|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
|
Podstawy języka skryptowego - Temat 2. Jak wpisujemy polecenia
roland - Czw 18 Sie, 2005 11:54 Temat postu: Temat 2. Jak wpisujemy polecenia Każde polecenie powinno być wpisywane w oddzielnym wierszu. Zapewni to przejrzystość kodu. Sam fakt wpisywania kolejnych poleceń w oddzielnych wierszach nie oznacza wcale, że SWiSHmax będzie je traktował jako osobnych rozkazów. W tym celu musisz rozdzielać polecenia znakiem średnika (;).
Ze względu na specyficzne warunki działania programu SWiSHmax, każde polecenia muszą zostać przypisane konkretnym zdarzeniom. Opiszę je jednak dokładniej w późniejszym czasie. Teraz wystarczy nam zapoznanie się jedynie ze zdarzeniem OnLoad (). Zdarzenie to następuje w momencie uruchomienia danej animacji, a więc jest pierwszym zdarzeniem jakie może w niej nastąpić.
Dane zdarzenie może zawierać wiele poleceń które mogą zostać wykonane, dlatego też wszystkie one muszą zostać zawarte w nawiasach klamrowych ({}).
Ostatecznie więc, najprostsza postać opisu zdarzenia OnLoad () wygląda następująco:
Oczywiście wprowadzenie tylko takiego kodu nie spowoduje żadnej akcji, gdyż nie wprowadziliśmy jeszcze ani jednego rozkazu.
Możesz oczywiście wprowadzić powyższy kod ręcznie (ale tylko w trybie Expert), jak i przy pomocy górnego menu. Aby to zrobić wykonaj następujące czynności:
• kliknij na przycisku Add Script,
• z rozwiniętej listy wybierz wiersz Events,
• a następnie Frame,
• kliknij na poleceniu OnLoad ().
elpako - Pią 06 Sie, 2010 09:44
Witam,
Właśnie trafiłem na te lekcje nt. skryptów. Mam jednak pytanie - jak wpisuje polecenie onLoad i to co po nim następuje, zawsze podkreśla mi właśnie to onLoad na pomarańczowo (to znaczy błąd). Doszedłem np. do lekcji, gdzie obracany jest prostokąt i też tutaj wyskakuje mi ten błąd. Byłbym wdzięczny za wskazówkę (mam SWISH MAX 3)
Z góry dziękuję i pozdrawiam
roland - Pią 06 Sie, 2010 10:08
Dziwne. Czy po wpisaniu samego fragmentu "onLoad ()" też zaznacza na pomarańczowo?
Spróbuj skopiować fragment kodu z wiadomości powyżej i wkleić do programu, też jest na pomarańczowo?
Wybierz z górnego menu Plik/Przykłady i dowolną animację. Zajrzyj do skryptów i czy też są pomarańczowe?
|
|