SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

Skrypty do programu SWiSH2 i SWISHmax - Zegar

artur4448 - Pon 27 Cze, 2011 10:42
Temat postu: Zegar
Proszę o dopisania skryptu tak ,aby zegar analogowy działał poprawnie.Dzięki z góry.
Januszr - Pon 27 Cze, 2011 11:31

Pozamykaj stare tematy najpierw... potem zaglądnę i być może napiszę...
artur4448 - Pon 27 Cze, 2011 11:41

Ok,chętnie to zrobię ,jak mógł byś mi powiedzieć o których myślisz.
Dzięki że możesz pomóc !

Januszr - Pon 27 Cze, 2011 16:12

Te wydają mi się rozwiązane:
http://swish.wodip.opole....ighlight=#23587

http://swish.wodip.opole....ighlight=#24247

http://swish.wodip.opole....ighlight=#24404

Wiele ich nie masz, ale jak już coś piszesz to warto zamknąć - wtedy inni będą wiedzieli, że problem rozwiązany został.

artur4448 - Pon 27 Cze, 2011 18:18

napisz jak będziesz miał chwilę ,dzięki z góry !!
Januszr - Pon 27 Cze, 2011 18:52

ciekawe te wartości... mój intelekt jest zbyt słaby aby pojąć to co autor miał na myśli więc usunąłem niezrozumiałe dla mnie i zastąpiłem czymś co rozumiem.
artur4448 - Pon 27 Cze, 2011 19:50

ok ,dzięki za tyle.Podziwiam takich kolesi jak ty,dzięki taki osobą
łatwiej coś pojąć.

[ Dodano: Pon 27 Cze, 2011 21:11 ]
Mam jeszcze prośbę .Czy mógł byś napisać parę słów jak skrypt się wykonuje ,czyli jak go doczytać i zrozumieć.

Januszr - Pon 27 Cze, 2011 20:56

ja to rozumiem tak:
    onSelfEvent (enterFrame, includingFirstFrame) { // w każdej klatce filmu wykonaj akcję poniższą
    data = new Date; //utwórz zmienną o nazwie data, która jest zależna od czasu systemu
    godzina = data.getHours(); //utwórz zmienną "godzina" pobieraną z czasu systemu, ale tylko godziny
    minuta = data.getMinutes();// utwórz zmienną "minuta" pobieraną z czasu systemu, ale tylko minuty
    sekunda = data.getSeconds(); //utwórz zmienną "sekunda" pobieraną z czasu systemu, ale tylko sekundy
    wskazowkaG._rotation = (godzina*60+minuta)/2;//obrót obiektu o nazwie wskazówkaG wynosi połowę 60 wartości zmiennej "godzina" (aby wskazał np 10) + wartość zmiennej minuta (aby wskazówka przesunęła się o np 1/3 godziny wskazując np 10:20)
    wskazowkaM._rotation = (minuta*60+sekunda)/10;//obrót obiektu o nazwie .... analogicznie jak wyżej
    wskazowkaS._rotation = sekunda*6;//jak wyżej
    if (godzina<10) {
    godzina="0" add godzina; //jeżeli zmienna godzina < 10 to godzina ma mieć tekst (nie wartość) 0 oraz wartość godziny
    }
    if (minuta<10) {
    minuta="0" add minuta;
    //analogicznie jak wyżej
    }
    if (sekunda<10) {
    sekunda="0" add sekunda;
    //analogicznie jak wyżej - chodzi o to aby nie wyświetlało 1:1:9 a 01:01:09
    }
    zegar=godzina add ":" add minuta add":" add sekunda; }//text, który jest zdefiniowany jako zmienna "zegar" (równie dobrze, może to być TARGET i pole txt nazywać się zegar) ma się składać ze słów zmiennej "godzina" (i definicje dotyczące dodania zera) oraz znaku ":" oraz zmiennej "minuta" (i definicje dotyczące dodania zera) oraz znaku ":" oraz zmiennej "sekunda" (wraz ze znakiem zera, jeżeli warunek jest spełniony)

artur4448 - Wto 28 Cze, 2011 04:44

Dzięki!!Odpowiedź okazała się pomocna.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group