SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

SWiSH Max - Sterowanie załadowanym filmem i akcją na jego końcu

m_kola - Pon 20 Wrz, 2010 11:21
Temat postu: Sterowanie załadowanym filmem i akcją na jego końcu
Jestem zielony jak wiosenna trawka. Coś tam dłubię czasami ale z różnym skutkiem mi to wychodzi.
Mój problem polega na tym, że mam 3 sceny. W pierwszej jest przycisk odtwarzania filmu, który tak naprawdę uruchamia preloader z 2 sceny. Ten preloader wczytuje film znajdujący się w 3 scenie. Film jest z zewnętrznego źródła zaciągany. To wszystko mi działa.
Chciałbym zrobić jeszcze 2 rzeczy:
1. Mieć możliwość zatrzymania/wznowienia tego załadowanego filmu z 3 sceny.
2. Po zakończeniu filmu z 3 sceny żeby animacja przeszła mi do 1 klatki w 1 scenie.

Film z 3 sceny jest przekonwertowany za pomocą SWISH video ale nie chcę używać tamtych kontrolek do sterowania bo po prostu mi się nie podobają. Chcę mieć tylko przycisk "pause/play". Dla mnie problem w pkt2. leży w tym, że ten film tak naprawdę w 3 scenie zajmuje 1 klatkę. Więc nie mogę (nie umiem) zmusić go aby w miarę odtwarzania filmu przeszedł do klatki np 1440 i stamtąd zrobił skok gdzie chcę.
Może pokrętnie napisane ale gdyby ktoś był chętny do pomocy to będę wdzięczny :)

Januszr - Pon 20 Wrz, 2010 12:34

VideoObiekt.play();
oraz
VideoObiekt.stop();

Najprościej jest policzyć ile czasu trwa VideoObiekt?
Jeżlei np ma 10 sekund a prędkość filmu to 25 fps to wystarczy dodać skrypt
onFrame (ABC) {
nextSceneAndPlay();
}

gdzie ABC to liczba równa ilość sekund VideoObiekt * prędkość filmu, czyli przy założeniach wcześnije podanych 10*25 = 250 i skrypt wygląda tak:

onFrame (250) {
nextSceneAndPlay();
}

Pewnie pokombinowałbym jakbym widział SWI, bo tak to mi się nie chce....
Nie wiem także czy aby odtwarzanie ładowanego klipu nie podlega tym samym prawom co odtwarzanie animacji w klipie - może ten przykłąd zadziała? :
http://swish.wodip.opole....p?p=23030#23030

m_kola - Pon 20 Wrz, 2010 12:56