznik.
Druga opcja; niech kliknięcie na obiekt 1 powoduje pojawienie się obiektu w miejscu 1 oraz usunięcie z linii czasu obiektu, który został kliknięty. W tej samej klatce niech pojawi się obiekt 2 w miejscu 1 z odniesieniem OnPress np do klatki, w której obiekt 2 zostanie usunięty a pojawi się obiekt 1 w miejscu początkowym obiektu 1.
Swish robi film - gdzie go zatrzymać i jak albo po co i w jaki sposób - podpowiedzą tutoriale, do których adres podesłałem.
Master Xgm - Pią 14 Lut, 2014 12:54
Dziękuję Januszr Teraz już wiem jak zrobić licznik !
Dochodzę do tego wszystkiego pomału ale wszystko idzie w dobrą stronę!
Dziękuję, że dajesz mi wskazówki, a nie robisz wszystkiego cały czas za mnie, dzięki temu mam nadzieję, że uda mi się przy okazji nauczyć ActionScript.
Ale do rzeczy. Bo męczę się z tym kodem co mi wcześniej dałeś, po prostu chciałbym aby po najechaniu kółkiem na kwadrat nie zakładał się automatycznie, tylko żeby trzeba było kliknąć w czasie gdy ma się kółko na kwadrat i dopiero się wtedy zakładło. Oczywiście z możliwością gdy to kółko jest na kwadracie przeniesienia je w inne miejsce.
Wiem, że chaotycznie napisane, ale mam nadzieję, że zrozumiesz.
Proszę tylko o wskazówkę, jakiego skryptu użyć czy coś w tym stylu, bo wiem, że prawdopodobnie nie będzie Ci się chciało już wałkować tego tematu wraz ze mną.
Januszr - Pią 14 Lut, 2014 14:25
Cytat: | Chciałbym aby po przesunięciu kółka na kwadrat ustawiał się automatycznie po środku tego kwadratu. |
No i tak zrobiłem, a teraz:
Cytat: | chciałbym aby po najechaniu kółkiem na kwadrat nie zakładał się automatycznie, tylko żeby trzeba było kliknąć |
Chcesz aby po najechaniu kółkiem na kwadrat trzeba było kliknąć - niemożliwe, ze względów na mechaniczne aspekty manipulatora: przecież trzymasz wciśnięty klawisz podczas przenoszenia, co - jak mi się wydaje - dyskwalifikuje opcję klikania tym klawiszem, gdyż jest on wciśnięty.
Cytat: | dopiero się wtedy zakładło | że co się z kim zakładało
Cytat: | z możliwością gdy to kółko jest na kwadracie przeniesienia je w inne miejsce | jakim kwadracie przeniesienia
Widzisz, ja prosty człowiek jestem, technicznie wykształcony i mimo iż ze stopniem, nie jestem w stanie pojąć sensu tego co powyżej. Dlatego moja odpowiedź jest krótka: nie potrafię.
Miłego weekendu!
Master Xgm - Pią 14 Lut, 2014 15:52
Przeczytałem jeszcze raz to co napisałem, i o ile wtedy rozumiałem to teraz już nie. :p
Wybacz, taką mam dziwną składnie.
Chodzi o to, że jak mam to kółko to chce żeby po najechaniu na kwadrat jeszcze się tam nie nakładało. Dopiero jak się je upuści nad kwadratem to żeby się tam dopasowywało.
Nie wiem czy grałeś kiedyś w jakieś mmo, typu metin, tibia, margonem, to tam się właśnie w taki sposób zakłada te rzeczy, że trzeba je upuścić.
Też życzę miłego weekendu.
Januszr - Sob 15 Lut, 2014 10:57
Trzeba zatem napisać funkcję, która będzie aktywna pod warunkiem OnRelease oraz drugim - dotyczącycm zbliżenia.
Nie pomogę - za cienki jestem i nie chce mi się myśleć o tym co piszesz - sorry, zeszły post za dużo mnie kosztował
Tutaj jest ta opcja zaimplementowana: http://blog.swishzone.com/?p=6032
Master Xgm - Sob 15 Lut, 2014 19:07
Dzięki
Już sobie poradze, na swishzone jest pełno tego typu skryptów.
Dzięki
[ Dodano: Sob 15 Lut, 2014 19:54 ]
Januszr, można gdzieś znaleźć twój labirynt? Czy już go nawet nie masz na dysku?
Januszr - Sob 15 Lut, 2014 21:40
Jaki znowu labirynt?
Master Xgm - Sob 15 Lut, 2014 21:43
Mówiłeś w jakimś poście, że stworzyłeś grę z nudów "labirynt".
Januszr - Nie 16 Lut, 2014 08:17
Ta... w pracy mi się nudziło... zdaje się, że jest TUTAJ
Master Xgm - Nie 16 Lut, 2014 13:48
Gra fajna ;P Doszedłem do 3 poziomu.
Masz może do podesłania swi, bo chciałbym przeanalizować kolizje, i płynne chodzenie.
Bo te z poradnika Roland'a trochę przycina przy rozpoczęciu chodzenia.
Januszr - Nie 16 Lut, 2014 15:06
Tak, mam swi. To był komercyjny silnik, więc nie udostępniam. Podobnie jak mam swi o setek bannerów, filmów, stron, reklam, grafik i - i też nie udostępniam, bo to by było nie fair. W sumie ktoś za to płacił.
Gdzie wspominałem o labiryncie?
Master Xgm - Nie 16 Lut, 2014 20:30
Jestem na telefonie więc linku nie dam rady podać. Wpisz w wyszukiwarke "labirynt" i wybierz temat "klawisze i sterowanie". Tam powiedziałeś, że zrobiłeś labirynt.
A ten labirynt to z 2002r czy mi się zdaje?
Januszr - Nie 16 Lut, 2014 20:31
tak, to baaaaaaaardzo stara rzecz.
Master Xgm - Pon 17 Lut, 2014 13:52
Przepraszam że cię ciągle męcze. Ale próbuje zrobić żeby się wykonywał skrypt tego przenoszenia rzeczy na kwadrat dopiero po upuszczeniu. I wpadłem na pomysł, ale cały czas coś źle myślę...
Kod: | on (press) {
kolko.startDrag(false); // czyli jak klikniesz to ciągaj obiekta po polu ;)
}
on (release) {
stopDrag(); // a jak puścisz klawisz to przestań ciągać
}
on (release) { // !!!! Zmieniłem tamto na release żeby było "a jak puścisz klawisz to przestań ciągać"
if (this.hitTest(_parent.kwadrat)) { //jeżeli ciągany obiekt znajdzie się w polu KWADRAT to przestań ciągać
stopDrag();
}
} |
Januszr - Pon 17 Lut, 2014 18:25
Już pisałem, że jestem za cienki. Pisałm także, gdzie jest gotowe rozwiązanie. Może Mielu pomoże??
Master Xgm - Pon 17 Lut, 2014 19:34
Ehh.. Będę dalej kombinował... Oby tylko Mielu zobaczył ten temat, może coś doradzi.
|
|