|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
SWiSH Max - [Problem] z przejściem z sceny 1 do 2
recaptcha - Pon 15 Kwi, 2013 17:44 Temat postu: [Problem] z przejściem z sceny 1 do 2 Cześć ludziska, póki co na forum nie przyszedłem pomagać, bo sam jestem dość początkujący i mam niestety problem.
Na lekcje mamy zrobić stronę z pięcioma podstronami, mam już mniej więcej wszystko porobione, ale nie mogę dojść do ładu z menu. Nie mam tu problemu, że nie wiem jaki skrypt, ale jaki bym nie dał, to on zamiast do drugiej sceny przejść, to tak jakby na nowo pierwszą odtwarza. Polecenie nextSceneAndStop mnie nie urządza, bo tamta musi swoje przejść i się załadować.
Liczę na w miarę szybką odpowiedź, bo do środy muszę to zrobić.
Poniżej link do projektu, gdyby, to miało usprawnić pomoc
Kod: | www.mega.co.nz/#!ndp3gCxa!GRHgUlyINKfzbQYEYZqBmwBjU8IFVp0j7rBYEGdcRpg |
Co do tego co tam się powinno dziać, to po kliknięciu w menu, w Back to Karkand i następnie w zdjęcie, powinno mi przejść do podstrony, czyli sceny 2.
Wersja programu: SWiSH Max4
Januszr - Wto 16 Kwi, 2013 08:54
po wykonaniu wszystkich animacji na klatce w scenie o numerze QWER daj skrypt:
onFrame (QWER) {
stop();
}
Chyba, że załączysz SWI, bo naturalnie bez takiej podstawy mogłem niewłaściwie zrozumieć Twój problem.
recaptcha - Wto 16 Kwi, 2013 16:51
Januszr,
Jest i ekspert
Twoja pomoc byłaby bardzo przydatna.
Link do swi jest od samego początku w pierwszym poście.
Januszr - Wto 16 Kwi, 2013 19:26
Expert hehehhe - jak widać całkiem ślepy
Znalazłem błędy skryptowe dotyczące nazewnictwa klatek: START. W drugiej scenie nazwij je np START1, np:
Kod: | onFrame (3) {
if (sceneFrameLoaded("<current scene>", 65)) {
gotoAndPlay("start1");
}
}
onFrame (4) {
prevFrameAndPlay();
}
onFrame (5) {
setLabel("start1");
}
onFrame (47) {
tellTarget (container) {
gotoAndStop("_1");
}
}
onFrame (52) {
stop();
}
|
W Buttonie do sceny 2 nie ma odniesienia do sceny 2. Jak zrobisz tak:
Kod: | on (release) {
gotoSceneAndPlay("Scene_2", 1);
loadMovieNum("section2.swf",1);
tellTarget (_parent.IMAGES.PHOTOS) {
gotoAndPlay("_2");
}
tellTarget (_parent.MENU_SLIDER) {
gotoAndStop("_2");
}
tellTarget (_parent.container) {
gotoAndStop("_2");
}
}
|
to pojawi się zawartość sceny 2. Zobacz proszę czy to rozwiązuje problem.
recaptcha - Wto 16 Kwi, 2013 19:42
Brawo Panie Ekspert
Na prawdę wielkie dzięki.
Bajzel niemały tam mam, ale jednak się odnalazłeś.
Jeszcze jakbyś miał chwilę, to mam takie dwa zapytania odnośnie tego mojego "projektu".
1. Gdy przechodzę do sceny drugiej, to muzyka z tej pierwszej się nie wyłącza i nakłada na tą z tej drugiej. Jakiś pomysł na rozwiązanie?
2. Gdzie dokładnie mam wrzucić moją 30-sekundową piosenkę, by podmienić tą, która tam już jest?
Januszr - Wto 16 Kwi, 2013 21:22
o dźwiękach:
http://swish.wodip.opole....pic.php?p=22585
szerzej o dźwiękach:
http://forums.swishzone.c...?showtopic=8983
A tak zwyczajnie, to ja bym zrobił sprite w którym byłaby jakaś mp3 i sterował ja poprzez te guziki z pierwszego przykładu.
MUSIC sprite się nazywa, gdzie jest dźwięk i gdzie być może można go podmienić. Ponadto jak wejdziesz w MUSIC i zobaczysz już ten plik dźwiękowy to możesz kliknąć na "Sound Effects" i zaznaczyć "Dont play spund if it ia already playing". Powinno pomóc.
MagdaP5345 - Czw 25 Kwi, 2013 10:36
Dzięki za wstawkę
|
|