SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

SWiSH Max - Losowy błysk

vanpaolo - Czw 23 Wrz, 2010 19:12
Temat postu: Losowy błysk
Witam...

Chciałbym aby efekt który wykonałem został troszkę bardziej "losowy" otóż aby nie było używania "fade in" oraz "fade out" co powoduje że przez chwilę wszystkie kulki są "wygaszone"

są dwa klipy (jeden zawierający małe kółeczka - drugi większe),
jakiś skrypt , funkcja która losowo będzie zmieniać alphe kółeczka z 0 na 100 a potem będzie ją wygaszać.

w załączniku SWI.

Pozdrawiam, Paweł

shastaan - Czw 23 Wrz, 2010 20:43

1. Możesz to zrobić bez skryptu zapętlając efekty nieco umiejętniej.
2. Możesz to zrobić bez skryptu zamieniając każdy obiekt na MC i dając mu własną oś czasu (o innych długościach) dzięki czemu będzie się zapętlać za każdym razem inaczej.

3. Jeśli nie dasz rady metoda 2 albo Ci nie bedzie odppowiadać to możesz to zrobić skryptem, który już kiedyś zrobiłem (albo bardzo podobny tylko nie do alpha). Wołaj to poszukam i wkleję.

W każdym razie polecam metodę nr 2.

vanpaolo - Czw 23 Wrz, 2010 20:57

Myślałem włąsnie o czymś takim jak napisałeś w metodzie 2 jednak wtedy i tak "błyski" jednej kulki będą powtarzać się w tym samym czasie (np pojawianie się trwa 15klatek znikanie 25klatek i zostawiam pustych ze 30 w innych robie inne proporcje tak aby "go to frame an play" byo na innych klatkach)...

Pewnie o to chodziło a mi chodzi aby błyskały one w różnych odstępach czasu.

Dziękuję za szybki odzew.

shastaan - Czw 23 Wrz, 2010 21:04

W jednym mc daj, przykładowo, efekt 15-klatkowy od 30 do 45 a potem 7 klatkowy od 130 do 137 i sprawa załatwiona. 2 albo 3 efekty w jednym MC załatwią sprawę na tyle, żeby ludzkie oko się nie połapało.

Ze skryptem i tak będzie podobnie. Żeby było perfekcyjnie musiałbyś losowe wartości zmiennych używać do wartości alpha i do czasu trwania efektu i odstępów między efektami. To trzy zmienne na jeden obiekt.
Owszem, można to zrobić i będzie git ale moim zdaniem troszkę się to już mija z celem bo i tak nikt nie zobaczy różnicy (chyba, że ma takie hobby).

vanpaolo - Czw 23 Wrz, 2010 21:09

Dziękuję bardzo. Na pewno "pochwalę" się efektem końcowym.

Tuteż inne pytanie... Otóż nagle gwiazdeczki przestały sięruszać... this._vy czy _vx nie działą :(

Jeśli w MC TopBubbles zamienię nazwami Gwiazdka0 i GwiazdkaXX będzie działać , lecz zależy mi aby ruszały się gwiazeczki a nie "bąbelki". Mają te same skrypty ... rozmieszczenie gwiazdek działa (this._x , this._y) ale już na gwiazdkach nie działa this._vY i this._vX. Jest to kształt ... docelowo chciałęm go jeszcze zamieścić w MC i dodać pulsację i obrót... ale najpierw muszę poradzić sobie z tym...


Z racji że używam rozmycia itp eksport idzie do SWF 8...

W załączniku przykład się nie zmieścił - nagle zrobiło mu się 1MB ale to wina pliów WMF

http://www.wrzuc.to/zy7uKhUw9u.wt << tutaj pliczek

Januszr - Pią 24 Wrz, 2010 08:26

O to Ci chodziło?
PS. po co importujesz wmf skoro możesz łatwo i przyjemnie narysować kształt w Swish?

vanpaolo - Pią 24 Wrz, 2010 09:54

Janusz - nie do końca... Otóż , chodziło o to aby gdy już powiele te gwiazdki one "latały" tak jak na tym przykładzie który zamieszczam teraz...

Raz działa raz nie - w poprzednim pliku załączyłem plik w którym jest MC "TopBubbles" a wnim GWIAZDKA0 i GWIAZDKAX jak zamienisz nazwami te dwie gwiazdki i i wyeksportujesz jako swf6 bedzie działąc... a mi zależy aby to moja "gwiazdeczka" będąca MovieClipem się powielała i spadała z losową prędkością tak jak to jest tu..

[ Dodano: Pią 24 Wrz, 2010 11:00 ]
no dobra:) udało się :) )

widzę,że po prostu SWF8 i wyższe trudno mają operować na this._vx , _vy... i po prostu trzeba zrobić skrypt na MC :)

w załączniku "dzieło" :) hehe

Januszr - Pią 24 Wrz, 2010 11:58

LOL :) To się popisałem zrozumiemiem tematu :)
To co zrobiłeś nazywa się śnieg chyba... no i jest tutaj: http://swish.wodip.opole....opic.php?t=3425


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group