SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

SWiSH Max - efekt piorunów

ozzi - Sob 24 Lip, 2010 08:22
Temat postu: efekt piorunów
Witam, jak w tytule poszukuje tutka lub pomocy w wykonaniu efektu piorunów do liter, czyli robie napis i do tego napisu uderzają pioruny, nie mam przykładu bo nawet nie wiem jak się do tego zabrać, może ktoś jest w stanie pomóc. Dziękuję za pomoc.
Januszr - Sob 24 Lip, 2010 16:00

http://www.swishzone.com/...led&link_id=214
ozzi - Nie 25 Lip, 2010 08:22

Dziękuje Ci Januszu napewno jest to sposób połaczenie grafik, jednak widziałem taki efekt na filmie (prezentacji firmy) gdzie nazwa firmy pojawia się po uderzeniu pioruna, właściwie każda z liter, ponadto efekt piorunów jest elastyczny w sensie że nie jest to sztywna grafika nałożona na siebie a ruch tych piorunów.
Domyślam się że było to zrobione we Flashu ale może coś podobnego udało by się osiągnąć w swish.

Januszr - Nie 25 Lip, 2010 08:42

To zrób swi i załącz - popatrzę i popróbuję.

[ Dodano: Pon 26 Lip, 2010 11:39 ]
No dobrze... to ja załaczę - tylko już nie pytaj jak to zrobiłem. Wszystko masz w swi.

ozzi - Pon 26 Lip, 2010 15:43

Januszu no super ale jutro jak będe w pracy podam Ci adres do filmu bo nie pamiętam i zobaczysz jak to wygląda
Januszr - Pon 26 Lip, 2010 16:37

ozzi, filmu?????????? Kurde.. Swish to VEKTOR a nie avi czy mpg :) . Jeżeli widać pixele to zapomnij o Swish i błyskawicach.
ghoust - Czw 10 Lut, 2011 12:56

wczoraj siadłem i zrobiłem coś takiego. wystarczy lekko zmodyfikować i można tym objechać litery. www.ghoust.vel.pl/piorun.swf

a sam efekt zrobiony jest za pomocą 1 obiektu kreski grubości 4 i długości 20 pixeli

Kod:
onSelfEvent (load) {a1._visible=false;
}
on (press) {
    j=0;
    a1._rotation=Math.randomRange(-40,40);
    a1._xscale=a1._yscale=150-j;
    a1._visible=true;
   
    for (i=2; i<=(25); i++) {
     j=j+4;
     a1.duplicateMovieClip("a"add i, i);
     eval("a" add i)._xscale=eval("a" add i)._yscale=150-j;
     eval("a" add i)._x=eval("a" add (i-1))._x+0.2*eval("a" add (i-1))._xscale*Math.cosdeg(eval("a" add (i-1))._rotation);
     eval("a" add i)._y=eval("a" add (i-1))._y+0.2*eval("a" add (i-1))._yscale*Math.sindeg(eval("a" add (i-1))._rotation);
     eval("a" add i)._rotation=Math.randomRange(-60,60);
     
 
    }}


mam nadzieje że będzie przydatne

poprawiłem link bo nie działał


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group