SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

SWiSH Max - Spowolnienie ruchu aż do zatrzymania

mm_disabled - Wto 27 Gru, 2011 11:10
Temat postu: Spowolnienie ruchu aż do zatrzymania
Witajcie.

Możecie mi łopatologicznie podpowiedzieć jak uzyskać efekt hamowania tzn.
Przykładowo hamujący samochód lub pociąg. Ruch jest jednostajny bez szarpnięć.
Obiekt spowalnia i się zatrzymuje na jakimś dystansie.

Sprawa jest dość pilna i powiem szczerze, że nie miałem czasu przekopać całe forum w poszukiwaniu takiego postu więc jeśli się powtarzam to przepraszam.

Januszr - Wto 27 Gru, 2011 12:17

Najprościej:
efekt MOVE
a potem pobaw się AKCELERACJĄ (we właściwościach efektu).
Opis jest tutaj: http://swish.wodip.opole....opic.php?t=5639

espe1 - Wto 27 Gru, 2011 17:42

do obiektu dajesz np:
Kod:


onSelfEvent (load) {
xspeed=20; //prędkość obiektu
}
onSelfEvent (enterFrame) {
    if((this._x+this._width/2)>Stage.width-100){
        xspeed=15;
    }
    if((this._x+this._width/2)>Stage.width-60){
        xspeed=5;
    }
    if((this._x+this._width/2)>Stage.width-20){
        xspeed=1;
    }
    if((this._x+this._width/2)>Stage.width){
    xspeed=0;
    }
    _x+=xspeed;
    updateAfterEvent();
}


lub bardziej czytelnie:
Kod:

onSelfEvent (load) {
xspeed=20;
}
onSelfEvent (enterFrame) {
    if(this._x>400){ // obiekt po przebyciu drogi większej od 400 zwalnia do prędkości 15
        xspeed=15;
    }
    if(this._x>450){ // obiekt po przebyciu drogi większej od 450 zwalnia do prędkości 7
        xspeed=7
    }
    if(this._x>470){ // obiekt po przebyciu drogi większej od 470 zwalnia do prędkości 1
        xspeed=1;
    }
    if(this._x>480){ // obiekt po przebyciu drogi większej od 400 zwalnia do 0
    xspeed=0;
    }
    _x+=xspeed;
    updateAfterEvent();
}

mm_disabled - Czw 29 Gru, 2011 11:02

Super dzięki za podpowiedź.
Jeszcze może mi podpowiecie jak odwrócić ruch obiektu tzn:
Obiekt porusza się po linii od punktu A do D oczywiście przez punkty B i C (A->B->C->D)
A chciał bym by obiekt poruszał się "pod prąd: bez tworzenia animacji od nowa od D do A ( D->C->B->A)

Januszr - Czw 29 Gru, 2011 11:27

Efekt move narysuj poprzez motion path w drugą stronę.
A jak chcesz skryptowo to położenia x i y określ ze znakiem minus "-".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group