|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
SWiSH Max - import krzywych
Slayerek - Wto 22 Lis, 2011 22:16 Temat postu: import krzywych witam jest jakaś możliwoś importowania krzywych z photoshopa/corela aby potem mozna bylo te krzywe dalej zmieniac w swishu
Januszr - Sro 23 Lis, 2011 07:01
Nie, tak. To co wyeksportujesz z programu do formatu wektorowego wmf albo emf można importować do swish. Działa także ctrl+c i ctrl+v w przypadku Adobe Illustrator. A fotoszop chyba nie robi wektorów tylko rastry, więc raczej to nie ta technologia...
Slayerek - Sro 23 Lis, 2011 10:44
dzieki a jeszcze mozesz temat nizej zobaczycz
chodzi o transfomracje krzywej i potem powrot jest mozliwosc?
shastaan - Sro 23 Lis, 2011 10:56
Emf i wmf są straszne.
Illustrator eksportuje do swf-ów, które można ładnie zaimportować i edytować w swishu.
Corel chyba też nie jest na tyle gupi żeby tego nie umieć.
Januszr - Sro 23 Lis, 2011 15:32
Cytat: | dzieki a jeszcze mozesz temat nizej zobaczycz
chodzi o transfomracje krzywej i potem powrot jest mozliwosc? | Dokładnie nie wiem o co za bardzo chodzi w tych literach... mój syntezer mowy nie za bardzo czyta bez znaków diakrytycznych...
Slayerek - Sro 23 Lis, 2011 17:55
np robimy z jakiegos kształtu przemiane na jakis inny i chcial bym ta przemiane cofnac , czy jest taka mozliwosc?
Januszr - Sro 23 Lis, 2011 19:35
Nadal problemy ze znakami diakrytycznymi.... .... ....
shastaan - Sro 23 Lis, 2011 22:57
Chodzi Ci o to, żeby kształt, który zmieniasz morphingiem w inny zmienił się z powrotem w ten początkowy?
Da się.
1. Tworzę kwadrat.
2. Dodaje mu na osi czasu 2 efekty move.
3. Oba efekty zaznaczam jako morphing w panelu "effect".
4. Włączam "preview frame" mode.
5. Klikam na pierwszy efekt - zaznacza się 10 klatka (ostatnia klatka pierwszego efektu).
6. Włączam narzędzie "subselection tool (A)" i zmieniam kształt na kulkowate coś (zmieniając typ vertexów).
Pierwszy efekt ma teraz informacje, że początek to kwadrat a koniec to kulkowate coś.
Drugiego efektu nie modyfikowałem więc ma dążyć do stanu, do jakiego dążył od samego początku (kwadrat.) Pierwszy kończy się jednak kulkowatym czymś więc drugi ma za zadanie zmienić kulkowate coś w kwadrat.
Kolejność wykonywanych operacji ma znaczenie.
Efekt w załączniku.
Slayerek - Sro 23 Lis, 2011 23:20
ok super oto mi chodziło, tylko teraz pytanie jesli już zrobiłem jakis obiekt w krzywych z nadaniem 2 razy efektu morphing to czy teraz jest jeszcze mozliwość aby obiekt wrócił do poprzedniego kształtu
shastaan - Sro 23 Lis, 2011 23:52
Jest taka możliwość. Musisz tylko zrozumieć zasadę działania tego "tricku", który Ci podałem.
Żeby nie było, nie twierdzę, że jestem jego autorem, przy premierze SWiSH Max'a 4 na swishzone.com wyszło widło, pokazujące jak korzystać z morphingu.
Jeśli dodasz 2 efekty i zmienisz pierwszy (tak jak w przykładzie powyżej), drugi będzie wracał do początku pierwszego bo jego ostatnia klatka nie będzie modyfikowana (pozostanie pierwotnym kształtem).
Jeśli analogicznie dodasz 3 efekty (wszystkie jako morphing) i zmienisz pierwszy i drugi (na przykład na trójkąt) to pierwszy zmieni kwadrat w coś kulkowatego, drugi zobaczy, że ma zmienić coś kulkowatego (ostatnia klatka poprzedniego efektu) w trójkąt. Trzeci będzie robił morphing z ostatniej klatki poprzedniego (trójkąt) ale nie był modyfikowany więc jego ostatnia klatka nadal będzie kwadratem - kształtem wyjściowym.
Jeśli dodasz 4 efekty ...
Możesz się już domyślić co się stanie
Uwagi:
. Postaraj się planować ile będzie zmian, zanim postawisz pierwszy efekt. Jeśli animacja jest bardziej złożona, pilnuj, żeby zawsze mieć możliwość (efekt) powrotu do kształtu pierwotnego.
. Nie zmieniaj ilości vertexów. Swish sobie z tym nie poradzi, potrafi przesunąć, zmienić typ i wszystko inne ale zmiana ilości vertexów wyburaczy Ci wszystko.
. Jeśli animacja ma być naprawdę złożona, musisz stosować to o czym pisałem ja i to o czym pisał JanuszR i kombinować na movie clipach. (stworzenie nowego kształtu o takiej samej formie jak koniec morphingu nie jest takie trudne jeśli się zna krzywe Beziera - flash tu na razie rządzi bo pozwala kopiować klatki kluczowe - mam nadzieję, że SWiSH Max 5 to nadrobi).
W załączniku masz plik, który utworzyłem modyfikując ten poprzedni. Przesunąłem drugi efekt i pomiędzy dwa wstawiłem trzeci, zaznaczyłem morphing i zrobiłem "trójkąt".
Mod/Admin: Chyba by pasowało to przenieść do tamtego wątku
Slayerek - Czw 24 Lis, 2011 11:06
heh wsazystko super
tylko ze ja z prostokacika zrobilem czlowieczka (dodalem sporo nowych vertexow) i rozumiem, że jeśl coś się już zmieniło przed dodaniem 2 efektu move z zaznaczeniem morphing ktory powoduje powrót do wyjściowej pozycji, to jest teraz za późno
shastaan - Czw 24 Lis, 2011 19:02
1. żaden problem wkleić nowy efekt zaznaczyć morphing i wyanimować to do prostokąta (użyj prowadnic ustawiając je na krawędziach pierwotnego prostokąta albo skopiuj go i wywal mu morphing - będziesz wiedział do czego dążyć)
2. No weź się zastanów ile animowałeś morphing prostokąt - człowieczek. "Za późno"? Brzmisz jakby świat był już nieodwracalnie skazany na zagładę a powtórzysz to w kwadrans tylko lepiej Zacznij od początku planując liczbę vertexów. Nie dasz rady ich odjąć później :]
|
|