|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
Skrypty do programu SWiSH2 i SWISHmax - Przycisk z actionscript do swishmaxa
ArtiG - Pią 30 Gru, 2011 15:27 Temat postu: Przycisk z actionscript do swishmaxa Chciałbym zrobić przycisk tak jak na tej stronie: http://www.echoecho.com/flashbuttons02.htm Chodzi o ten drugi.
Ściągnąłem gotowy .fla żeby przepisać skrypt, tak wygląda:
Na Buttonie:
on (rollOver) {
if (Number(dummy) == 0) {
tellTarget ("/animation") {
play();
}
}
dummy = 1;
}
on (rollOut) {
dummy = 0;
}
Na MovieClipie o nazwie animation:
if (Number(/:dummy) == 1) {
gotoAndPlay(2);
} else {
gotoAndStop(1);
}
Animacja prawie działa, ale muszę usunąć fragment /: z linijki if (Number(/:dummy) == 1) {, bo inaczej pokazuje mi błąd.
Expecting an expression but found "/" in script:
Scene_1.animation::onFrame (30)
Scene_1.animation, line 2: if (Number(/:dummy) == 1) {
Niestety nie działa w pełni jak trzeba, bo po najechaniu animacja jest odtworzona tylko raz a nie w nieskończoność, jednocześnie pokazuje mi wtedy coś takiego:
ERROR: Cannot find 'dummy'
Scene_1.Button, line 2: if (Number(dummy) == 0)
Spróbowałem we Flashu usunąć ten sam fragment :/ - animacja działa w taki sam sposób jak w Swishu po usunięciu tegoż fragmentu.
Januszr - Pią 30 Gru, 2011 18:53
To jest forum swish.... Nie flash. jak możesz to załącz SWI z Twoim problemem.
Możesz także wpisać w Szukaj "button".
A jak już jesteś za leniwy na szukanie to instrukcja poniżej:
1) narysuj kółko i nazwij je O
2) skonwertuj do movieclipa
3) nazwij movieclipa JR
4) w timeline JR na pierwszej klatce daj stop
5) dla O na pierwszej klatce daj PLACE; od drugiej klatki przypisz efekt move (10 klatek, wejdź we właściwości obiektu i zmień scale na INCREASE BY 10%) oraz zaraz po nim drugi efekt move (kolejne 10 klatek, wejdź we właściwości obiektu i zmień scale SCALE TO 100%)
6) dodaj do JR skrypt: on (rollOver) { JR.gotoAndPlay(2); }
I już. Jak nie działa to załącz SWI i coś pomyślimy.
|
|