|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
Skrypty do programu SWiSH2 i SWISHmax - Zegar
artur4448 - Pon 27 Cze, 2011 10:42 Temat postu: Zegar Proszę o dopisania skryptu tak ,aby zegar analogowy działał poprawnie.Dzięki z góry.
Januszr - Pon 27 Cze, 2011 11:31
Pozamykaj stare tematy najpierw... potem zaglądnę i być może napiszę...
artur4448 - Pon 27 Cze, 2011 11:41
Ok,chętnie to zrobię ,jak mógł byś mi powiedzieć o których myślisz.
Dzięki że możesz pomóc !
Januszr - Pon 27 Cze, 2011 16:12
Te wydają mi się rozwiązane:
http://swish.wodip.opole....ighlight=#23587
http://swish.wodip.opole....ighlight=#24247
http://swish.wodip.opole....ighlight=#24404
Wiele ich nie masz, ale jak już coś piszesz to warto zamknąć - wtedy inni będą wiedzieli, że problem rozwiązany został.
artur4448 - Pon 27 Cze, 2011 18:18
napisz jak będziesz miał chwilę ,dzięki z góry
Januszr - Pon 27 Cze, 2011 18:52
ciekawe te wartości... mój intelekt jest zbyt słaby aby pojąć to co autor miał na myśli więc usunąłem niezrozumiałe dla mnie i zastąpiłem czymś co rozumiem.
artur4448 - Pon 27 Cze, 2011 19:50
ok ,dzięki za tyle.Podziwiam takich kolesi jak ty,dzięki taki osobą
łatwiej coś pojąć.
[ Dodano: Pon 27 Cze, 2011 21:11 ]
Mam jeszcze prośbę .Czy mógł byś napisać parę słów jak skrypt się wykonuje ,czyli jak go doczytać i zrozumieć.
Januszr - Pon 27 Cze, 2011 20:56
ja to rozumiem tak:
onSelfEvent (enterFrame, includingFirstFrame) { // w każdej klatce filmu wykonaj akcję poniższą
data = new Date; //utwórz zmienną o nazwie data, która jest zależna od czasu systemu
godzina = data.getHours(); //utwórz zmienną "godzina" pobieraną z czasu systemu, ale tylko godziny
minuta = data.getMinutes();// utwórz zmienną "minuta" pobieraną z czasu systemu, ale tylko minuty
sekunda = data.getSeconds(); //utwórz zmienną "sekunda" pobieraną z czasu systemu, ale tylko sekundy
wskazowkaG._rotation = (godzina*60+minuta)/2;//obrót obiektu o nazwie wskazówkaG wynosi połowę 60 wartości zmiennej "godzina" (aby wskazał np 10) + wartość zmiennej minuta (aby wskazówka przesunęła się o np 1/3 godziny wskazując np 10:20)
wskazowkaM._rotation = (minuta*60+sekunda)/10;//obrót obiektu o nazwie .... analogicznie jak wyżej
wskazowkaS._rotation = sekunda*6;//jak wyżej
if (godzina<10) {
godzina="0" add godzina; //jeżeli zmienna godzina < 10 to godzina ma mieć tekst (nie wartość) 0 oraz wartość godziny
}
if (minuta<10) {
minuta="0" add minuta; //analogicznie jak wyżej
}
if (sekunda<10) {
sekunda="0" add sekunda; //analogicznie jak wyżej - chodzi o to aby nie wyświetlało 1:1:9 a 01:01:09
}
zegar=godzina add ":" add minuta add":" add sekunda; }//text, który jest zdefiniowany jako zmienna "zegar" (równie dobrze, może to być TARGET i pole txt nazywać się zegar) ma się składać ze słów zmiennej "godzina" (i definicje dotyczące dodania zera) oraz znaku ":" oraz zmiennej "minuta" (i definicje dotyczące dodania zera) oraz znaku ":" oraz zmiennej "sekunda" (wraz ze znakiem zera, jeżeli warunek jest spełniony)
artur4448 - Wto 28 Cze, 2011 04:44
Dzięki!!Odpowiedź okazała się pomocna.
|
|