SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

SWiSH Max - Czy da się zrobić grę wieloosobową przy pomocy Swisha?

Soulast - Nie 02 Sty, 2011 13:56
Temat postu: Czy da się zrobić grę wieloosobową przy pomocy Swisha?
Już od paru dni poszukuje tutorialu czy przykładowego gotowca jak wykonać grę dajmy na przykładzie:

-mamy prostą grę ping pong jeden użytkownik zakłada gre która się ukazuje na liście hostujacych i on czeka na przeciwnika
-jakiś tam użytkownik wchodzi w tego hosta wybierając jego z listy i mecz się zaczyna

I tutaj mam problem....Nigdzie nie mogę znaleźć jak wykonać działanie, gdzie przykładowo gracz porusza się wraz z przeciwnikiem w tym samym czasie.
Czyli jak wykonać aby host pobierał dane przeciwnika(jego ruch) w czasie rzeczywistym?

Znalazłem doskonały przykład :
http://www.casualcollective.com/#games/Minions

Za wszelką pomocą jak i wskazówkę będę niesamowicie wdzięczny:)

Januszr - Pon 03 Sty, 2011 09:56

Da się - przykładu nie mam. Wystarczy wykorzystać technologię java - jak w przypadku DTD. A poważniej, to raczej będzie to trudne. Powstał projekt databank jakiś czas temu - może to podpowie Ci że rozwiązań jak na razie niewiele: http://blog.swishzone.com/?p=3335
oraz http://www.ultrashock.com.../multiuser.html

W każdym razie wieloosobowa gra online wymaga dosyć silnego łącza. Grałem w DTD na 8mbit i kilka razy zobaczyłem komunikat o małej przepustowości (czy jakoś tak - bo nie pamiętam).

Jeżeli chciałbyś zrobić grę typu szachy, warcaby - nazwijmy to grą "kolejkową" to można zapisywać dane do pliku i odczytywać te dane na innym komputerze - jak np w przypadku CHATu: http://forums.swishzone.c...92&#entry218892

Chętnie zobaczę efekt Twoich doświadczeń z tworzeniem wieloosobowych gier jak już uda Ci się osiągnąć zamierzony efekt..

Soulast - Pon 03 Sty, 2011 15:07

Dzięki Januszu mniej więcej ultrashock opisuje mi jak to wykonać, w tym tygodniu przestudiuje to dokładniej oraz napewno się podziel rezultatem:)

Ogólnie jestem programistą html, php, sql, css i od już bardzo dawna nie miałem do czynienia z swishem (od 4lat) ale, bardzo miło wspominam doświadczenie, prace na nim.W każdym bądź razie planuje połączyć flasha z php używając czytanie danych z bazy sql, używając funkcji itd...Pomysł z turami odpada jak dla mnie, ze względu na to co chcę stworzyć musi być wykonane w czasie rzeczywistym.Chyba że się nie da to będę musiał co innego wymyślać;)

Co do ograniczeniu łącza myślę że to również może być wina servera a raczej jego limitu przepustowości a także jak to się mawia czy mniej informacji idzie tym prędzej wszystko leci.

Dziękuje jeszcze raz za pomoc. :wink:

[ Dodano: Wto 04 Sty, 2011 12:30 ]
Po przestudiowaniu całości niestety wydaje mi się to być out of my skills.
Ale wpadłem na drobny pomysł, a mianowicie czy da radę np przy wykonaniu ruch przedmiotu w prawo wysłać dane do pliku xml i tak z kolei cały czas co 1sekundę robić ich update?Danymi było by tylko obecne pozycje na osi x, y.
Mógłbym to bezproblemowo połączyć z bazą danych sql ale nie chcę zbytnio przeciążać bazy jeśli zostanie wysłane 10000 zapytań do niej.Więc myślę że update pliku byłby najlepszym rozwiązaniem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group