|
SWiSH Forum Forum użytkowników programów SWiSH |
 |
SWiSH Max - Warunek w if
Marc - Sob 13 Mar, 2010 17:28 Temat postu: Warunek w if Witam. Mam pytanie jak sformułować warunek w pętli if tak żeby:
gdy określony obiekt będzie na pozycji x >= 200 coś się działo.
I jeszcze jedno pytanie:
Da się za pomocą skryptu w klipie usunąć jakiś obiekt poza tym klipem? Coś takiego:
onFrame (1) {
/skrypt mający usunąć jakiś obiekt/
}
Pozdrawiam.
Januszr - Sob 13 Mar, 2010 19:41
A napisz po ludzku co i po co Ci to? Grę robisz czy co? zależnie od tego różnie można napisać skrypt dotyczący "co by się coś działo".
Cytat: | Da się za pomocą skryptu w klipie usunąć jakiś obiekt poza tym klipem? |
Tak, da się. Pokaż konstrukcję swi i napisz który obiekt chcesz usuwać.
Marc - Nie 14 Mar, 2010 09:17
Chcę po prostu, aby prostokąty po wyjściu za maskę zostały usunięte. Dzięki temu po ponownym naciśnięciu 'koła' przesuwać się będą od pozycji początkowej w prawo (teraz po wyjściu za maskę przesuwają się z prawej do lewej, a tego nie chcę).
Nie mam jeszcze pomysłu jak wyeliminować problem z przesuwaniem się prostokątów po kilku krotnym naciśnięciu na jedno koło (chciałbym aby się po prostu nic nie działo).
Januszr - Nie 14 Mar, 2010 09:43
Ja bym to zrobił poprzez hitTest. Zobacz załączony przykład.
Marc - Nie 14 Mar, 2010 10:30
Nie bardzo wiem jakbym miał to zastosować :/
Januszr - Nie 14 Mar, 2010 11:39
Jeżeli pozycja kwadratu =xx to pozycja kwadratu =yy, czyli jak kwadrat znajdzie się w miejscu w którym nie powinien, to jego pozycja zmieni się na taką, w której chcesz aby pojawiał się. W załączonym przykładzie jest tak, że:
jeżeli pozycja obiektu a będzie bliska pozycji obiektu b1 to pozycja a wynosi pozycję b1.
|
|