|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Warp? Liquify?
shastaan - Pon 06 Wrz, 2010 15:39 Temat postu: Warp? Liquify? Nie mam pojęcia jak to nazwać więc nazwałem tak chcąc uniknąć tematów typu "jak to zrobić?" =]
Do rzeczy:
Macie pomysł na to co się dzieje z tą kulką?
http://www.templatemonste...ates/28348.html
No i bezczelnie się przypomne ze swoim starym topikiem:
http://swish.wodip.opole....opic.php?t=5086 bo dalej nie mam rozwiązania a zależy mi na nim wielce. Może ktoś akurat dojrzał do rozwikłania ty zagadky :]
Januszr - Pon 06 Wrz, 2010 18:51
Tak deformuje się. Prawdopodobnie to efekt zniekształcania podobny do tego:
http://blog.swishzone.com/?p=2175
Co do drugiego tematu to do łba przychodzi mi tylko możliwość połączenia tego co zrobiłeś zewnętrzną otoczką - tak jak zrobiłem to tutaj: http://swish.wodip.opole....p?p=21492#21492
Może pomoże?
shastaan - Wto 07 Wrz, 2010 07:42
Jeśli chodzi o pierwszy temat to git i dziękuję.
Jeśli chodzi o ten stary to już o tym myślałem ale kłopot jest takim, że te obrysy nie powinny się łączyć na ostro, to musi być coś w stylu 3ds maxowego skin...
Obrys powinien się tworzyć od najbardziej odstającego punktu do odstającego punktu najkrótszą drogą i to z jakąś siłą ciągnącą go do środka... wiem, masakra ale muszę to mieć... nie spocznę...
eden - Wto 07 Wrz, 2010 07:45
No chlopaki, to tylko DisplacementMapFilter (jest od flaszki 8 ). Do lektury flash.filters.DisplacementMapFilter nooow.
shastaan - Wto 07 Wrz, 2010 07:48
Jeszcze nie wiem czy pomogłeś, eden, ale dzięki
Januszr - Wto 07 Wrz, 2010 08:35
shastaan, według mnie i kilku innych ludzi to co chcesz uzyskać jest zrobione w AS3.
Cytując: Cytat: | This is done in Action Script 3 which Swish does not, but is working on, support. The code they sent me is around 3000 lines. |
Tak więc dałem soobie spokój. Załączam nieudolną próbę podrobienia efektu przeze mnie - dawwwwwwno temu. Jest to jednocześnie dowód na to, że "prawie robi duuuuużą różnicę".
eden - Wto 07 Wrz, 2010 08:37
Spoko, wierze w Ciebie. DisplacementMap to dosc prosta i efektowna klasa, pytaj w razie watpliwosci.
Januszr - Wto 07 Wrz, 2010 09:12
Cytat: | Spoko, wierze w Ciebie. DisplacementMap to dosc prosta i efektowna klasa, pytaj w razie watpliwosci. |
Ja mam pytanie:)
Czy skoro to dosyć proste to czy byłbyć łaskaw uzupełnić/pozamieniać załączony plik tak aby przejścia były płynne? Innymi słowy proszę o to abyć podrobil efekt, o którym pisał shastaan.
eden - Wto 07 Wrz, 2010 09:58
Klasa jest prosta, ale nie spodziewaj sie, ze zrobie efekt ze storny sevenedge.com skoro ich klientem jest nawet ubisoft. Ten efekt przypuszczalnie jest wykonany za pomoca animowanych map przeksztalcen. Niewykluczone tez ze uzyto tam papervision3d. Jak wroce z pracy to sprubujemy cos osiagnac w tej sprawie.
Co do Twojego zalacznika, to jako bitmapy przeksztalcen urzyles szumu perlinNoise, dlatego znieksztalcenia sa chaotyczne. Poeksperymentuj z gradientami.
Januszr - Wto 07 Wrz, 2010 10:01
Miałem nadzieję, że zechcesz zrobić to: http://www.templatemonste...ates/28348.html
Dziękuję za podpowiedź.
shastaan - Wto 07 Wrz, 2010 11:24
Z każdym krokiem i godziną utwierdzam się tylko w przekonaniu, że mnie ten efekt z sevenedge przerasta :]
[ Dodano: Wto 07 Wrz, 2010 12:21 ]
eden, jeśli jesteś w stanie taki efekt zrobić to daj mi znać za ile i na kiedy.
Inni chętni też mile widziani. :]
eden - Wto 07 Wrz, 2010 13:15
Prawde mowiac to nic mi sie nie chce. Mam za duzo pracy narazie. Efekt z template monster jest nieco prostrzy. Nieodtworze go idealnie tak samo gdyz wymaga to czasu by odkryc jakiej mapy pixeli uzyli do przestawiania.
Przyklad jak to dziala z inna mapa: http://www.4eden.net/displacmentfun.swf
Zasada jest zawsze ta sama:
// offset filtra
offset = new flash.geom.Point(0, 0);
// blur na mape (nie jest konieczny, tutaj zastosowany tylko dla efektu)
displacementMapBlur = new flash.filters.BlurFilter(10, 10, 8 );
displacementMap_mc.filters = [displacementMapBlur];
// Tworzymy obiekt mapy jako bitmapa
displacementMapBitmap = new flash.display.BitmapData(displacementMap_mc._width, displacementMap_mc._height, true, false);
displacementMapBitmap.draw(displacementMap_mc);
// Tworzymy wreszcie obiekt filtra ktory za pomoca podanej mapy bedzie przestawial pixele
displacementMap = new flash.filters.DisplacementMapFilter(displacementMapBitmap, offset, xChannel, yChannel, xMulti, yMulti, mode);
// nakladamy filtr ktory stworyzlismy
JakisMovieclip.filters = [displacementMap];
Niebede omawial poszczegolnych parametrow tych funkcji (jak offset, xChannel, yChannel, xMulti, yMulti itd ...) wszystkie sa opisane w dokmentacji do ktorej podalem linka.
najwazniejsze w tym to sprytna mapa pixeli ( w tym przypadku jest to klip displacementMap_mc)
Sam sposob w jaki odbywa sie przesuniecie pixeli tez jest opisany w linku. Jak macie jakies konkretne pytania to piszcie.
Nad efektem z sevenedge trzeba by podumac glebiej. Mysle ze tam tez uzyto tej klasy, z tym ze skomplikowanosc mapy jaka zastosowano jest wysoka (mozliwe ze jakies algorytmiczne wyliczanie i generowanie wielu roznych map podczas ruchu myszka)
Januszr - Nie 12 Wrz, 2010 09:46
KOMPONENT.
shastaan - Nie 12 Wrz, 2010 19:09
Procożerne ale bardzo smaczne. =]
Moja drobna sugestia to użycie dodatkowej maski i "spadów" w grafice objętej efektem. To eliminuje nieprzyjemny efekt na brzegach.
|
|