SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

Skrypty do programu SWiSH2 i SWISHmax - problem z spritem i onselfevent - max2

Kordian - Pon 06 Wrz, 2010 21:19
Temat postu: problem z spritem i onselfevent - max2
Robiłem do tej pory tylko proste bannery ale przyszła kolej żeby coś po kodować ;)

Tworzę mapę polski, po najechaniu na województwo ma się zmienić jego kolor i wyświetlić dymek z listą miast i telefonów.

Mam na razie dwa sprity i każdy ma w sobie krzywą która ma dwa efekty.
zmiana koloru przy on i powrót do koloru przy over.
Kod na duszkach jest taki:

onSelfEvent (rollOver) {
gotoAndPlay(26);
}
onSelfEvent (rollOut) {
gotoAndPlay(37);
}
onFrame (36) {
stop();
}
onFrame (47) {
stop();
}

Stopy są po efektach.
Problem jest taki, że nie dość precyzyjnie to działa. Za pierwszym razem po najechaniu na jeden z nich zmieniają się oba, potem już działa prawie dobrze. Prawie, bo w pewnej bliskości ich łapię nie tego duszka którego chcę ;) Nie umiem tego inaczej opisać.

PLIK: http://www.dobrestrony.co/klienci/mapa2.swi

Januszr - Wto 07 Wrz, 2010 05:50

Zrobiłem jakiś przykład.

[ Dodano: Wto 07 Wrz, 2010 14:21 ]
Januszr napisał/a:
Zrobiłem jakiś przykład.

a jak nie masz SM3 to pobierz trial i zobacz jak to zrobione zostało :P

Kordian - Sro 08 Wrz, 2010 21:00

o matko, starczyło stopa na początku duszka, dzięki :)

A czy da się tak, aby powierzchnia reagująca była tylko w ramach kształtu określonego a nie była prostokątem?

Przez to się głupio nakładają niestety na siebie

Januszr - Czw 09 Wrz, 2010 07:05

Na buttonach najłatwiej - zobacz przykład.
Jak nie o to chodzi to zobacz przykład disablebutton stąd: http://swish.wodip.opole....p?p=21982#21982

Ewentualnie możesz zawsze wywoływać akcję poprzez najechanie na przezroczysty kształt i następnie innym kształtom nadać właściwość _visible - przykład nazywa się Baner_skrypt_visible_januszr.swi i jest tutaj: http://swish.wodip.opole....p?p=21400#21400

Powodzenia!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group