SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

Podstawy języka skryptowego - Temat 5. Zmienne

roland - Czw 18 Sie, 2005 12:02
Temat postu: Temat 5. Zmienne
Jednym z podstawowych pojęć w językach programowania jest zmienna. Zmienna należy traktować jako element posiadający swoją nazwę i mogący przechowywać dowolne wartości, zarówno liczbowe, jak i tekstowe.

Nazwa zmiennej może składać się z małych liter a…z, dużych liter A…Z, cyfr 0…9, a także znaku podkreślenia _.

W jeżyku skryptowym SWiSHmax nie ma potrzeby wcześniejszego deklarowania zmiennych, choć jest to możliwe. My na razie nie będziemy deklarować zmiennych.

Przykładowy skrypt:
Kod:
onLoad () {
    x=5;
    trace(x);
}

powoduje przypisanie zmiennej x, wartości 5. Podstawienie zawsze odbywa się przy pomocy znaku równości (=). Kolejny wiersz skryptu jest już znany, gdyż powoduje wyświetlenie komunikatu w oknie Debug. Tym razem wyświetla on zawartość zmiennej x.

W jednym skrypcie można użyć wielu zmiennych, za każdym razem nadając im jedynak inne nazwy:
Kod:
onLoad () {
    x=5;
    y=10;
    z=x+y;
    trace(z);
}

Jak widać w powyższym przykładzie można także wykonywać dowolne działania matematyczne na zmiennych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group