|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
SWiSH Max - Co robie zle?
Xazerek - Nie 03 Lut, 2013 21:35 Temat postu: Co robie zle? Witam.
Dodałem skrypt sterowania do obiektu, ale i tak coś nie działa..
Prosze o sprawdzenie załącznika i powiedzenie mi gdzie znajduje sie błąd.
Januszr - Pon 04 Lut, 2013 06:28
Nie ma tam takiego obiektu do którego odnosi się skrypt. W załączniku naprawiona wersja.
Xazerek - Pon 04 Lut, 2013 14:16
;O Wielkie dzięki a co mam zmienić żeby po kliknięciu strzałki w dół szedł w dół, a do góry w góre?
Próbowałem tak:
on (keyPress("<Down>")) {
test._x -= 4;
}
I wiem, że najprawdopodobniej przed znakiem równania nie ma być minusa .
Prosze o pomoc!!
[ Dodano: Pon 04 Lut, 2013 14:30 ]
Już Wiem!
wystarczyło tylko podmienić literke "x" na "y" Lecz teraz mogę iść w górę,lewo,prawo, ale w dół nadal się nie da ;/
Tak wygląda skrypt :
on (keyPress("<Up>")) {
test._y -= 4;
}
Próbowałem przed znakiem równania zamienić minus na plus ale i tak nie chce iść w dół.. Co mam źle w skrypcie poniżej?
on (keyPress("<Down>")) {
test._y += 4;
}
Januszr - Pon 04 Lut, 2013 16:31
Kod: | on (keyPress("<Down>")) {
test._y += 4;
} |
działa ok.
Ponownie: załącz SWI, które nie działa to naprawimy.
Xazerek - Wto 05 Lut, 2013 19:28
Ok źle wkleiłem ten skrypt dlatego nie działał.
A co mam zrobić żeby nie dało się np. przejechać przez jaki inny kwadrat? żeby następował system kolizji? I co zrobić żeby grafika naszego ludzika się zmieniała podczas chodzenia?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
[ Dodano: Wto 05 Lut, 2013 19:35 ]
A i bym zapomniał... Chciałbym jeszcze się nauczyć jak zrobić tak jak jest w grach MMO że tak jakby sam teren się porusza a my postać cały czas widzimy na środku ekranu?
Januszr - Wto 05 Lut, 2013 21:13
Cytat: | Ok źle wkleiłem ten skrypt dlatego nie działał. |
Cytat: | A co mam zrobić żeby nie dało się np. przejechać przez jaki inny kwadrat? |
Użyć funkcji forum SZUKAJ i znaleźć np. to:
http://swish.wodip.opole....opic.php?t=5685
Cytat: | żeby następował system kolizji? |
Wciśnij F1 i poczytaj o:
isNearTarget(), isNearThis() and _target.
Cytat: | I co zrobić żeby grafika naszego ludzika się zmieniała podczas chodzenia? |
Nie widziałem "naszego ludzika" - może warto uzyć jakiegoś programu typu paint i narysować kolejne klatki?
Cytat: | Z góry dziękuję za odpowiedź. |
Proszę.
[ Dodano: Wto 05 Lut, 2013 19:35 ]
Cytat: | A i bym zapomniał... Chciałbym jeszcze się nauczyć jak zrobić tak jak jest w grach MMO że tak jakby sam teren się porusza a my postać cały czas widzimy na środku ekranu? |
Poruszasz terenem a nie postacią - w tym przypadku kwadratem.
Nawiązując do tematu "Co robie zle" - robisz mnóstwo błędów ortograficznych, nie czytasz, nie szukasz, nie uczysz się, czekasz aż ktoś Ci da na tacy rozwiązanie.
Powodzenia!
Xazerek - Sro 06 Lut, 2013 18:00
Po prostu zapominam o polskich znakach ....
Wiem, że trzeba narysować kolejne klatki ale co z nimi potem zrobić i gdzie wkleić?
A co do tych ścian to sobie skopiowałem grę od gostka napisałem to samo i nie działa ;/
Proszę popraw żeby zadziałało, bo znowu coś zwaliłem .
[ Dodano: Sro 06 Lut, 2013 18:04 ]
No i przede wszystkim chciałbym uniknąć żeby odbijały mnie te kwadraty. Po prostu nie chcę żebym mógł na nie wjechać.
Januszr - Pią 08 Lut, 2013 20:15
Guziki do sterowania lepiej działają w mojej wersji.
Kolizja jest wykrywalna ale jej brak nie.
Z mojej strony już dawno koniec tematu był...
|
|